Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte meg en tube med CeraVe fuktighetskrem i går etter å ha sett og hørt om og vært nysgjerrig på dette merket i lang lang tid. Fremsto helt vidunderlig, der den forsvant rett inn i huden og etterlot huden fuktet og fantastisk.

Men så…i dag er det en slags eim av melk eller babylukt rundt meg. Er det den?

Og hva er erfaringene deres med dette merket?

Anonymkode: ac727...a8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merket ikke noe til dette selv da jeg brukte CeraVe Facial Lotion, men et kjapt nettsøk viser at du ikke er helt alene om denne erfaringen. CeraVe er uparfymert, og noen av fettstoffene (ceramider) kan gi en svak, melkeaktig lukt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd dagkrem, både med og uten solfaktor, samt to forskjellige rens. Reagerte på alle produktene, fikk rød og hissig hud. Og en del kviser av dagkremene. Den ene rensen gjorde huden min vanvittig tørr. Jeg tror ikke dette er så snille produkter som de skal ha det til…?! 

Anonymkode: 3c543...f60

AnonymBruker
Skrevet

Elsker det 

Anonymkode: f0aec...d17

Skrevet (endret)

Har også en bodylotion som lukter surt på meg dagen etter, trodde det var fordi jeg begynte å bli over 40 og fikk gammel dame lukt 😭

Og utslett foran på brystet som ikke går bort, sånn nuppete.

Endret av Margit777
Skrevet (endret)

Etter at jeg begynte med cerave rensen så følte jeg at ingen fuktighets kremer trakk inn og ble bare ett blankt fettete lag i ansiktet.

Tror cerave bare er noe propaganda.

Endret av Margit777
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare prøvd solkremen derfra. Følte den aldri trakk seg inn i huden og luktet litt sånn badedyr luktet på 90/00tallet. Litt kunstig plast. Likte den ikke. 

Anonymkode: e35eb...146

AnonymBruker
Skrevet

Elsker produktene!

Anonymkode: bdef5...333

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri prøvd CeraVe. Akkurat nå er det koreanske hudpleieprodukter som gjelder 🤩🥰

Anonymkode: be660...268

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Svarene var virkelig blanda drops, synes jeg 🍬🍭🍬🍬

Har søkt for å finne andre som kjenner babylukt, finner kun andre som synes det lukter råttent, fisk og lignende - sånn sett er jo lukten av baby bedre.

Må visst teste den ut en liten stund og se hvordan dette utvikler seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det lukter melkeaktig noen ganger, og babypudderaktig andre ganger😅 Liker produktene da, de er gode!

Anonymkode: c6248...996

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Følte den aldri trakk seg inn i huden og luktet litt sånn badedyr luktet på 90/00tallet. Litt kunstig plast. 

Anonymkode: e35eb...146

Dette er nok den nærmeste beskrivelsen jeg har sett til nå.

hilsen trådstarter 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det lukter melkeaktig noen ganger, og babypudderaktig andre ganger😅 Liker produktene da, de er gode!

Ja, akkurat!

Virket helt himmelsk i påføringen, og for gode omtaler, så ville vært synd å måtte gi opp på grunn av lukten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Takk for svar alle sammen!

Svarene var virkelig blanda drops, synes jeg 🍬🍭🍬🍬

Har søkt for å finne andre som kjenner babylukt, finner kun andre som synes det lukter råttent, fisk og lignende - sånn sett er jo lukten av baby bedre.

Må visst teste den ut en liten stund og se hvordan dette utvikler seg. 

Det er jo med CeraVe som med andre hudprodukter - de passer ikke til alle. Mange CeraVe-produkter inneholder f.eks. niacinamide (vitamin B3) som har mange gode egenskaper for huden, men som noen kan reagere på. En annen hovedingrediens er ceramider, dette er naturlige fettstoffer (lipider) som beskytter huden og hudbarrieren, men det høye innholdet i CeraVe kan bli for mye dersom man har kombinert eller fet hud. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er fornøyd med alt jeg har prøvd - men ikke prøvd den.

Har derimot brukt et par ansiktskremer fast fra The Inkey List og The Ordinary. Anbefales :) 

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (13 timer siden):

Det er jo med CeraVe som med andre hudprodukter - de passer ikke til alle. Mange CeraVe-produkter inneholder f.eks. niacinamide (vitamin B3) som har mange gode egenskaper for huden, men som noen kan reagere på. En annen hovedingrediens er ceramider, dette er naturlige fettstoffer (lipider) som beskytter huden og hudbarrieren, men det høye innholdet i CeraVe kan bli for mye dersom man har kombinert eller fet hud. 

Jeg sliter med luktesans etter covid-19 og i forbindelse med overgangsalderen, så jeg mistenker det kan spille inn. Derfor er det interessant hva andre synes om saken.

La merke til at minst én som skrev om CeraVe og lukt på annet sted, nevnte ettervirkningene etter covid-19. Er nok enkelte ting som forvrenges letter enn andre, har hørt det samme om enkelte såper og parfymer. 

hilsen trådstarter 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2026 den 17.38):

Du kan få babyhud…men du må tåle å lukte som en baby :baby:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg sliter med luktesans etter covid-19 og i forbindelse med overgangsalderen, så jeg mistenker det kan spille inn. Derfor er det interessant hva andre synes om saken.

La merke til at minst én som skrev om CeraVe og lukt på annet sted, nevnte ettervirkningene etter covid-19. Er nok enkelte ting som forvrenges letter enn andre, har hørt det samme om enkelte såper og parfymer. 

hilsen trådstarter 

Jeg har fått forvrengt lukt etter covid. Enkelte parfymer lukter som noe kjemisk du vasker doen med. Lukter ingenting av Cerave 

Anonymkode: 5bd40...92c

Skrevet

Jeg liker den veldig godt. Trenger mye fuktighet da jeg har veldig tørr hud kronisk, så den funker bra på meg. Nå bruker jeg canoderm ellers, så er vant til å lukte litt sykehus. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2026 den 16.12):

Har prøvd dagkrem, både med og uten solfaktor, samt to forskjellige rens. Reagerte på alle produktene, fikk rød og hissig hud. Og en del kviser av dagkremene. Den ene rensen gjorde huden min vanvittig tørr. Jeg tror ikke dette er så snille produkter som de skal ha det til…?! 

Anonymkode: 3c543...f60

muligens niacinamid du reagerer på, vindundermiddel som de putter i "alt" nå men noen reagerer på det (jeg også). Kanskje spesielt de som har rosacea. 

har ikke prøvd Cerave fuktighetskrem, men ja, jeg er også en av de som kan lukte melkeceramider. Lukter melk. 

Anonymkode: c3ce4...b24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...