AnonymBruker Skrevet 8. september #21 Skrevet 8. september Hvorfor er det slik at alt skal være tema for kollektiv diskusjon - Hvorfor kan vi ikke bare leve med at noen synes noe er greit, mens andre synes det er veldig greit. Jeg for min del ville aldri tillatt barna mine å delta i noen aktivitet i regi av en eller annen form for religiøs oragnisasjon, andre synes dette er helt i orden. Jeg trenger ingen kollektiv diskusjon for å stå for mine egne meninger. De foreldrene som ikke vil sende ungene dine dit kan la det være, de som synes det er greit kan slippe ungene. Kan vi ikke bare la det være med det? Anonymkode: 2e8e4...54a
alfathealfa Skrevet 8. september #22 Skrevet 8. september tr0ndern skrev (13 minutter siden): "Nå er du konfirmert, nå kan du dra på fest". Sånn var det vel for de fleste av oss, selv om kanskje ikke alle kyrne husker at de var kalver. Nei, sånn var det ikke for de fleste av oss. Men de som har hatt det sånn tror sikkert at det er «normalt». Akkurat som hasjbrukerne tror det er «normalt» mens sannheten er at de fleste ikke en gang har prøvd. Det er helt vanlig at arrangører ikke har mindreårige på arrangementer med bruk av alkohol, og det var holdninger og regler mange som hadde før, også. Selvfølgelig kan man kontrollere det dersom viljen er tilstede. I dag har (bør ha) man i tillegg mer kunnskap om at bruk av rusmidler er en risikofaktor for seksuelle overgrep og utnytting av mindreårige. Men ser jo at noen miljøer fremdeles insisterer på at det er noe de vil fortsette med.
tr0ndern Skrevet 8. september #23 Skrevet 8. september Du har aldri vært på en norsk bygdefest, skjønner jeg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå