Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er et lite rengjøringsteam og daglig lederen er ofte sint og sur på meg. Hun kjefter og hevder om det jeg ikke har gjørt, noensinne foran de andre i pauserommet. Hun kan dukke opp plutselig i et rom der jeg jobbe alene og prøve å finne noe feil om det er min eller ikke.  Hun er stør og høytlyd og tar og dytter ting grovt nar hun er sint. For det meste parten jeg prøve å si ja og unskyld men hun vil argumentere lenge og ulogisk uansett. Jeg opplever den som veldig skremmende.  I dag sa jeg nei rett og slett til henne over noe viktig til meg.  Og nå er hun sinnere enn noensinne. Hun er som en ueksplodert granat som vanlig og nå er det flere ganger enda verre. Jeg har aldri sett noe lignende og jeg er redd for å gå på jobb i mora særlig å være alene med henne.

Anonymkode: c1f7a...8f7

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regel nummer én: du må unngå å sette deg i posisjoner hvor du er alene med henne. Og kommer hun når du er alene, gå. Si du skal tisse. Forlat rommet. 

Sånne mennesker er… grusomme. Du må unngå situasjonene. Og finn deg en ny jobb. 

Anonymkode: d97b6...553

• Liker 7
Skrevet

Vær aldri alene med henne.

Gjør det du får beskjed om.

Finn en ny jobb så fort som mulig det kan hende firmaet er i en dårlig fase og på vei mot slutten ellervhun har private problemer. 

Ikke klag påvsjefen din når du søker eller bytter jobb bare bytt asap. 

Anonymkode: 57db7...d5e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi er et lite rengjøringsteam og daglig lederen er ofte sint og sur på meg. Hun kjefter og hevder om det jeg ikke har gjørt, noensinne foran de andre i pauserommet. Hun kan dukke opp plutselig i et rom der jeg jobbe alene og prøve å finne noe feil om det er min eller ikke.  Hun er stør og høytlyd og tar og dytter ting grovt nar hun er sint. For det meste parten jeg prøve å si ja og unskyld men hun vil argumentere lenge og ulogisk uansett. Jeg opplever den som veldig skremmende.  I dag sa jeg nei rett og slett til henne over noe viktig til meg.  Og nå er hun sinnere enn noensinne. Hun er som en ueksplodert granat som vanlig og nå er det flere ganger enda verre. Jeg har aldri sett noe lignende og jeg er redd for å gå på jobb i mora særlig å være alene med henne.

Har du verneombud på jobb eller fagforening du kan snakke med?

Anonymkode: 384f5...fed

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville tatt med meg noe å ta lydopptak av samtaler med. F.eks telefonen i lomma med en opptaksapp hvor du kan starte opptak med trykk på volumknapp. Kanskje får du ikke bruk for det til noe som helst, men jeg tror det vil gi deg litt styrke bare å vite at du har bevis på hennes lovbrudd (for det er hva dette er).

Start med å søke andre jobber hvis du ikke har gjort det allerede.

Anonymkode: 13246...486

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri sett noe lignende og jeg er redd for å gå på jobb i mora særlig å være alene med henne.

Ikke gjør det.

Si at du vil snakke med tillitsvalgt eller verneombud og gjør dette før du møter henne igjen.

Om det ikke finnes, ta kontakt med fastlegen. Stress og frykt er svært farlig for kropp og psyke.

Det kan hende du kan få noe som heter friskmelding til arbeidsformidling slik at du er sykmeldt der du er nå, men friskmeldt til å søke nye jobber. 

Anonymkode: 35be8...790

• Liker 1
Skrevet

Renhold er Norges mest kriminelle bransje og mye rare folk starter store firmaer.

Liksom kristne, mange av dem.🤣

Anonymkode: d13b8...1b3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du bør ikke gå på jobb i dette firmaet igjen. Aldri. Slik lederskap er egentlig mat for Arbeidstilsynet, men bare synd det er en etat som ikke har ressurser og interesser av å gå etter småfirma. Likevel, du opplever en reell helsetrussel både fysisk og psykisk med å gå på jobb - og da gjør du ikke det igjen. Det er faktisk bedre å stå med lua i hånda på NAV for å be om dagpenger inntil ny jobb har kommet opp, enn å utsette seg selv for varig trakassering/manipulasjon/arbeidspress osv. 

Anonymkode: 199b6...b32

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke gjør det.

Si at du vil snakke med tillitsvalgt eller verneombud og gjør dette før du møter henne igjen.

Om det ikke finnes, ta kontakt med fastlegen. Stress og frykt er svært farlig for kropp og psyke.

Det kan hende du kan få noe som heter friskmelding til arbeidsformidling slik at du er sykmeldt der du er nå, men friskmeldt til å søke nye jobber. 

Tror du det er mange renholdsfirmaer som har tillitsvalgte og/eller verneombud når bedriften har en leder som dette? Jeg tror sjansen erlik null for at dette firmaet har noen som ivaretar ansatte i det hele tatt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror du det er mange renholdsfirmaer som har tillitsvalgte og/eller verneombud når bedriften har en leder som dette? Jeg tror sjansen erlik null for at dette firmaet har noen som ivaretar ansatte i det hele tatt.

Derfor skrev jeg det om fastlegen.

Har selv hatt svært god hjelp av fastlegen i en lignende situasjon, da verken verneombud eller tillitsvalgt fikk gjort stort. Har også selv vært livstruende syk som følge av stress og frykt på jobb.

Verken Arbeidstilsynet eller NAV fikk gjort stort.

Igjen, det var fastlegen som hjalp meg. 

Skrevet

Hvordan gikk det i dag, trådstarter? ❤️‍🩹

Skrevet

Tusen takk for alle deres svarer. Jeg tok litt senere buss i dag at jeg ikke skulle være alene når hun kommer og passet dagen med å være på min rute og unngått pauserom så mye som mulig. Har ikke sagt noe til verneombud eller tillitsvalgt fordi da kan det kalles for konflikt som jeg vil helst unngå. Skal også unngå å si ifra i fremtiden. Med noen folk kan det være litt lurt å ikke argumentere uansett om hvem har rett eller feil. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Med noen folk kan det være litt lurt å ikke argumentere uansett om hvem har rett eller feil. 

Nå vel, jeg ble faktisk livstruende syk da jeg brukte samme taktikk som deg. Stress setter i gang hormonene (adrenalin og kortison, mener jeg det var) som deretter kan sette i gang autoimmune sykdommer som faktisk kan ta livet av en.

Så du bør virkelig ikke stå i dette lenge!

Tar du det med tillitsvalgt så er hun heller ikke forpliktet til å ta det videre slik verneombud er. Du bør snakke med noen, tillitsvalgt, lege, noen du har rundt deg på privaten. Og du bør bytte jobb.

Lykke til uansett hva du gjør :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tusen takk for alle deres svarer. Jeg tok litt senere buss i dag at jeg ikke skulle være alene når hun kommer og passet dagen med å være på min rute og unngått pauserom så mye som mulig. Har ikke sagt noe til verneombud eller tillitsvalgt fordi da kan det kalles for konflikt som jeg vil helst unngå. Skal også unngå å si ifra i fremtiden. Med noen folk kan det være litt lurt å ikke argumentere uansett om hvem har rett eller feil. 

Det høres ikke så lurt ut, du burde fortelle det. 

Anonymkode: 4b41a...6a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

For din egen del, kan det være lurt å dokumentere episoder fremover. Skriv ned i en dagbok det som skjer. Så har du dokumentasjon å bruke dersom sjefen bestemmer seg for at du skal sies opp. 

Anonymkode: 9b02d...1c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres ikke så lurt ut, du burde fortelle det. 

Anonymkode: 4b41a...6a9

Nei. Hun bør ikke det. 

det hun bør er å komme seg unna - finne en ny jobb. 

Anonymkode: d97b6...553

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For din egen del, kan det være lurt å dokumentere episoder fremover. Skriv ned i en dagbok det som skjer. Så har du dokumentasjon å bruke dersom sjefen bestemmer seg for at du skal sies opp. 

Anonymkode: 9b02d...1c6

Dette kan hun med fordel formidle skriftlig til tillitsvalgt. Tillitsvalgt har ingen plikt til å gå videre med det, såvidt meg bekjent, men det å ha fortalt det tidsnært til når det skjedde, er gull verdt som dokumentasjon. Mye bedre enn bare å skrive på en blokk uten skikkelig datering.

For ja, det er stor sannsynlighet for at dette kan bli en oppsigelse, hvis lederen er så sint. Det behøver ikke være deg som gjør noe galt, trådstarter, det kan være så enkelt som at hun føler seg truet og utfordret av deg eller at hun er sadistisk og ser at du tar deg nær av det.

Du er ikke tilfeldigvis veldig dyktig, smart, godt likt, eller lignende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...