Gå til innhold

Farge på kjole

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Skrevet

Min søster skal gifte seg til sommeren.

Ny kjole til meg selv, skal selvsagt kjøpes inn. :sjarmor: Er det noen farger som jeg for enhver pris bør unngå? Må jeg feks styre langt unna alt som ser nokså hvitt/offwhite ut? :klø:

Og sort er vel kanskje no-no? Men siden det er et sommerbryllup tviler jeg på at den fargen blir aktuell uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv ville jeg ikke gått i offwhite eller andre hvite farger, men alt annet synes jeg man kan gå i.

Gjest baby-E
Skrevet

tror man ikke skal ha rødt, men er ikke sikker... Også hvitt da, men det har du jo alt nevnt ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Ikke hvitt og ikke sort, og endel mener man skal skygg unna rødt også

Gjest gjesta
Skrevet

Ja, rødt har jeg også hørt om...

Så hvitt og sort en helt uaktuelt.

Hmmm....

Gjest gjest1
Skrevet
hvorfor er sort uaktuellt???

Sorg, vil jeg tro

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg må bare innrømme at jeg har gått i sort kjole i et bryllup en gang for lenge siden. :sjenert: Og når jeg tenker etter så stilte søsteren til mannen min opp i sort kjole da vi giftet oss, men jeg tror helt ærlig ikke hun la noe i det. Vi er kjempegode venninder. (Men kanskje det bare er et skalkeskjul....?? :overrasket::ler:)

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg synes man kan bruke alt unntat hvitt selv om reglene sier "ikke hvitt, rødt eller sort". Jeg hadde ikke reagert hvis noen hadde rødt eller sort i mitt bryllup.

Skrevet (endret)

Eg har gått både i svart og kvit kjole i bryllup.. Men har då hatt en liten jakketing utanpå med anna farge på.. Forandrar heile inntrykket! :) Men det er vel helst sånn at enn ikkje skal gå med svart og kvitt.. Aldri høyrt noko om rødt..

Gå for blått, den er safe :)

Endret av *Doriz*
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg hadde nok lagt merke til det dersom noen kom i det i mitt bryllup. Ikke sagt noe, men lagt merke til det. Rett og slett fordi det er skikk og bruk g det bør folk vite

Gjest gjesta
Skrevet
Rett og slett fordi det er skikk og bruk g det bør folk vite

Vel, jeg mener ikke at "det er noe folk bør vite".......

Men nå vet jeg det da.

Gjest gjesta
Skrevet

Gå for blått, den er safe :)

Ja, jeg kler i alle fall blått. Men vi får se.

Gjest gjesta
Skrevet
hvorfor er rødt fy-fy?!

Visstnok så skal det bety at du har hatt deg med brudgommen. Tror jeg...

Skrevet
Visstnok så skal det bety at du har hatt deg med brudgommen. Tror jeg...

Hahahahah!!! Må ta en telefon til søstra mi! Hun tenkte rød kjole!! HEY!!! VENT NÅ LITT!!! :grine2: :grine2: :grine2: :grine2:

Skrevet

Ok, jeg kan forstå at man ikke skal ha hvit kjole fordi bruden har det, og hun skal være midtpunktet. Svart kan jeg også forstå fordi mange asossierer det med sorg.

Men at rødt ikke skal gå fordi det visstnok skal bety at man har hatt seg med brudgommen, er da virkelig ingen grunn?? Alle farger kan jo i utgangspunktet bety noe. Ikke noe vondt ment mot deg Xavia ;) Ser bare at det er mange som har sagt at man ikke skal bruke rødt, noe jeg synes høres helt fjernt ut.

Jeg har en kjempefin rød (ikke superknæsj) kjole med hvite broderier som jeg skal bruke i et bryllup til sommeren. Kan ikke skjønne hvorfor det skal stride mot skikk og bruk! Det er en sterk farge, ja, men det er også grønn eller påskegul - skal det plutselig bare være lov med brunt eller blått?

Gjest lillelou
Skrevet

Hvorfor skal man egentlig bry seg om sånne foreldede fargekoder? :klø:

Så lenge ingen dukker opp i mitt bryllup i kritthvit kjole med slep, slør og med en bukett i handa skal jeg være mer enn fornøyd. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...