Gregarious Skrevet 10. september #21 Skrevet 10. september Her kan en se litt av forskjellen den matte innerskjermen utgjør. Om en liker eller trenger det, så er den jo topp, men for meg blir dette som å kle en ny sofa i plast. Skjermbilde fra tek.no
AnonymBruker Skrevet 10. september #22 Skrevet 10. september newman01 skrev (4 timer siden): Om en telefon koster 26'000 betalt ved bestilling eller fordelt over 3 år er da rimelig irrelevant. Den koster fortsatt 26'000. Men det er en fin måte å kjøpe ting man egentlig ikke har råd til på... Det er ikke irrelevant når det er rentefritt som betyr at man ikke trenger å betale full pris med en gang og inflasjonen spiser opp noe av kostnaden i løpet av 3 år uansett. Jeg får gjenta igjen at iPhone Duo er nok mest for det amerikanske markedet og får påpeke igjen at det som er relevant her til lands er 18 Pro og 18 Pro Max som faktisk er billigere enn det 17 Pro og 17 Pro Max var ifjor fordi prisen er den samme for 18 Pro og 18 Pro Max sammenlignet med ifjor, men så har vi hatt minst 3% inflasjon det siste året og som følge av det er faktisk 18 Pro og 18 Pro Max billigere og det er ganske bra i disse minne-krise tider. Snakker nå selvfølgelig om 256 GB lagring, og 512 GB lagring er bare marginalt dyrere når man tar med inflasjon i beregningen. Apple har vært smarte her og flyttet kostnaden på lagring over på 1 TB og 2 TB versjoner som svært få gidder å kjøpe uansett. Det er ikke noe poeng. Det er 256 GB og ellers 512 GB som gjelder. Prisene er dermed helt fine for 18 Pro og 18 Pro Max med tanke på krisetider. For øvrig er 18 Pro allerede til salgs hos Telia til Kr 14.790 om man gidder å binde seg til et mobil abb i 12 måneder og man kan velge opptil 48 måneder med rentefri nedbetaling på 18 Pro, som er så vidt 300 kr per måned de neste 48 månedene. Nå er det heller ikke mer enn drøye to måneder til Black Week starter, så da blir 18 Pro fort nede i 12.990 med binding vil jeg tippe, slik 17 Pro var i november 2025 hos Telia. iPhone Duo slippes uansett ikke ut her i Norge før godt ut i oktober, så de som er desperate etter iPhone Duo kan like så godt vente til november hvis de vil ha den, og da blir ikke prisen noe i nærheten av 25.990, blir sikkert minst 5.000 kr i rabatt i november mot 12 måneders binding. Husk hvordan iPhone Air kollapset i pris når "folket" her i landet mente at startprisen på Kr 14.990 ikke er verdt det. Ja, da kollapset Air veldig fort og i forrige uke kunne du finne disse til Kr 7.990 hos Komplett. De ble solgt ut raskt, så det er nesten halv pris etter ett år når "folket" mener at noe ikke er verdt det før det justerer seg selv kraftig nedover. Mistenker at iPhone Duo vil være en slik greie i Norge også, i likhet med iPhone Air. Ingen gidder å kjøpe iPhone Duo med 256 GB lagring til Kr 25.990 når man heller kan kjøpe helt brutal og overlegen M5-chippet MacBook Pro med 14,2 tommers skjerm, 1 TB i lagring, 10 CPU og 10 GPU og 24 GB RAM til marginalt høyere pris, rundt Kr 27.990 hos Infografikk. iPhone Duo er mest for det amerikanske markedet. Både Kina og Sør-Korea har sine egne brette-mobiler og har hatt det en lang stund nå og flere av de modellene har vi ikke engang tilgang til i Norge. Folk her er opptatt av at både 18 Pro og 18 Pro Max er blitt billigere siden i fjor. Det er det som teller. Og så kommer selvsagt iPhone XX om ett år, så den skal bli ekstra spennende med tanke på ny design, og MacBook Pro skal også komme med nytt design om noen få måneder. iPhone Duo er irrelevant for de fleste, men det er likevel relevant å påpeke at man kan få rentefri nedbetaling om man er helt desperat etter den og det beste er å kjøpe den i november siden den ikke lanseres ut på markedet her i Norge før i slutten av oktober uansett. Anonymkode: 36ddc...92c 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #23 Skrevet 11. september Ufattelig støgg og svindyr. Anonymkode: 8b716...796
AnonymBruker Skrevet 11. september #24 Skrevet 11. september Skal så absolutt ikke ha den. Min iphone 14 er min siste iphone uansett. Urwa skrev (15 timer siden): Yes..Gleder meg🙂 Om du er 'free palestine' bør du hvert fall holde deg langt unna iphone. De produserer nå deler til iphone i israel. Anonymkode: c6e5a...7c4
AnonymBruker Skrevet 11. september #25 Skrevet 11. september Fountaine skrev (På 9.9.2026 den 21.27): https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/Bx4n19/iphone-duo-lansering Dette er Apple sin første brettbare iPhone. Starter på 25990 kroner for 256 gb. Kan forhåndsbestilles fra 16 Oktober. Skal du ha den? Niet. Tror jeg går for Samsung neste gang jeg skal ha mobil. Ene og alene fordi IPhone og Samsung ligner mer og mer på hverandre. Og Samsung har 1000x bedre kamerakvalitet med AI som gjør bildene helt fantastisk. Så er også Android litt morsommere å leke seg med teknologisk ifht operativsystem. Anonymkode: cbe17...1d6
AnonymBruker Skrevet 11. september #26 Skrevet 11. september Jeg synes den så gøy ut. Prisen, derimot…! Anonymkode: 76af7...f0a
Urwa Skrevet 11. september #27 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skal så absolutt ikke ha den. Min iphone 14 er min siste iphone uansett. Om du er 'free palestine' bør du hvert fall holde deg langt unna iphone. De produserer nå deler til iphone i israel. Anonymkode: c6e5a...7c4 Jeg prøver så godt jeg kan❤️. Men alt kan jeg ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #28 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): De produserer nå deler til iphone i israel. Anonymkode: c6e5a...7c4 Noen deler er designet i Israel, men det brutale regimet fra Tel-Aviv har ikke produksjonskapasitet utover å massakrere brutalt uskyldige barn og kvinner, så selveste produksjonen skjer på den øya som formelt heter Taiwan. Amerikansk elektronikk er vanskelig å unngå i Norge siden man har gått helt bananas og forbudt alle kinesiske telefoner her omtrent, særlig Huawei og Xiaomi har ekstremt gode telefoner som jeg gjerne skulle hatt i stedet for iPhone, men det selges ikke her. Selv om MacBook Air og iPhone ikke er lett å unngå å ha, så har jeg veiet opp boikotten på andre måter. Reiser overhodet ikke til USA. Kjøper ikke noe på Burger King, Starbucks, McDonalds, osv. Har kansellert Netflix, HBO, Disney+ og Prime Video for lenge siden. Og selvsagt kjøper jeg ikke Tesla fra en psykopat fyr som tar en Heil Hitler hilsen. Har kjøpt kinesisk nybil, så det ble nesten 500.000 kr der, og skal ellers reise til Kina neste måned, blåse av 40.000 kr minst der. Mens MacBook Air og iPhone 17 har jeg brukt totalt 25.000 kr på, så jeg vil si det er en grei fordel til Kina der 540.000 kr brukes på Kina og kun 25.000 kr på et Imperie fascistisk Ku Klux Klan terror-regime ledet av en senil, rasistisk oransj 80-åring som i tillegg truer Canada, Grønland og nå sist også Island for noen dager siden. Anonymkode: 36ddc...92c 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #29 Skrevet 11. september Nei, kommer aldri til å kjøpe den. Den er altfor dyr og har sikkert en haug funksjoner jeg aldri kommer til å få bruk for. Jeg har et relativt nytt speilreflekskamera og mobilen min fra 2018 virker fortsatt, så mine behov er dekket😊 Anonymkode: 2ccba...cf6
AnonymBruker Skrevet 12. september #30 Skrevet 12. september Denne telefonene er dyr av helt andre grunner enn at den er så bra eller innovativ. Apple betaler 2500 kr til Samsung for hver Iphone Duo de selger. Kun i royalties for bretteskjermen. Lol. Resten av prisen går til ram-produsenter som hevet prisene til nye høyder uten å tilby noe nytt. Anonymkode: a3e56...d93
skeiv-ostepop Skrevet 12. september #31 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Denne telefonene er dyr av helt andre grunner enn at den er så bra eller innovativ. Apple betaler 2500 kr til Samsung for hver Iphone Duo de selger. Kun i royalties for bretteskjermen. Lol. Resten av prisen går til ram-produsenter som hevet prisene til nye høyder uten å tilby noe nytt. Anonymkode: a3e56...d93 Kilde? Det er for øvrig ikke noe nytt at produsentene betaler for bruk av patentert teknologi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå