Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

38 år her og var på fertilitetsklinikk tidligere i år for å sjekke hvordan det står til med fertiliteten. Da var jeg singel etter et langt forhold. Resultatene var stort sett greie, men jeg fikk inntrykk av at jeg begynner å nærme meg grensen aldersmessig.

Nå har jeg vært sammen med kjæresten min i snart ett år, og vi har begynt å snakke mer seriøst om barn. Vi skal selvfølgelig prøve naturlig først, men hvis det ikke går, er IVF en mulig plan B.

Er det noen som kan anbefale en god fertilitetsklinikk i Oslo? Jeg var privat sist, men synes det ble ganske dyrt. Tenker også at jeg sikkert må ta nye blodprøver/undersøkelser for en oppdatert vurdering, og at kjæresten kanskje bør ta sædprøve.

Tar gjerne imot erfaringer 😊

Anonymkode: 926e2...825

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte aleris og var veldig fornøyd! De svarte fort på portal/tlf og legen lyttet når jeg ønsket å prøve støttemedisiner etter noen mislykkede forsøk. Det var dyrt, men nå sitter jeg her med ei datter på 8 uker💕 bare spør hvis du lurer på noe.

Skrevet

Ikke fornøyd med Medicus i Oslo. De har ikke et holistisk syn på deg som menneske. Prøvde å presse meg til å ta avgjørelser, var heller ikke behjelpelige med å lære opp i å sette injeksjonene for ivf. Jeg stoppet der. 

Anonymkode: 5def4...3aa

Skrevet

Jeg var ikke helt fornøyd med Medicus. Vi gikk dit etter at det nettopp var åpnet for at single damer kunne få ivf i Norge, og opplevde at det var et høyt trykk med pasienter, og ikke tilstrekkelig kapasitet. Det var også under covid, så alt var litt ekstra på tuppa. Akkurat det med kapasitet kan jo ha endret seg, det er fem år siden vår erfaring. Men vi synes ikke alltid vi fikk gode forklaringer på ting heller. Bytta klinikk da vi uansett reiste utenlands, fikk egentlig mye av den samme medisinske behandling, men bedre personlig oppfølging. Bedre opplevelse. 

Du må belage deg på at det er dyrt, sannsynligvis blir ikke du prioritert i det offentlig pga alder, og da flyr titusenkronene fort med privat behandling. Bare sjekk ut prislistene deres, fertilitetssjekk er jo lommerusk sett mot hva en ivf-runde koster. 

Anonymkode: b0e9b...c45

Skrevet

Anbefaler Spiren fertilitetsklinikk, som nå er under Volvat. De er veldig hyggelige og flinke. Der har vi fått kjøpe pakke, slik at man slipper å bli presset til å kjøpe mer enn man må.

Skrevet

Var veldig fornøyd på Hausken lysaker, fantastiske folk, tilrettela alt jeg trengte, individuelt tilpasset behandling. 

Anonymkode: e331f...273

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Jeg var faktisk hos M tidligere i år, men kun for blodprøver og undersøkelser, så jeg kan ikke si så mye om selve IVF-behandlingen deres. De anbefalte meg ganske raskt å gå videre med IVF.

De få timene jeg hadde der, satt jeg likevel ikke igjen med den beste følelsen. Jeg opplevde at jeg fikk lite forklaring på resultatene, og at det ikke var så mye rom for å diskutere ulike muligheter. Mye av det som ble sagt, var også ting jeg allerede visste.

Det jeg egentlig ønsker nå, er en klinikk hvor man blir sett litt mer som en helhet og ikke bare som noen som trenger behandling. IVF kan jo være både fysisk og psykisk krevende, så jeg ønsker et sted som kan guide meg godt gjennom prosessen, forklare underveis og hvor det føles trygt å stille spørsmål.

Samtidig har jeg bare vært hos M noen få ganger, så det kan selvfølgelig hende at andre har en helt annen erfaring 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Takk for svar alle sammen!

Jeg var faktisk hos M tidligere i år, men kun for blodprøver og undersøkelser, så jeg kan ikke si så mye om selve IVF-behandlingen deres. De anbefalte meg ganske raskt å gå videre med IVF.

De få timene jeg hadde der, satt jeg likevel ikke igjen med den beste følelsen. Jeg opplevde at jeg fikk lite forklaring på resultatene, og at det ikke var så mye rom for å diskutere ulike muligheter. Mye av det som ble sagt, var også ting jeg allerede visste.

Det jeg egentlig ønsker nå, er en klinikk hvor man blir sett litt mer som en helhet og ikke bare som noen som trenger behandling. IVF kan jo være både fysisk og psykisk krevende, så jeg ønsker et sted som kan guide meg godt gjennom prosessen, forklare underveis og hvor det føles trygt å stille spørsmål.

Samtidig har jeg bare vært hos M noen få ganger, så det kan selvfølgelig hende at andre har en helt annen erfaring 😊

Høres ut som om du trenger en lege du har god kjemi med, enn nødvendigvis klinikken.

Det er en helt fantastisk lege ved Medicus i Trondheim. God tid, kan spørre om alt man vil, trygg, professjonell, fleksibel. 

Har hørt mye bra om Hausken, men han legen vi var til var jo bare helt fjern. Levde i sin egen verden han. Så sikkert lurt å undersøke legene like mye som klinikkene. Selv er jeg mer opptatt av labratoriekvalitet, om de dyrker til dag 6 eller 7, bruken av støttemedisiner og sånne ting. 😁

Anonymkode: f7db2...1cf

Skrevet

Som par gjelder ekteskap eller samboende i ekteskapslignende forhold ifht stabilitet som lovkrav.

Nå er det noen år siden vi hadde behandling, men dere må også se på hvordan de private og offentlige klinikkene praktiserer lovkravet, siden din alder tilsier at dere bør søke behandling raskt hvis naturlig befruktning lar vente på seg. Hvis din alder allerede har nedsatt fruktbarheten betydelig, vil også ventetid på offentlig vs privat kunne utgjøre stor forskjell på å kunne lykkes selv med behandling.

Det har vært vanlig for ugifte par å kreve dokumentasjon på 2 års felles folkeregistrert adresse som bevis på stabilitet. Dere er et veldig ferskt par foreløpig, hvis du var singel i januar i år. 

Jeg ville bedt Medicus om full utskrift av notater og prøvesvar, og diskutert med AI hva de betyr ifht sjanser og hastegrad hos deg. Jeg ville også bedt mannen teste sædkvalitet ASAP, slik at dere kan beregne det inn i beslutninger om hvor lenge dere vil gjøre naturlig prøving hvis sædkvalitet tilsier at dere bør gå for inseminasjon, ivf, icsi eller rett og slett vurdere donor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...