liv Skrevet tirsdag kl. 15:46 #1 Skrevet tirsdag kl. 15:46 (endret) Vi skal arrangere bursdag for sønnen vår med funksjonshemming. Han blir 20 år. Han har lite nettverk og vi tenkte å ha familiebursdag Vi hadde planer om å leie et lokale, men heldigvis gjorde vi ikke det, for det hadde blitt ganske dyrt. For av 24 inviterte familiemedlemmer (hans besteforeldre, tanter og onkler og søskenbarn) er det fire stykker som kommer. Fire! 😩 og vi har gitt beskjed to måneder i forveien. Siste avlysning kom nå, ene settet besteforeldre skulle være barnevakt for et sett av søskenbarna som ikke kommer... men orker ikke å ta de med seg hit i bursdag. Jeg vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte. Føler oss så utrolig nedprioritert Endret tirsdag kl. 15:51 av liv 8
Hensatt Skrevet tirsdag kl. 15:48 #3 Skrevet tirsdag kl. 15:48 Da må du jo bare avlyse og utsette det til en annen gang.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:48 #4 Skrevet tirsdag kl. 15:48 Dette var utrolig trist og sårt å lese ❤️❤️❤️ her feiringen lagt i høstferien? Det har vi brent oss på… selv om man sier i fra i goooood tid. Håper sønnen deres får en fin feiring - og dere vet at de som kommer virkelig er glad i han og dere! Anonymkode: 7e117...3b4 2
liv Skrevet tirsdag kl. 15:49 Forfatter #5 Skrevet tirsdag kl. 15:49 Ikke noe ferie eller noe sånt, til og med unngått rundens lokale fotballkamper 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:55 #6 Skrevet tirsdag kl. 15:55 Huff, det høres fryktelig trist ut. Jeg skjønner at du føler at sønnen din nedprioriteres. Bor familiemedlemmene langt unna? Anonymkode: b0f6d...44e 1
liv Skrevet tirsdag kl. 15:55 Forfatter #7 Skrevet tirsdag kl. 15:55 (endret) Hensatt skrev (9 minutter siden): Da må du jo bare avlyse og utsette det til en annen gang. Vi er dessverre bortreist de neste to helgene... Men det er bare to som egentlig har gyldig grunn til å ikke komme (jobber), så tviler på de hadde tatt turen eller og... det en times tid å kjøre for flere, men vi har kjørt motsatt så mange ganger Og at besteforeldre som har sagt de kommer trekker seg for å passe andre barnebarn..... de kunne bare tatt de med. De var jo bedt de og. Men vi har bedt inn naboene og lager fest. Endret tirsdag kl. 15:58 av liv 1 2
Hensatt Skrevet tirsdag kl. 16:04 #9 Skrevet tirsdag kl. 16:04 liv skrev (8 minutter siden): Vi er dessverre bortreist de neste to helgene... Men det er bare to som egentlig har gyldig grunn til å ikke komme (jobber), så tviler på de hadde tatt turen eller og... det en times tid å kjøre for flere, men vi har kjørt motsatt så mange ganger Og at besteforeldre som har sagt de kommer trekker seg for å passe andre barnebarn..... de kunne bare tatt de med. De var jo bedt de og. Men vi har bedt inn naboene og lager fest. Hva sier foreldrene dine da? Ser de ikke at de ødelegger feiringen?
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:06 #10 Skrevet tirsdag kl. 16:06 liv skrev (18 minutter siden): Vi skal arrangere bursdag for sønnen vår med funksjonshemming. Han blir 20 år. Han har lite nettverk og vi tenkte å ha familiebursdag Vi hadde planer om å leie et lokale, men heldigvis gjorde vi ikke det, for det hadde blitt ganske dyrt. For av 24 inviterte familiemedlemmer (hans besteforeldre, tanter og onkler og søskenbarn) er det fire stykker som kommer. Fire! 😩 og vi har gitt beskjed to måneder i forveien. Siste avlysning kom nå, ene settet besteforeldre skulle være barnevakt for et sett av søskenbarna som ikke kommer... men orker ikke å ta de med seg hit i bursdag. Jeg vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte. Føler oss så utrolig nedprioritert Jeg planla bursdagen til barnet mitt flere måneder i forveien. Jeg vet familien min er ubrukelig. Minnet de på det flere ganger. Barnet ble bare 9 år. Ingen kom. Alle avlyste samme dag. Ikke ett ord før det. Samme dag avlyste 8 personer. Heldigvis kom kjæresten min og barna. Etter det har jeg sluttet å invitere de. Aldri igjen. Anonymkode: c027c...506 9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:07 #11 Skrevet tirsdag kl. 16:07 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg planla bursdagen til barnet mitt flere måneder i forveien. Jeg vet familien min er ubrukelig. Minnet de på det flere ganger. Barnet ble bare 9 år. Ingen kom. Alle avlyste samme dag. Ikke ett ord før det. Samme dag avlyste 8 personer. Heldigvis kom kjæresten min og barna. Etter det har jeg sluttet å invitere de. Aldri igjen. Anonymkode: c027c...506 Fy faen 💔 Anonymkode: 7e117...3b4 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:14 #12 Skrevet tirsdag kl. 16:14 Dette var vond lesing ts. Så utrolig trist. Jeg jobber i bolig, og der lager vi selskaper akkurat slik bursdags"barnet" ønsker. Familie inviteres, men naboene på boligen og personalet feirer og ordner uansett 😊 Kanskje du/dere kan lage en "drømmedag" for sønnen din? Gjør en aktivitet han liker (det kan være så mangt, og av og til veldig enkelt å innfri). Kjøp inn en gave, lag mat dere liker godt og kjør filmkveld med snop og godis. Det er en stor feiring for mor også, gratulerer med snart fødedag 🥰❤️ Anonymkode: f679b...5fa 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:24 #13 Skrevet tirsdag kl. 16:24 Det finnes alltid to sider av en sak. Jeg tror handlingen deres var bevisst, dessverre. Anonymkode: dc7ae...f7b
liv Skrevet tirsdag kl. 16:25 Forfatter #14 Skrevet tirsdag kl. 16:25 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette var vond lesing ts. Så utrolig trist. Jeg jobber i bolig, og der lager vi selskaper akkurat slik bursdags"barnet" ønsker. Familie inviteres, men naboene på boligen og personalet feirer og ordner uansett 😊 Kanskje du/dere kan lage en "drømmedag" for sønnen din? Gjør en aktivitet han liker (det kan være så mangt, og av og til veldig enkelt å innfri). Kjøp inn en gave, lag mat dere liker godt og kjør filmkveld med snop og godis. Det er en stor feiring for mor også, gratulerer med snart fødedag 🥰❤️ Anonymkode: f679b...5fa Vi har invitert naboer og det blir en fin feiring, og han bryr seg ikke nevneverdig - det er bare jeg (og far) som blir veldig skuffa over at det ikke kommer en eneste tante/onkel eller søskenbarn Endret tirsdag kl. 16:27 av liv 2
liv Skrevet tirsdag kl. 16:25 Forfatter #15 Skrevet tirsdag kl. 16:25 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes alltid to sider av en sak. Jeg tror handlingen deres var bevisst, dessverre. Anonymkode: dc7ae...f7b Hæ? 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:47 #16 Skrevet tirsdag kl. 16:47 Jeg forstår godt at dette er leit for gutten, og at han blir skuffet (helt uavhengig av hvilke utfordringer han har). Men uansett hvor god tid i forveien man inviterer, så har folk travle dager, og kanskje mye som skjer? Om dette er den tredje helgen på rad med noe som skjer, så kommer dette på toppen av alt etter en travel uke for mange? (altså ikke tredje helgen med ting hos dere, men den øvrige familien har kanskje annen familie som også forventer at man skal komme på tilstelninger, fotballcup, bryllup etc og da kan det bli mye for mange). At de ikke kommer betyr heldigvis ikke at de ikke bryr seg om han. Vi har selv fire tantebarn som bor halvannen time unna oss, og i en travel hverdag med tre unger, aktiviteter og en mann som jobber på andre siden av landet mandag til fredag, må jeg ærlig si at jeg ikke alltid klarer å prioritere bursdagsselskap. Når helgen kommer, og mannen endelig er hjemme - så må vi prioritere oss her hjemme, familien, hus og barn og alt som skal fikses og ordnes før mandagen kommer og han skal dra igjen. Vi har også en hytte ved sjøen som vi får brukt alt for lite, og når det da endelig er kampfri for hele gjengen her prioriterer vi gjerne den fremfor en bursdag når vi endelig kan (nå skal den jo stenges for sesongen også, så litt å ordne der også). Jeg vil jo tro at de hadde kommet om de hadde mulighet. Det hadde hvertfall jeg gjort, men vi klarer nok ikke få det til like ofte som vi skulle ønske. Anonymkode: 31034...cca 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:49 #17 Skrevet tirsdag kl. 16:49 Uff, så trist! Har du fortalt gjestene hvor få som kommer? Kanskje alle tror at de er eneste som melder avbud og når de får vite det anstrenger litt mer. Anonymkode: 2e477...8fd
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:49 #18 Skrevet tirsdag kl. 16:49 Fatter ikke dere som sier dere ikke prioriterer fødselsdagsselskaper. Hva annet er viktigere enn å møte opp i folk man er glad i sine bursdager? Her har vi tolv(!) nieser og nevøer i alderen 1-8, så er jo i bursdag oftere enn en gang i måneden. Vi må kjøre 1-1,5 time hver vei uansett hvem vi skal besøke. Det får vi alltid til. Anonymkode: 7e117...3b4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:52 #19 Skrevet tirsdag kl. 16:52 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fatter ikke dere som sier dere ikke prioriterer fødselsdagsselskaper. Hva annet er viktigere enn å møte opp i folk man er glad i sine bursdager? Her har vi tolv(!) nieser og nevøer i alderen 1-8, så er jo i bursdag oftere enn en gang i måneden. Vi må kjøre 1-1,5 time hver vei uansett hvem vi skal besøke. Det får vi alltid til. Anonymkode: 7e117...3b4 Men da har kanskje dere det ikke så travelt i hverdagen, og mye kapasitet? Anonymkode: 31034...cca
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:54 #20 Skrevet tirsdag kl. 16:54 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men da har kanskje dere det ikke så travelt i hverdagen, og mye kapasitet? Anonymkode: 31034...cca Jo, vi er som regel ute av huset både lørdag og søndaf hver helg, enten med turer på fjellet, jeg har organisert trening hver helg i vinterhalvåret, barnebursdager, familieselskaper, show med barn etc etc. Vi har det like travelt som alle andre med barn? Men disse selskapene er jo også ypperlige måter å ha kontakt med familien på og da. Anonymkode: 7e117...3b4 1 1
Fremhevede innlegg