Gå til innhold

Er du mye alene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ganske mye alene og trives med det. Har ikke barn. Bruker tiden på å gå turer, se på krim, trene eller pusle med noen hobbyer. Er du mye alene? Hva bruker du tiden på? Bare av ren nysgjerrighet og kanskje noe inspirasjon til andre ting jeg kan gjøre 😊

Anonymkode: fa52d...73b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske mye alene, men trives ikke med det. De fleste vennene mine flyttet under studietiden, og nå bor nærmeste venninne cirka 90 minutt unna med bil. Jeg har planer om å flytte til neste år. Dette stedet er for ensomt.

Anonymkode: 869dc...f54

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er aldri alene så og si 😅 har samboer, to barn, to bonusbarn, kjæledyr, jobber som lærer.. Trives heldigvis med det, men de få gangene jeg er helt alene hjemme er ren magi 😅 

Anonymkode: 9e85a...a90

Skrevet

Jeg er mye alene og ser altfor mye på TV😅

Men trives i eget selskap og pusler og tusler med småting. 

Anonymkode: 366e1...258

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er mye alene, men velger det, blir egentlig sliten av mye sosial omgang.. 

Anonymkode: 04bbd...f20

Skrevet

Har mann og tenåringer, men er alene på dagtid siden jeg er ufør. Kan gjerne velge å ha alenetid på ettermiddag/kvelder også. Elsker å dra på hytta alene, ta en aleneweekend et sted, gå på tur alene osv. Blir bare særere og særere med årene, men det er rett og slett fordi jeg ikke gidder å tilpasse meg folk ønsker, meninger og dagsrytmer lenger. 

Anonymkode: a678f...3df

• Liker 3
Skrevet

Jeg var mye alene fra jeg var ca. 34 - 49 år. Det var jobb, deretter hjem til tom leilighet. Frivillig var det ikke, men fant aldri en å dele livet med, tross en god del forsøk.

Innimellom kjente jeg på en kvelende ensomhet, spesielt ved ferier og høytider, men jeg måtte jo bare stå i det.

Det ble en del Netflix, for å si det sånn. I tillegg slektsforskning og hagearbeid. Også er jeg glad i å lese bøker eller høre på lydbok/podcast.

Nå har jeg samboer og føler at jeg har økt livskvalitet. Vi er bestevenner i tillegg til å være kjærester, så vi lever et godt og ukomplisert liv. Skulle bare ønske jeg møtte ham tidligere. 

Anonymkode: 6f7d3...7ce

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, det er selvvalgt

Skrevet

Ja, er mye alene og trives med det.

Anonymkode: 60cac...107

Skrevet

Ja jeg er alltid alene. Skulle så gjerne ønske jeg ikke var det, men sånn ble livet mitt.

Det skjærer i kropp og hjertet hver dag at jeg ikke har noen å snakke med, noen som kan fysisk ta på meg eller noe mening med livet. Jeg savner en klem. 

Jeg er nå 40++ og visste fra tenårene at jeg ikke kom til å finne noen å tilbringe livet mitt med. Jeg har mange venner i dyrene da. Men de bare dør fra meg

Anonymkode: eb372...237

• Hjerte 4
Skrevet

Ja jeg velger å være aleine når jeg kan. Kan ikke fordra å omgås. Jeg trives og kan være meg selv aleine. Ble litt stusselig etter at hunden min døde, jeg savner henne veldig, men jeg er heldig for jeg har ofte besøk av flere hunder, uten eierene deres, (har avtale med dem) Kunne det vært noe for deg? Passe en hund? Ellers holder jeg på med eksakt det samme som deg. 

Anonymkode: 07450...d77

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er nå 40++ og visste fra tenårene at jeg ikke kom til å finne noen å tilbringe livet mitt med. Jeg har mange venner i dyrene da. Men de bare dør fra meg

Jeg visste også da jeg gikk i 1.klasse at jeg aldri kom til å finne en mann. Har hatt kjærester, men det blir aldri noe mer, aldri samboer. Lurer på hvordan vi kan vite sånt før det skjer… Jeg ser på meg selv som høyst normal, oppegående, pen, rein og velstelt. Normale holdninger og verdier. Men det klaffa aldri… Er omtrent i samme alder som deg.

Anonymkode: 07450...d77

• Hjerte 1
Skrevet

Er alltid alene utenom jobb, dvs har hunden min da ♥️

Anonymkode: a98c6...621

Skrevet

Ja, nå for tiden er jeg det. Men det varer forhåpentligvis ikke så mye lengre, for da vet jeg neimen ikke hva jeg skal finne på. 

Anonymkode: 25e8b...83d

Skrevet

Som singel så er jeg mye alene ja; spesielt i ukedagene. Bruker tid på trening, litt surfing på ettermiddag/kveldstid, se litt serier, lage mat, lære meg nye ting, litt bilpleie av og til og litt gaming på kvelden. Burde vært flinkere til å gå turer.  Men er ellers med på mye i helgene da med kompiser så føler meg ikke så veldig ensom heller, selv om det blir litt ensidig i ukedagene. Er sosial så liker å møte folk i helgene kanskje ekstra mye siden jeg er mye alene ellers.

Skrevet

Nei, jeg er altfor lite alene. 

Min mann vil helst at vi er sammen 24/7, og min datter liker heller ikke å være alene. De to er veldig like i det, og når far innimellom er borte er hun her. De skjønner liksom ikke mitt behov for alenetid heller, siden de ikke har behovet selv, til tross for at jeg har tatt det opp utallige ganger. 

Det er faktisk slik at når min mann må dra bort planlegger han med vår datter hva vi da skal finne på. Så han borte en kveld, da har hun filmen vi skal se sammen klart planlagt. 

Jeg har gitt litt opp angående å nå gjennom. Min datter er nå så stor at det sikkert bare er 1-2 år før hun flytter ut. Da...

Anonymkode: c0595...f1d

Skrevet

Ja, jeg er alene og det er paradis.

Bo sammen med kjerring og unger hadde ødelagt livet mitt fullstendig.

Skrevet

Ja, jeg er i grunn det. Selv om det egentlig ikke føles som. Har kjæreste som jeg ser hver eneste helg, ferier og fridager. Kan vel kanskje kalle oss særboere. Så jeg er aldri er alene annet enn i hverdagen. I tillegg er vi sosiale sånn ca. hver 3 uke, og en gang i blant drar på jobb i stedet for hjemmekontor. Så har jeg litt kommunikasjon over telefon eller chat i løpet av dagen, så har aldri følt meg ensom, selv jeg har flest timer alene i løpet av en uke, og jeg ikke har voldsomt stort nettverk av venner. Føler jeg har det jeg trenger, stort sett.

Anonymkode: adccf...7a6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg er i grunn det. Selv om det egentlig ikke føles som. Har kjæreste som jeg ser hver eneste helg, ferier og fridager. Kan vel kanskje kalle oss særboere. Så jeg er aldri er alene annet enn i hverdagen. I tillegg er vi sosiale sånn ca. hver 3 uke, og en gang i blant drar på jobb i stedet for hjemmekontor. Så har jeg litt kommunikasjon over telefon eller chat i løpet av dagen, så har aldri følt meg ensom, selv jeg har flest timer alene i løpet av en uke, og jeg ikke har voldsomt stort nettverk av venner. Føler jeg har det jeg trenger, stort sett.

*føles sånn

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er ganske mye alene og trives med det. Har ikke barn. Bruker tiden på å gå turer, se på krim, trene eller pusle med noen hobbyer. Er du mye alene? Hva bruker du tiden på? Bare av ren nysgjerrighet og kanskje noe inspirasjon til andre ting jeg kan gjøre 😊

Anonymkode: fa52d...73b

Jeg er nesten aldri alene. Kun når jeg er på tur med hundene får jeg tid til å tenke egne tanker 🙈 . Har mann, barn, fosterbarn og barnebarn. Synger i kor og er med i en frivillig orgsniasjon. Følger også opp kulturskole, håndball, barneteater mm. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...