AnonymBruker Skrevet 9. september #1 Skrevet 9. september Etter x-antall Tinder-dater har jeg blitt helt ødelagt. Jeg opplevde, gang på gang, menn som var interessert i «noe seriøst», som de alle sier. Så etter en date eller to eller tre må de sveipe videre i søken etter noe nytt og kanskje litt bedre. Jeg har endt opp med NULL tillit til menn. Nå har det blitt et kjempeproblem. Har vært sammen med en mann i 10 måneder. Verdens hyggeligste, snilleste, varme gode fyr. Problemet er at uansett hvor mye han sier han vil satse på meg og oss så er jeg mistenksom. Det sitter en liten djevel på skulderen min som sier at «dette må du ikke tro på, da blir du såret. Igjen». Vi har snakket om dette og han er utrolig forståelsesfull. Sier at jeg må ta tiden til hjelp. Da vil jeg se at han ikke forsvinner, slik jeg er sikker på at han vil. Det er så vondt å ha det slik, man har det egentlig superfint men man bare går og venter på at det forsvinner. At han finner en annen dame, ei litt bedre, noe nytt og interessant. Jeg burde være så lykkelig men jeg er bare redd. Redd for skuffelsen. Gruer meg til sorgen over å miste han. Ser det for meg. Lager scenarioer i hodet. Av at han dater andre bak min rygg. At han bare beholder meg til han finner noe nytt…. Og jeg klarer ikke å stoppe. Er det noen andre som har det slik? Som har kommet over det? Jeg (og han) håper det vil gå over med tiden. At jeg vil se det gjennom handlingene hans, men jeg burde jo klare det nå? Han har ikke gitt meg noe tegn på noe annet men jeg får ikke fred. Har vel bare blitt ødelagt…. Anonymkode: 9ae68...d34 15 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #2 Skrevet 9. september Jeg har slitt med akkurat det samme, men det var før Tinder. Datet og ble veldig, veldig skuffet flere ganger. Når jeg møtte han jeg nå er gift med,var jeg sånn som deg i et par år 😳 Så ga det seg. Men jeg forstår hvor vondt du har det. Anonymkode: c2454...1df 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #3 Skrevet 9. september Selv om en mann i utgangspunktet vil noe seriøst, så betyr ikke det at han ikke kan ombestemme seg. Men det er nå en risiko en må ta om en vil ha et forhold, enten man er mann eller kvinne Anonymkode: 228e4...092 9 2
AnonymBruker Skrevet 9. september #4 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Etter x-antall Tinder-dater har jeg blitt helt ødelagt. Jeg opplevde, gang på gang, menn som var interessert i «noe seriøst», som de alle sier. Så etter en date eller to eller tre må de sveipe videre i søken etter noe nytt og kanskje litt bedre. Jeg har endt opp med NULL tillit til menn. Nå har det blitt et kjempeproblem. Har vært sammen med en mann i 10 måneder. Verdens hyggeligste, snilleste, varme gode fyr. Problemet er at uansett hvor mye han sier han vil satse på meg og oss så er jeg mistenksom. Det sitter en liten djevel på skulderen min som sier at «dette må du ikke tro på, da blir du såret. Igjen». Vi har snakket om dette og han er utrolig forståelsesfull. Sier at jeg må ta tiden til hjelp. Da vil jeg se at han ikke forsvinner, slik jeg er sikker på at han vil. Det er så vondt å ha det slik, man har det egentlig superfint men man bare går og venter på at det forsvinner. At han finner en annen dame, ei litt bedre, noe nytt og interessant. Jeg burde være så lykkelig men jeg er bare redd. Redd for skuffelsen. Gruer meg til sorgen over å miste han. Ser det for meg. Lager scenarioer i hodet. Av at han dater andre bak min rygg. At han bare beholder meg til han finner noe nytt…. Og jeg klarer ikke å stoppe. Er det noen andre som har det slik? Som har kommet over det? Jeg (og han) håper det vil gå over med tiden. At jeg vil se det gjennom handlingene hans, men jeg burde jo klare det nå? Han har ikke gitt meg noe tegn på noe annet men jeg får ikke fred. Har vel bare blitt ødelagt…. Anonymkode: 9ae68...d34 Pust med magen og tenk "viser det seg at han er en drittsekk og sårer meg, går jeg fra ham". Min psykolog sa det viktigste jeg kan gjøre er å vite at HVIS det går til helvete, så går du bare. Ekstremt mye av frykten er visst at vi blir såret igjen og igjen og igjen, at det bare blir sånn, men glemmer at vi har kontroll. Tenk at det er bra, det går bra, og hvis det ikke gjør det, så gå. Plutselig har det gått 20 år og dere har barn og barnebarn og bikkjer og katter i lag. Håper jeg for deg. 💕 Anonymkode: 8a35f...233 5 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. september #5 Skrevet 10. september Her tok det et år, før hun begynte å slappe av. Som en annen skriver, så kunne det sikkert skjedd uten datingapper også. Å bygge tillit, tar tid uansett. Det ironiske var at det kom fram at hun hadde Tinder på telefonen, året etter at vi var enige om å avslutte brukere, og slette. Hadde det motsatte vært tilfelle, så hadde hun mistet nattesøvnen i lang tid. Anonymkode: 64616...ec5 2
AnonymBruker Skrevet 10. september #6 Skrevet 10. september Jeg forstår bekymringen din, kanskje er dette noe du bør snakke med psykolog om for å lære deg å takle følelsene. Så mao respektere at følelsene og bekymringene er der, men finne teknikker så det ikke ødelegger forholdet eller ødelegger deg. For tidligere opplevelser er årsaken, men tankekjøret holder det i live sikkert daglig, og det er jo ikke bra. Generelle teknikker jeg har lært om bekymringer av min psykolog er å anerkjenne følelsene når de kommer, men så si til meg selv "men hvordan er status akkurat nå? Ser jeg beviser på at jeg trenger å bekymre meg? Hvis nei, og jeg uansett ikke kan gjøre noe med bekymringen, bør jeg da bruke så mye energi og tid på den?" Hjernen blir beroliget av kjente mønstre. Derfor forventer du å bli såret, og det å ha det fint og rolig oppleves som kaos og stressende, fordi hjernen ikke er vant til dette. Det er samme årsak til at man ofte faller for feil folk,fordi hjernen er beroliget av kjente mønstre. Sånn er det også i andre situasjoner. Anonymkode: 9b3c2...83d 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #7 Skrevet 10. september Jeg er ganske sikker på at folk om tyr til Tinder er litt ødelagt fra før av. Bare å komme seg i terapi å finne ut hvor skoen trykker og hvor lenge den har trykket. Gjør det før mannen går lei av å ta støyten for det andre menn har gjort😊 Anonymkode: c577f...4e6 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #8 Skrevet 10. september Det er et deg -problem og ikke et Tinderproblem. Du har uansett aldri noen garanti for at et forhold skal vare, folk gifter seg med de beste intensjoner, men nesten 50% blir skilt. Sånn du holder på nå blir snart en selvoppfyllende profeti, han kan veldig fort bli lei av din dårlige selvtillit og mistenksomhet, og av den grunn gå ifra deg.....og at du fikk rett til slutt. Anonymkode: dba3f...c6a 2
AnonymBruker Skrevet 10. september #9 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Etter x-antall Tinder-dater har jeg blitt helt ødelagt. Jeg opplevde, gang på gang, menn som var interessert i «noe seriøst», som de alle sier. Så etter en date eller to eller tre må de sveipe videre i søken etter noe nytt og kanskje litt bedre. Jeg har endt opp med NULL tillit til menn. Nå har det blitt et kjempeproblem. Har vært sammen med en mann i 10 måneder. Verdens hyggeligste, snilleste, varme gode fyr. Problemet er at uansett hvor mye han sier han vil satse på meg og oss så er jeg mistenksom. Det sitter en liten djevel på skulderen min som sier at «dette må du ikke tro på, da blir du såret. Igjen». Vi har snakket om dette og han er utrolig forståelsesfull. Sier at jeg må ta tiden til hjelp. Da vil jeg se at han ikke forsvinner, slik jeg er sikker på at han vil. Det er så vondt å ha det slik, man har det egentlig superfint men man bare går og venter på at det forsvinner. At han finner en annen dame, ei litt bedre, noe nytt og interessant. Jeg burde være så lykkelig men jeg er bare redd. Redd for skuffelsen. Gruer meg til sorgen over å miste han. Ser det for meg. Lager scenarioer i hodet. Av at han dater andre bak min rygg. At han bare beholder meg til han finner noe nytt…. Og jeg klarer ikke å stoppe. Er det noen andre som har det slik? Som har kommet over det? Jeg (og han) håper det vil gå over med tiden. At jeg vil se det gjennom handlingene hans, men jeg burde jo klare det nå? Han har ikke gitt meg noe tegn på noe annet men jeg får ikke fred. Har vel bare blitt ødelagt…. Anonymkode: 9ae68...d34 Kjenner meg igjen på en del her, sliter til tider med samme følelser. Spesielt siden jeg har helse plager og det har i ettertid vist seg at vi blir nok å slite med å få barn også i tillegg som ekstra baggasje, urelatert til de andre helse plagene mine. Så er nok kun at vi er sammen over tid og ting som at han har valgt å flytte vekk fra nært og kjært til nytt sted for oss begge. Jeg til og med rett ut sa at vis sikkerhet til å få barn var viktig så måtte han bare gå om han ønsker, men neida han er her enda. Så alt vi har vært gjennom til nå gjør at jeg slapper mer av med at han har bestemt seg for å bli rundt meg. Tror også du/vi alle må tenke at de vi var bare på noen dates med uten at det var en periode med ordentlig forhold med dem, var nok ment at det skulle bli sikt. Vis ikke hadde du ikke blitt sammen med han du er sammens med nå. Kan også være greit å snakke om problemet med samboeren ja. Min vet at jeg har trust issues. Anonymkode: 4a1a8...8c9
AnonymBruker Skrevet 10. september #10 Skrevet 10. september Det er alltid veldig enkelt å skylde på alt og alle andre. Men er det noen som ibland reflekterer selv over sin insats. "Var jeg morsom?" "var jeg interessant?" "viste jeg åpenhet for kjemi?" "satt jeg med telefon i hånden hele dejten?" "pratet jeg bare om meg selv?" "stilte jeg aldri follow up spørsmål eller ballet spørsmål tilbake?" "svarte jeg bare kort å kjedelig?". Ibland er vi så opptatt i oss selve at vi aldri reflekterer i slike ting. Da er det veldig lett å skylde på at noen "ghoste" oss eller noen er drittsekk eller whatever. Ibland må vi se i speilet å kanskje være mer kritiske til oss selve. Anonymkode: 91aa9...382 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #11 Skrevet 11. september Det er jo din egen feil da. Jeg kan nesten med sikkerhet si at du har konsistent swipet på menn som du egentlig ikke kan forvente å få til forhold. Som kan få bedre kvinner enn deg til langvarige relasjoner. De har ingen intensjoner om noe mer med deg. Når man konstant utsetter seg for dette med vilje er man jo litt selvskadende. Om kvinner hadde hatt selvinnsikt og swipet på menn som ønsker forhold med de, eller takket ja til dates eller forespørsler fra menn som faktisk er interessert i de for noe mer så hadde det hjulpet, men nei. De velger dere jo bort til fordel for å prøve og få en "bedre kar". Anonymkode: af3a7...10a 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. september #12 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo din egen feil da. Jeg kan nesten med sikkerhet si at du har konsistent swipet på menn som du egentlig ikke kan forvente å få til forhold. Som kan få bedre kvinner enn deg til langvarige relasjoner. De har ingen intensjoner om noe mer med deg. Når man konstant utsetter seg for dette med vilje er man jo litt selvskadende. Om kvinner hadde hatt selvinnsikt og swipet på menn som ønsker forhold med de, eller takket ja til dates eller forespørsler fra menn som faktisk er interessert i de for noe mer så hadde det hjulpet, men nei. De velger dere jo bort til fordel for å prøve og få en "bedre kar". Anonymkode: af3a7...10a Hvordan vet du dette? Hvordan mener du at man som kvinne kan vite akkurat hvilke menn som det er realistisk å få et forhold med? Anonymkode: e6cb2...ef4 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #13 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo din egen feil da. Jeg kan nesten med sikkerhet si at du har konsistent swipet på menn som du egentlig ikke kan forvente å få til forhold. Som kan få bedre kvinner enn deg til langvarige relasjoner. De har ingen intensjoner om noe mer med deg. Når man konstant utsetter seg for dette med vilje er man jo litt selvskadende. Om kvinner hadde hatt selvinnsikt og swipet på menn som ønsker forhold med de, eller takket ja til dates eller forespørsler fra menn som faktisk er interessert i de for noe mer så hadde det hjulpet, men nei. De velger dere jo bort til fordel for å prøve og få en "bedre kar". Anonymkode: af3a7...10a Herregud Og selv er du tvers gjennom "snill mann" da, ellers? Anonymkode: d07fa...518 5 2
AnonymBruker Skrevet 11. september #14 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan vet du dette? Hvordan mener du at man som kvinne kan vite akkurat hvilke menn som det er realistisk å få et forhold med? Anonymkode: e6cb2...ef4 Hvis du kun får tilbud om sex gang etter gang så er du urealistisk, det er den enkleste målestokken om du sliter med å forstå dette. Men jeg må si jeg synes det er rart med alle de som sier de ikke forstår hvem de kan ha sjans på, er det virkelig så vanskelig å ha selvinnsikt da? Anonymkode: e1976...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #15 Skrevet 11. september Jeg har ikke vært så mye på Tinder, men har helhjertet valgt å være singel, fordi jeg oppriktig trives best med å ha bare meg selv. EN av grunnene til at jeg trives best sånn er såklart at jeg slipper "prosessen" frem mot å finne en ordentlig , solid og trygg mann. All det emosjonelle bergogdalbane-greiene, usikkerheten i starten av et forhold, ghosting, og alt det som "dating-appene" har gitt oss av toxic oppførsel. Anonymkode: e1da3...89b
AnonymBruker Skrevet 11. september #16 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvis du kun får tilbud om sex gang etter gang så er du urealistisk, det er den enkleste målestokken om du sliter med å forstå dette. Men jeg må si jeg synes det er rart med alle de som sier de ikke forstår hvem de kan ha sjans på, er det virkelig så vanskelig å ha selvinnsikt da? Anonymkode: e1976...6e2 Men jeg lurer da på hvordan man kan vite om man er urealistisk? Når man sikter seg inn på helt normale menn, som ser helt gjennomsnittlige og hyggelige ut utad? Jeg tror faktisk ikke problemet ligger hos kvinnene jeg. For SÅ fantastisk flotte er ikke disse mennene. Hadde man møttes i det virkelige liv, og man ikke hadde apper som Tinder, som faktisk fungerer som en "godtebutikk for voksne", så hadde nok mange flere funnet hverandre. Men, for å ta et eksempel, så har jeg selv en kompis, som ikke akkurat er noen Adonis, han er helt gjennomsnittlig, heller litt under dette. Han har vært en gjenganger på Tinder i x antall år. Og datet masse damer, både flotte og mindre flotte damer. Men kan klarer bare ikke å finne roen med noen. For han er blitt så avhengig av dette "spillet", og det dopaminkicket som Tinder gir han. Om han får sjans på ei flott dame, så istedenfor å faktisk være fornøyd med den flotte dama, så tenker han automatisk at "nå hadde jeg jo sjans på DEN flotte dama! Tenk om det plutselig dukker opp ei enda finere ei!" Og så ødelegger såklart den frenetiske sveipingen alt for han. Og jeg tror absolutt ikke han er den eneste som holder på sånn. Vi er flere som har stått på sidelinjen og sett hvordan han holder på, og for han er det rett og slett en avhengighet, på lik linje med spillavhengighet. Han har kanskje klart å holde seg unna Tinder i maks etpar mnd, om han har liksom "satset" på ei dame. Men så klarer han ikke å holde seg unna, og da stikker jo damene såklart. Anonymkode: e6cb2...ef4 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #17 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Men jeg lurer da på hvordan man kan vite om man er urealistisk? Når man sikter seg inn på helt normale menn, som ser helt gjennomsnittlige og hyggelige ut utad? Jeg tror faktisk ikke problemet ligger hos kvinnene jeg. For SÅ fantastisk flotte er ikke disse mennene. Hadde man møttes i det virkelige liv, og man ikke hadde apper som Tinder, som faktisk fungerer som en "godtebutikk for voksne", så hadde nok mange flere funnet hverandre. Men, for å ta et eksempel, så har jeg selv en kompis, som ikke akkurat er noen Adonis, han er helt gjennomsnittlig, heller litt under dette. Men det er jo bare noen få menn som har sjans på noe som helst på Tinder, dette finnes det jo store mengder statistikk på. De kjekkeste selvsagt. Likevel så sier jo damene at mennene er så uattraktive, det finnes knapt en mann i verden som damer vil medgi ser bra ut. Nei menn som får likes på Tinder er ikke uattraktive Anonymkode: e1976...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #18 Skrevet 11. september Hos meg er det Instagram som har ødelagt meg. Har ikke tall på hvor mange gifte menn som har sjekket meg opp der. Jeg er selv gift på 20. året, og selv om han og jeg har barn, hus og hytte sammen, er jeg aldri 100% trygg på at han ikke holder på slik andre menn holder på på IG. Kjenner også til nok menn i kretsene våre som bare ikke klarte å holde snoppen sin monogam og bare måtte putte den inn i den første fristelsen som kom forbi🙄 Det er alltid "den greieste karen på jobben" eller "den snilleste kompisen i guttegjengen" som driver på sånn. Menn bare MÅ spre genene sine så fort de får muligheten🤮 Anonymkode: 44df4...58a 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #19 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (På 9.9.2026 den 21.18): Jeg opplevde, gang på gang, menn som var interessert i «noe seriøst», som de alle sier. Så etter en date eller to eller tre må de sveipe videre i søken etter noe nytt og kanskje litt bedre. Slik har det da alltid vært, lenge før Tinder? Det er ikke slik at når man “datet” noen før automatisk endte opp som kjærester. AnonymBruker skrev (På 9.9.2026 den 21.18): Det er så vondt å ha det slik, man har det egentlig superfint men man bare går og venter på at det forsvinner. At han finner en annen dame, ei litt bedre, noe nytt og interessant. Både kvinner og menn har gjort det slutt med hverandre før Tinder eksisterte, det vil det jo alltid være en risiko for når man går inn i en romantisk relasjon med noen. Skal man gå rundt og være redd for at det en gang kan ta slutt, kan man jo aldri bli kjæreste med noen, eller gifte seg, eller få barn med noen. Anonymkode: f5414...c72 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #20 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er jo bare noen få menn som har sjans på noe som helst på Tinder, dette finnes det jo store mengder statistikk på. De kjekkeste selvsagt. Likevel så sier jo damene at mennene er så uattraktive, det finnes knapt en mann i verden som damer vil medgi ser bra ut. Nei menn som får likes på Tinder er ikke uattraktive Anonymkode: e1976...6e2 Det stemmer jo ikke. Jeg fant ganske mange menn på Tinder som jeg fant attraktive iallefall da jeg var aktiv der inne. Men oppførselen til majoriteten der inne var ikke akkurat så mye å skryte av. Anonymkode: e6cb2...ef4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå