Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Måtte få til en norsk tittel, vet ikke om det er det samme, er du en som "hold grudges" det jeg lurer på. 

Har lyst å bli en som ikke fokuserer på heftige krangler med venner i fortiden,  eller at de ikke stilte opp for meg én gang, men stiller som regel opp. Jeg kan gå og tenke på sånne ting og bli litt kald og avvisende, og det kan gå lang tid før jeg tilgir dem i hodet mitt. Men ser jo at venner som ikke holder på sånn har det bedre og flere vennskapsforhold. En venninne som overhodet ikke er langsint, hun bare sier om venner som har såret henne "husker det knapt, vi skværet opp, ferdig med den episoden". 

Er du en som går og tenker og marinerer i skuffelser, eller tilgir og glemmer du det raskt? (Snakker ikke om stadig kritikk, mangel på respekt eller kontroll, men episoder)

Anonymkode: ccf79...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du bærer gnag* ? 

Nei, jeg er ikke langsint. Orker ikke bruke energi på det rett og slett. Velger å tro det beste om folk. Og vet at det heter nag. 

Anonymkode: 2a758...ff4

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mener du bærer gnag* ? 

Nei, jeg er ikke langsint. Orker ikke bruke energi på det rett og slett. Velger å tro det beste om folk. Og vet at det heter nag. 

Anonymkode: 2a758...ff4

Gnag, hva er det? Har du ikke hørt om å bære nag?

Til TS's spørsmål; ja, jeg bærer nag, kan virkelig ikke gi slipp om jeg mener noen har gjort meg urett. Skulle ønske jeg var annerledes.

Anonymkode: cd443...3f8

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har en veldig lang lunte og er lite hårsår.

Skal mye til for å gjøre meg sint eller såret.

Men hvis jeg først blir sint så går det «aldri over».

Jeg bærer nok først og fremst på dype skuffelser mer enn rent sinne og aggresjon.

Anonymkode: 23191...56d

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg bærer ikke nag. Jeg kan bli skuffet over venner og familie, men legger det bak jrg. Det er heller ikke skil at de nødvendigvis har gjort noe galt selv om jeg blir lei meg.

Anonymkode: dcbba...8d0

Skrevet

Bærer ikke nag men danser ikke samme runddans en gang til. Noen kaller det bitter. Det er greit. Jeg kaller det waste of time. 

Anonymkode: ba1d7...d97

• Liker 4
Skrevet

Nei. Det går kun utover meg selv, så jeg går videre etter en stund. 

Anonymkode: 1eca1...490

• Liker 1
Skrevet

Ikke mot folk jeg er glad i. Og ikke mot folk som anerkjenner og sier unnskyld. Og jeg går ikke rundt og kverner på det.

Men om jeg treffer idioten av en nabo jeg hadde for fire år siden ser jeg en annen vei og hilser ikke, samme med de som mobbet meg i barndommen. Jeg har fjernet de fra livet mitt. De eksisterer ikke. 

Anonymkode: d1bee...c83

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gnag, hva er det? Har du ikke hørt om å bære nag?

Til TS's spørsmål; ja, jeg bærer nag, kan virkelig ikke gi slipp om jeg mener noen har gjort meg urett. Skulle ønske jeg var annerledes.

Anonymkode: cd443...3f8

Det er humor, basert på Mayoo som en gang sa "jeg er ikke en person som bærer gnag". 

Anonymkode: 8f4b1...3a6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En venninne som overhodet ikke er langsint, hun bare sier om venner som har såret henne "husker det knapt, vi skværet opp, ferdig med den episoden". 

Det er nettopp det, de snakker om det og blir ferdig og skværer opp, ferdig og gå videre.

Eneste gangen jeg har følt som deg, var me ei "venninne" som ikke hadde noe selvinnsikt. Hun oppførte seg flere ganger på måter som var sårende for meg, og når jeg prøvde å forklare det på en fin måte så gikk hun rett i forsvar, begynte å gråte og følte seg angrepet av meg, så jeg måtte trøste henne osv. Vi kom aldri videre, hun tok aldri ansvar for sin oppførsel, og vi er ikke venner i dag, fordi jeg sluttet å prøve, da ble det stille fra den kanten også. Noen folk kan en ikke gå videre med, for de har ikke gjort noe feil, da må du gå videre alene. 

Anonymkode: 7c3df...49b

Skrevet

Både og. Kommer an på. Men nå er jeg også drittlei folk som sksl utnytte andre og aldri bidra med noe selv, og blir frekke i tilegg.

Også er det jo noen som jeg ikke føler jeg kan stole på lengre pga oppførsel. Det er stort sett ikke et tap

Anonymkode: da02d...b10

Skrevet

Jeg bærer nag og vet at jeg antagelig er den som «lider» mest under det, men sånn er det.

Anonymkode: 618ff...1b5

Skrevet

Måtte få til en norsk tittel, vet ikke om det er det samme, er du en som "hold grudges" det jeg lurer på. 

Har lyst å bli en som ikke fokuserer på heftige krangler med venner i fortiden,  eller at de ikke stilte opp for meg én gang, men stiller som regel opp. Jeg kan gå og tenke på sånne ting og bli litt kald og avvisende, og det kan gå lang tid før jeg tilgir dem i hodet mitt. Men ser jo at venner som ikke holder på sånn har det bedre og flere vennskapsforhold. En venninne som overhodet ikke er langsint, hun bare sier om venner som har såret henne "husker det knapt, vi skværet opp, ferdig med den episoden". 

Er du en som går og tenker og marinerer i skuffelser, eller tilgir og glemmer du det raskt? (Snakker ikke om stadig kritikk, mangel på respekt eller kontroll, men episoder)

Niks, det er ikke noe poeng i å bære nag. Man er i stor grad ansvarlig for sin egen lykke. Folk er folk, og folk gjør feil. Samtidig så kommer det selvfølgelig an på hva det er. Men har ikke nag mot en eneste person, så det sier vel en del. Krangler, skuffelser og lignende, det er fort glemt. Får si som Sid i istid: eg e for lat til å bære nag. 

Anonymkode: 7957f...4dd

• Nyttig 2
Skrevet

Ja, er nok det. Det skal mye til før jeg gir opp noen, men når jeg først gjør det, da er det ingen vei tilbake. 

Kan akseptere situasjonen, bruker ofte en del tid på å forstå den, kan legge det bort hvis jeg finner en god forklaring. Men hvis noen med viten og vilje tråkker på andre uten annen grunn enn egen sadisme, da får du en uvenn i meg for evig og alltid. Jeg kan holde på en grudge på vegne av andre også. 

Anonymkode: 428bc...449

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg er dessverre det, altså

Anonymkode: f707f...f08

Skrevet

Nei, bærer ikke nag. Orker ikke bruke energien min på det. Jeg dropper deimot folk uten å tenke to ganger hvis de virkelig har tråkket over streken. 

Anonymkode: e731e...2af

Skrevet

Jeg bærer ikke nag og er ikke bitter, men jeg glemmer ikke. 

Å tilgi er ikke det samme som å glemme. 

Jeg har tilgitt mennesker som har gjort meg vondt. Likevel så er det ikke alle jeg vil ha noe med å gjøre.

Nettopp for å beskytte meg selv. 

Spesielt mennesker som ikke endrer seg. Det finnes grenser selv om man tilgir. 

Skrevet

Egentlig ikke, men det kan sette seg i kroppen/følelsene. 

Anonymkode: ed2f9...cb4

Skrevet

Jeg er en som virkelig bærer nag. Men da skal du ha dratt strikken langt i forkant. 

Jeg godtar veldig mye, kanskje for mye av noen. Men er punktet nådd, kan jeg fort bli en person som man ikke har lyst til å komme borti. Jeg har tatt "hevn" mange år etter på, fordi jeg hadde mulighet til det. Den hevnen fikk store konsekvenser for vedkommende, men jeg angrer ikke et sekund. "Som man reder, så ligger man", tenker jeg. 

Anonymkode: 1d4c2...331

Skrevet

Tja, jeg velger heller å avskrive folk som har misbrukt tilliten min. Fremmede får som regel to sjanser til meg. Hvis de har skuffet meg, i forhold til avtaler og slikt, to ganger er de ikke å samle på.

Anonymkode: 3c6e6...fc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...