AnonymBruker Skrevet 4. september #21 Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva er en "litt mørk type som person"? Er det en måte å forklare særegne, negative trekk? Det er alltid tre sider av en sak/et forhold. I deres tilfelle: din opplevelse, hennes opplevelse, og det som objektivt skjedde/var. Du skriver i HI at dere ikke har hatt noen høylytte krangler, men dette er ikke nødvendigvis et mål på kvaliteten på pardynamikken. Nå er det jo ikke sunt med mye høylytte krangler, men samtidig kan fraværet av friksjon også skyldes karaktertrekk ved den ene eller begge partene. Om dene ene går på nåler og føyer seg, er jo ikke parforholdet sunt, selv om det ikke krangles høylytt. Og det du trekker fren som "snakke om ting for å bli enige" kan ho ha opplevd ganske annerledes. Slipper ho til, blir hennes mening hørt og tillagt like stor vekt. Dere kan ha veldig ulik opplevelse av dette. For om en person tar stor plass på den annens bekostning, uten selv å ha bevissthet rundt dette eller ha til formål å bryte ned den andre, kan likevel effekten av å være den som vet best/bestemmer mest over tid være at den andre gradvis bryter ned sitt eget selvverd. Det er vanskelig for oss å si hva eksen din mener. Kanskje er det hele oppspinn (pga. hevn, bitterhet eller pga. en agenda) eller så er det hennes faktiske opplevelse (som ho enten ikke har turt å si før du er på trygg avstand eller fordi ho har brukt tid på å innse og forstå det). Spørmålet er i grunn aller først hvorfor du stiller spørsmålet. Spør du av medmenneskelighet (for å forstå din eks og hennes opplevelse), eller spør du av hensyn til frykt for eget omdømmetap og eget syn på deg selv? Anonymkode: d2f74...1f2 TS her. Mest for at jeg er redd for at jeg har en side som jeg ikke ser selv. Om det virkelig er slik at jeg er skummel å være sammen med bør jeg vel passe på at jeg forblir enslig. Vil ikke være sammen med noen som mener jeg er skummel. Når jeg tenker mørk så er det vel mest i stemmeleie og i utseende. Synes vi hadde mange gode diskusjoner om ting og vil påstå at vi har føyd oss for hverandre begge to opp igjennom årene. Men vet at svigermor aldri har likt meg og spesielt ikke etter at datteren begynte å komme litt ovenpå økonomisk, da lyste misunnelsen av henne og baksnakkingen av meg økte. Anonymkode: adc4b...4cf
AnonymBruker Skrevet 5. september #22 Skrevet 5. september AnonymBruker skrev (På 4.9.2026 den 11.16): TS her. Mest for at jeg er redd for at jeg har en side som jeg ikke ser selv. Om det virkelig er slik at jeg er skummel å være sammen med bør jeg vel passe på at jeg forblir enslig. Vil ikke være sammen med noen som mener jeg er skummel. Når jeg tenker mørk så er det vel mest i stemmeleie og i utseende. Synes vi hadde mange gode diskusjoner om ting og vil påstå at vi har føyd oss for hverandre begge to opp igjennom årene. Men vet at svigermor aldri har likt meg og spesielt ikke etter at datteren begynte å komme litt ovenpå økonomisk, da lyste misunnelsen av henne og baksnakkingen av meg økte. Anonymkode: adc4b...4cf Hva mener du med at «misunnelsen av henne økte»? At svigermor ble misunnelig på sin datter ? Er ikke sikkert at alle ville oppfattet deg som skummel, men hun har tydeligvis gjort det. Det vil si at dersom det er henne du ønsker å være sammen med, så må dere isåfall finne ut av om det er mulig å få endret noe slik at dere begge kan ha det fint i forholdet, men slik du fremstiller det her inne virker det som om hun er helt ferdig og at det toget er kjørt? Hvertfall frem til du eventuelt hadde innsett hva som gikk «skeis» hos henne i forhold til deg og endret det. Jeg har hvertfall stor tro på at kommunikasjon kan løse mange verdensproblemer gjort på riktig måte, vel å merke. Positivt at du reflekterer over dette, det er et godt tegn:) Anonymkode: 3e965...ce1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå