Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Frukt og grønt er hardt å fordøye.

Anonymkode: f3058...fb8

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2026 den 18.43):

Noen som spiser slik? Mener ikke 100%. Men at man spiser 80-90% animalsk?

Hva annet spiser du? Og har du merker positive/negative effekter?

Anonymkode: 86913...f9a

Fisk er best. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er i en av alle de trådene som omhandler dette tema. Og nei jeg orker ikke oden spesifikke tråden da poenget ikke endrer seg av den grunn. Det er forskjell på remineralisering som er en prosess somtilfører mineraler (som kalsium og fosfat) tilbake inn i den eksisterende emaljen som har blitt svak eller porøs på grunn av syreangrep vs og hevde at emalje som allerede er slitt kan komme tilbake. Så hjem fungerte ikke dine linker som et bevis på at jeg tok feil.

Anonymkode: 366fa...e41

Hvis man diskuterer hva en annen sa, må man jo faktisk se hva den andre sa. Ellers er det jo ikke vits for deg å nevne det en gang, Det blir jo helt irrelevant. For alt jeg vet finner du opp dette. Jeg finner ikke denne tråden når jeg søker på emalje, emaljen, tannemalje, eller tannemaljen. Det er veldig relevant å se hva som faktisk er skrevet. Var emaljen totalt borte, eller kom den tilbake etter å ha vært svekket?

Anonymkode: 2da5d...7ab

• Nyttig 2
Skrevet
ben47 skrev (3 timer siden):

Fisk er best. 

Nåja, mye tungmetaller. De fleste carnivorer og kjøttbaserte spiser lite sjømat.

Anonymkode: 2da5d...7ab

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
ben47 skrev (4 timer siden):

Fisk er best. 

Sjømat innholder så mye miljøgifter, så det bør man ikke spise mye av. Spesielt fet fisk, skalldyr etc, Brune kjøttet i krabbe for eks.

Jeg kuttet ut sjømat etter å ha mål giftnivået i kroppen min, stor forskjell etterpå.

Anonymkode: c454c...454

• Nyttig 3
Skrevet
Natttåke skrev (På 8.9.2026 den 1.06):

Jeg spiser mest kjøtt, og er i best form da. Men jeg kan spise litt potet og grønt og.

Jeg spiser mest kjøtt, og litt kylling av bedre valitet. Samt grønnsaker og potet/søtpotet. Frukt svært lite, pga fruktose.

Levde som vegetar i 3mndr som prosjekt, null energi. Ble helt sløv.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sjømat innholder så mye miljøgifter, så det bør man ikke spise mye av. Spesielt fet fisk, skalldyr etc, Brune kjøttet i krabbe for eks.

Jeg kuttet ut sjømat etter å ha mål giftnivået i kroppen min, stor forskjell etterpå.

Ett unntak er vel sardiner. De lever så kort tid at de ikke rekker å akkumulere noe. Eneste jeg har lest er at de kan inneholde arsenikk, men det er visst lite og av en type som kroppen lett skyller ut i urinen. Vi trenger omega 3 fettsyrer, så jeg spiser gjerne 3 bokser hermetiske sardiner i uka. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ett unntak er vel sardiner. De lever så kort tid at de ikke rekker å akkumulere noe. Eneste jeg har lest er at de kan inneholde arsenikk, men det er visst lite og av en type som kroppen lett skyller ut i urinen. Vi trenger omega 3 fettsyrer, så jeg spiser gjerne 3 bokser hermetiske sardiner i uka. 

Er vel arsen i en organisk form du mener. Ikke arsenikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...