AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Skrevet 18 timer siden Jeg har noen spørsmål for dere som jobber innen helsevesenet og som gjerne jobber/jobbet turnus. Spesielt dere som jobber/har jobbet som helsefagarbeidere evt sykepleiere. Hvordan ser arbeidsoppgavene ut, hvor godt trives dere og hvordan er det å jobbe i turnus? Ikke minst hvordan er jobbmulighetene nå om dagen? Antar det er et ganske så kvinnedominert yrke fortsatt og staten jobber med å få få flere menn inn i helseyrket med dvs tiltak. Er det ofte tunge tak eller mer slitsomt psykisk enn fysisk? Anonymkode: 52c4d...9d5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Jobbet i bolig for psykisk utviklingshemmede. Starter med dusj og stell, frokost, bli med på jobb, så er dagvakten over. Kveld starter med middag, så er det turer og andre aktiviteter før kveldstell. Vasker også leilighetene, 1 rom om gangen. Natt er det tilsyn. Hver dag er jo anderledes. Humøret til bruker styrer dagen. På ingen måte tungt fysisk, psykisk kan det være tøffere, skjer vi blir slått, men bedre kjent man blir med brukerene, jo lettere er det å lese de. Fantastisk jobb. Får mye kjærlighet. Anonymkode: aaab8...186 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden Jobbmulighetene? Du kan få jobb på sekundet om du har utdanning som helsefagarbeider eller sykepleier. Du må like å jobbe til alle døgnets tider, og du må like å ta et tak, både fysisk og psykisk. Det finnes forflytningshjelpemidler, men noen steder er det belastninger - større del av befolkningen er overvektig, også når de blir pleietrengende. Ellers består en sykepleiers oppgave av medisiner, dokumentasjon, sårstell, dokumentasjon, planlegging og koordinering, dokumentasjon, pleie, dokumentasjon- og sånn går dagan…. Anonymkode: 6462a...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jobbet i bolig for psykisk utviklingshemmede. Starter med dusj og stell, frokost, bli med på jobb, så er dagvakten over. Kveld starter med middag, så er det turer og andre aktiviteter før kveldstell. Vasker også leilighetene, 1 rom om gangen. Natt er det tilsyn. Hver dag er jo anderledes. Humøret til bruker styrer dagen. På ingen måte tungt fysisk, psykisk kan det være tøffere, skjer vi blir slått, men bedre kjent man blir med brukerene, jo lettere er det å lese de. Fantastisk jobb. Får mye kjærlighet. Anonymkode: aaab8...186 Høres bra ut. Liker at hver dag er annerledes! Og det høres ut som en veldig givende jobb. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobbmulighetene? Du kan få jobb på sekundet om du har utdanning som helsefagarbeider eller sykepleier. Du må like å jobbe til alle døgnets tider, og du må like å ta et tak, både fysisk og psykisk. Det finnes forflytningshjelpemidler, men noen steder er det belastninger - større del av befolkningen er overvektig, også når de blir pleietrengende. Ellers består en sykepleiers oppgave av medisiner, dokumentasjon, sårstell, dokumentasjon, planlegging og koordinering, dokumentasjon, pleie, dokumentasjon- og sånn går dagan…. Anonymkode: 6462a...5e2 Det er jo perfekt isåfall. Jeg tror absolutt det er noe som kan passe meg. Har aldri jobbet turnus før, men tror det er noe som kan passe meg. Og liker å ta i et tak, både psykisk og fysisk. Glad i å jobbe, er sosial og liker å hjelpe folk. Er en forholdsvis ung mann i god fysisk form og med god psyke. For meg høres det også ut som en veldig givende jobb og det er noe jeg savner veldig, istedenfor for å bare være en brikke i et stort system. Så vurderer sterkt å ta det fagbrevet så fort som mulig. Skader vel heller ikke at det er et kvinnedominert yrke 🤪 Anonymkode: 52c4d...9d5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå