Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lenge hadde du det?

Hva tror du var grunnen til at det forsvant?

Har det kommet tilbake?

Har hatt det i 6 mnd nå har prøvd ca ALT. Holder på å klikke.

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har det litt ennå, så 15-20 år. Bedre nå enn noensinne, faktisk.

Lang tids hvile og/eller riktig avlasting kombinert med riktige øvelser og innleggssåler 

Håper ikke det, men murrer fort hvis jeg slurver med sko eller ganglag.

Viktigste for meg er å ha sko med litt løft i hælen, eller hvertfall ikke hæl lavere enn tær (mye demping). Og ikke sette foten langt foran meg når jeg går eller løper. Korte steg med foten under meg.

Anonymkode: eb306...9b6

AnonymBruker
Skrevet

Ikke erfaring med det, men andre senebetennelser. 

Anbefaler å høre på henne: 

Anonymkode: 7eba3...7e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg havna i depresjon og var ekstremt lite aktiv, kort sagt. Jeg ble også meget overvektig i perioden. Når jeg da begynte å komme meg ut av det, så kom smertene... Jeg gikk til fysioterapaut i et par mnd for trykkbølgebehandling og fikk øvelser. Øvelsene var grusomt vonde, men de må gjøres. Tok vel halvårs tid++ før det slapp. Kjøpte også Hoka sko som hadde mye demping så det ikke ble riktig så vondt å gå. Jeg fikk også beskjed om å ikke trene/gå for mye i perioden så betennelsen hadde tid å leges. Hadde i begge føttene. 

Anonymkode: fd874...4cb

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke, men hadde det lenge. Over et halvt år. Min fysio anbefalte Crocs innendørs og Hoka sko ute. Jeg bruker det enda. Har fått tilbakefall et par ganger, men da av veeeldog kort varighet. Og da fordi jeg ikke var konsekvent nok med innesko. 

Anonymkode: 06af5...351

AnonymBruker
Skrevet

Sketchers sko trigger ihvertfall PF hos meg..

Når jeg kjenner at det begynner å verke sånn ellers så bruker jeg kompresjonsstøtte, og legger en pute under madrassen i fotenden. 

Anonymkode: 9e4b4...608

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Husker ikke, men hadde det lenge. Over et halvt år. Min fysio anbefalte Crocs innendørs og Hoka sko ute. Jeg bruker det enda. Har fått tilbakefall et par ganger, men da av veeeldog kort varighet. Og da fordi jeg ikke var konsekvent nok med innesko. 

Anonymkode: 06af5...351

takk for tips med crocs❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg havna i depresjon og var ekstremt lite aktiv, kort sagt. Jeg ble også meget overvektig i perioden. Når jeg da begynte å komme meg ut av det, så kom smertene... Jeg gikk til fysioterapaut i et par mnd for trykkbølgebehandling og fikk øvelser. Øvelsene var grusomt vonde, men de må gjøres. Tok vel halvårs tid++ før det slapp. Kjøpte også Hoka sko som hadde mye demping så det ikke ble riktig så vondt å gå. Jeg fikk også beskjed om å ikke trene/gå for mye i perioden så betennelsen hadde tid å leges. Hadde i begge føttene. 

fikk du depresjon og overvekt som følge av PF?

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har det litt ennå, så 15-20 år. Bedre nå enn noensinne, faktisk.

Lang tids hvile og/eller riktig avlasting kombinert med riktige øvelser og innleggssåler 

Håper ikke det, men murrer fort hvis jeg slurver med sko eller ganglag.

Viktigste for meg er å ha sko med litt løft i hælen, eller hvertfall ikke hæl lavere enn tær (mye demping). Og ikke sette foten langt foran meg når jeg går eller løper. Korte steg med foten under meg.

Anonymkode: eb306...9b6

15-20 år???😭 Stakkars deg! Da kan det vel klassifiseres som kronisk... vurdert operasjon?

Skrevet

Jeg hadde det i over 1!!! år. Helt jævlig.. Unner ingen å ha dette. Du blir så og si invalid. 

• Hjerte 1
Skrevet
Fant80 skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde det i over 1!!! år. Helt jævlig.. Unner ingen å ha dette. Du blir så og si invalid. 

Hvordan ble du kvitt det da? Gikk det bare over?

Skrevet
visp skrev (9 minutter siden):

Hvordan ble du kvitt det da? Gikk det bare over?

Ja,gikk bare over. Vet det er flere som advarer mot veldig myk såle osv,men for meg ble et par HOKA sko veien til forbedring. Brukte silikon innlegg på hælen en stund.

Er vel det lengste jeg har gått med smerter noengang. Helt grusomt. 

Skrevet
Fant80 skrev (1 minutt siden):

Ja,gikk bare over. Vet det er flere som advarer mot veldig myk såle osv,men for meg ble et par HOKA sko veien til forbedring. Brukte silikon innlegg på hælen en stund.

Er vel det lengste jeg har gått med smerter noengang. Helt grusomt. 

Ja, det er så utrolig hemmende. Akkurat Hoka-sko gjør at jeg får smerter med en gang, så ikke så lett å vite hva man skal prøve :( 

• Liker 1
Skrevet
Nesly skrev (41 minutter siden):

fikk du depresjon og overvekt som følge av PF?

Nei. På grunn av depresjon ble jeg overvektig og lite aktiv, når jeg så skulle komme meg ut av det og ble mer aktiv så kom PF. Føttene tålte ikke den plutselige belastningen. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde det en stund ja, husker ikke, månedsvis. Gikk med Hoka på jobb, og gjorde tãhev i trappene hele jævla tida. Utfall var vel også noen av øvelsene, hadde noe øvelser. Det var nok øvelsene som fikset det. 

Anonymkode: e6ff8...4ee

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sketchers sko trigger ihvertfall PF hos meg..

Når jeg kjenner at det begynner å verke sånn ellers så bruker jeg kompresjonsstøtte, og legger en pute under madrassen i fotenden. 

Anonymkode: 9e4b4...608

Sketchers ja, reklamerer med at de er sååå bra for føttene. Alle skoprodusenter mener å lage de beste skoene, de vil jo selge og tjene penger. 

Nesly skrev (49 minutter siden):

takk for tips med crocs❤️

Ikke gjør det, foten trenger å bruke hele seg. Jo mykere såler jo verre risikerer du at det blir. Jeg har hatt denne dritt en i 13 år, har fått ufattelig mange dårlige råd. Nå har jeg operert begge beina og det er ingen enkel løsning det heller. Jeg må trene føttene resten av livet, bytter mellom ulike skotyper gjennom dagen og det hjelper. Men, jeg har store smerter Fortsatt og kan ikke jobbe, ser heller inne at jeg kan klare jobb på noen år enda. 

Anonymkode: 6f10d...560

Skrevet

Hadde det vel 2år før det ble borte. Det som fungerte best for meg var behandling hos naprapat som brukte en stålplate som hun dro over senefeste.  Kan få til noe liknende selv med en kant på et bord ol. Går også ann å bruke en hard knudrete ball å rulle foten på.

Ellers levde jeg som vanlig. Synes det var vondere om jeg holdt meg i ro.  Det var desidert værst å sette bena i gulvet på morgenen.

• Liker 2
Skrevet
Nesly skrev (1 time siden):

Hvor lenge hadde du det?

Hva tror du var grunnen til at det forsvant?

Har det kommet tilbake?

Har hatt det i 6 mnd nå har prøvd ca ALT. Holder på å klikke.

Jeg prøvde først trykkbølgebehandling. Det fungerte ikke. fikk high volume injection med saltvann. Det hjalp i 3 år. Er tilbake igjen. 

Anonymkode: 160c0...734

Skrevet

Hatt i 15 år +/-  den er nok kronisk nå. Hadde en fin periode da jeg gikk ned i vekt. Har økt på igjen etter vektøkning. 

trykkbølge behandling null effekt

sånn bak kne operasjon null hjelp

smertestillende gel

tror nok at du må gjøre alt for at den ikke blir kronisk. 

Skrevet

Jeg har hatt det et år nå. Har ikke gitt seg enda. Har forsøkt trykkbølgebehandling , tåhev og utfall, massasje med ball, kortison, mtb sko, gaitline sko, altra sko, happyflops, birkenstock, barfotsko og fandens oldemor, men det blir ikke bedre. Det er mange som har bedring før det har gått et år da. Skjønner godt du er utålmodig, det er en skikkelig kjip situasjon å være i.

Anonymkode: 6dc2d...4e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...