Glede og Velvære Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden I år er det 25 år siden den første sesongen av Big Brother kom til Norge. Husker at det var mye omtale og blest rundt konseptet, men mest fordi reality var nytt og spennende den gangen. Og det var mye blest om hvor kontroversielt programmet kom til å være. Og selv om det var kanskje mildt i forhold til de andre realityprogrammene, så var Big Brother likevel kontroversielt i seg selv. Men selv om programmet ble en snakkis fordi det var nytt og spennende, så utmerket den seg pga deltakerne. Det var deltakerne som gjorde den første sesongen så minneverdig og bemerkelseverdig. Favoritten min var uten tvil Lars Joakim. Som var en artig og særegen fyr som stort sett lagde moro og skapte glede. Og som holdt seg unna de største konfliktene. Anita var også en av mine favoritter. Hun var alternativ og litt sær og underlig, men også en spennende personlighet. Og en deltaker med stor integritet og selvrespekt som stod opp for de svake. Monica var en trivelig og sympatisk dame, men ble urettferdig nok mobbeofferet og hakkekyllingen blant deltakerne. Ellers gjorde både Rodney og Ramsy seg bemerket med sine dominante og brautende personligheter og minneverdige kommentarer. Men begge to var både ufordragelige og arrogante. Roy gjorde ikke så mye av seg, men hang mye med både Rodney og Ramsy og var på deres lag. Per Morten hadde sine gode sider, men var også selvrettferdig og prippen. Trond hadde også sine gode sider, men han viste også sine dårlige. Anette virket ålreit nok, men var også utrolig naiv med Rodney. Anne Mona fikk ikke så mye tid før hun ble sammen med Ramsy. Hun virket som en ålreit jente, selv om hun ikke gjorde så mye ut av seg. Men det var likevel skammelig at hun var utro mot sin forlovede. Rebekka var en deltaker som virket falsk og snodig. Natalie (den andre semifinalisten som kom inn med Roy) var en fargeklatt og kunne i grunnen ha blitt med sesongen, for hun var interessant og spennende. Hun ville ha vært mere spennende enn Roy. Hva er deres minner og meninger om den første Big Brother-sesongen?
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Anbefaler podcasten Bigbrother om du ikke har hørt den. Morro. Anonymkode: f5a94...dc9 1
Glede og Velvære Skrevet 1 time siden Forfatter #3 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anbefaler podcasten Bigbrother om du ikke har hørt den. Morro. Anonymkode: f5a94...dc9 OK, takk for tipset Skal sjekke den ut 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Er det noe sted vi kan sette dette? husker best de jeg kjenner i fra virkeligheten, og det blir så omvendt av det du skriver. Skulle gjerne satt hvordan de ble fremstilt sånn. Den største mobberen ble mobbeoffer på tv, en den stille mannen ble brautende på tv. Det er jo litt interssant . jeg husker mer av de andre når jeg leses, skulle gjerne sett det igjen. det jeg husker som spesielt med big brother var at de ble filma live på internett hele døgnet. Var ingen som hadde internett som fungerte noe særlig da, så vi satt og så på hakking og sort skjerm. Lurer på hvordan det hadde blitt mottatt i dag, Anonymkode: 60aec...12e
Glede og Velvære Skrevet 1 time siden Forfatter #5 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noe sted vi kan sette dette? Det finnes et par episoder på YouTube.
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #6 Skrevet 58 minutter siden Glede og Velvære skrev (12 minutter siden): I år er det 25 år siden den første sesongen av Big Brother kom til Norge. Husker at det var mye omtale og blest rundt konseptet, men mest fordi reality var nytt og spennende den gangen. Og det var mye blest om hvor kontroversielt programmet kom til å være. Og selv om det var kanskje mildt i forhold til de andre realityprogrammene, så var Big Brother likevel kontroversielt i seg selv. Men selv om programmet ble en snakkis fordi det var nytt og spennende, så utmerket den seg pga deltakerne. Det var deltakerne som gjorde den første sesongen så minneverdig og bemerkelseverdig. Favoritten min var uten tvil Lars Joakim. Som var en artig og særegen fyr som stort sett lagde moro og skapte glede. Og som holdt seg unna de største konfliktene. Anita var også en av mine favoritter. Hun var alternativ og litt sær og underlig, men også en spennende personlighet. Og en deltaker med stor integritet og selvrespekt som stod opp for de svake. Monica var en trivelig og sympatisk dame, men ble urettferdig nok mobbeofferet og hakkekyllingen blant deltakerne. Ellers gjorde både Rodney og Ramsy seg bemerket med sine dominante og brautende personligheter og minneverdige kommentarer. Men begge to var både ufordragelige og arrogante. Roy gjorde ikke så mye av seg, men hang mye med både Rodney og Ramsy og var på deres lag. Per Morten hadde sine gode sider, men var også selvrettferdig og prippen. Trond hadde også sine gode sider, men han viste også sine dårlige. Anette virket ålreit nok, men var også utrolig naiv med Rodney. Anne Mona fikk ikke så mye tid før hun ble sammen med Ramsy. Hun virket som en ålreit jente, selv om hun ikke gjorde så mye ut av seg. Men det var likevel skammelig at hun var utro mot sin forlovede. Rebekka var en deltaker som virket falsk og snodig. Natalie (den andre semifinalisten som kom inn med Roy) var en fargeklatt og kunne i grunnen ha blitt med sesongen, for hun var interessant og spennende. Hun ville ha vært mere spennende enn Roy. Hva er deres minner og meninger om den første Big Brother-sesongen? Jeg så den sesongen. Det var noe helt nytt og deltakerne ante ikke noe om hvordan de ble filmet og fremstilt på TV. Reality TV har ikke vært det samme etterpå. Jeg har sett litt i starten på BB og 71 grader nord, som også tapte seg etter de første episodene. Når det gikk over til å bli et avtalt spill forsvant gleden og spenningen. Nå ser jeg aldri på Reality lengre. Anonymkode: 470ee...851 1
AnonymBruker Skrevet 28 minutter siden #7 Skrevet 28 minutter siden Hadde to på jobb som fulgte dette greiene døgnet rundt. Var ikke mye arbeidskraft i dem nei😅 Anonymkode: d3c48...7b8
Glede og Velvære Skrevet 24 minutter siden Forfatter #8 Skrevet 24 minutter siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde to på jobb som fulgte dette greiene døgnet rundt. Var ikke mye arbeidskraft i dem nei😅 Hehhehehe
Irol Skrevet 15 minutter siden #9 Skrevet 15 minutter siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Anbefaler podcasten Bigbrother om du ikke har hørt den. Morro. Anonymkode: f5a94...dc9 Hvor kan man høre denne podcasten? Heter den bare «bigbrother»? Har hørt den som er lagt ut av hele historien. Og den som heter Big Brother 2001: Alle der var våre venner. Skulle virkelig ønske at det var et sted man kunne sett hele sesongen på nytt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå