Gjest Donna Skrevet 30. november 2002 #1 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg lurer på hva dere jenter med langt hår gjør med det. Lar dere det henge løst uten noe i det? Har dere voks eller noe i det - og i såfall hvorfor? Eller skum - og hvorfor da heller skum enn voks?, Fletter dere det? Hestehale? Løst hår med fletter i ? Setter dere det opp til daglig? Har dere lang eller kort lugg, og gjør dere noe spesielt med den? Og har dere striper eller andre spennende ting i det? Og hehe, hvor lang tid bruker dere på hår og sminking om morgenen? Jeg har vanligvis mitt løst uten noe i det, eller kanskje en spenne i luggen, men det er fordi jeg ikke kommer på noe spennende, eller ikke har tid om morgenen Vanligvis buker jeg 10-15 minutter på sminking og stell av håret om morgenen, noe mindre hvis jeg har en god dag Heng dere på jenter....åpen for nye ideer :D Ps, dette er en seriøs diskusjon..har jo vært så mye tull i det siste.. Håper mange svar meg jeg Og de med kortere hår kan jo selvsagt også skrive om de ønsker det Lille Meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2002 #2 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg har litt over en halv meter langt hår og det henger alltid rett ned. Også på morran farger jeg øyenbrynene med en blyant og tar eyeliner sterkt markert under og over øynene. Så tar jeg kanskje hvit krem i trynet, hvis jeg er i humør til det da, men jeg er ganske hvit i trynet fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chica Skrevet 30. november 2002 #3 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg har langt hår. litt gradert foran. Har det svært sjelden løst, da vblir det liksom i veien... Har det som regel i en hestehale, eller en knute. av og til setter jeg det opp med masse spenner. Har ikke farget håret på en god stund, så begynner å ha lyst til å gjøre noe med det. Blir vel striper eller glansvask. Bruker ti minutt på badet om morgenen når jeg ikke vasker håret. (vasker håret etter trening). 6 minutt i dusjen, og 4 på å sette opp håret, ha på mascara, kle på meg og pusse tenner. Bruker litt mer på lørdagskveldene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 30. november 2002 #4 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg har langt hår. Det har blitt til naturlige dreads, eller driver og blir det. Broren min har hjulpet til litt, fo etter at jeg fikk høre av frisøren at hun skulle ha tretusen kroner for å gre det ut, fant jeg ut at dreads var en bedre løsning. Jeg pleier å surre et skjerf eller noe rundt hodet, sånn at jeg ser litt stelt ut. Men vet noen hva slags shampoo jeg bør bruke?? Eller om jeg bør ha noe voks i dette håret? Ha en fin dag, da dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 30. november 2002 #5 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg har veldig tjukt, skulderlangt hår med pannelugg. Jeg har det så å si alltid i hestehale, det er bare i veien når det henger løst..hender også jeg setter det opp i en knute, men får fort vondt i hodet av det fordi håret er så tungt. Jeg har ingenting i det, for da blir håret helt umulig. Hvor lang tid jeg bruker på sminking og hår om morgenen....tja...15-20 minutt ca... Jeg har ikke striper, men pleier å farge det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chriztine Skrevet 30. november 2002 #6 Del Skrevet 30. november 2002 Håret mitt er langt, gradert foran og stripet i lyse farger. Det er helt slett, så det ser veldig fint ut uten at jeg trenger å gjøre så mye med det. Hver morgen vasker jeg det, grer det og føner det. Skal jeg ut på byn eller noe, så gjør jeg noenganger litt mere ut av det; krøller det, lager små fletter eller setter det opp. Så bruker vel vanligvis ca.10 min på håret om morgenen, og kanskje en halvtimes tid om jeg skal gjøre litt mere ut av det. Sminka bruker jeg mye lengre tid med. Ca. en halv time om morgenen og over en time hvis jeg skal ut på byn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellen26 Skrevet 30. november 2002 #7 Del Skrevet 30. november 2002 Huff- det maa vaere et slit aa bruke saa mye tid om morgenen! Jeg staar opp cirka en halvtime for jeg gaar ut dora- dusjer, kler paa meg, setter haaret i hestehale eller det henger lost, tar kanskje paa litt sminke (sjelden at jeg gidder)....spiser, pusser tennenen, ser litt TV, mater kattene... Total tid foran speilet: max 3 minutter!! Og jeg synes det er mer enn nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 30. november 2002 #8 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg legger meg ofte med vått hår, så da står det alle veier om morgenen. Det er langt, men klippet ganske spesielt, så det er stilig å ha det løst. Men på skola er det bare i veien, så jeg pleier å ha det i en hale da. Bruker så og si aldri skum eller gele, kun litt i luggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisle Skrevet 30. november 2002 #9 Del Skrevet 30. november 2002 jeg legger meg ihvertfall aldri med vått hår, da blir det grusomt stygt og flokete! men om morningen børster jeg det bare litt! null styling og kjemikaler! håret mitt er forøvrig langt med lite volum men likevel ikke helt slett... annenhverdag vasker jeg håret.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 30. november 2002 #10 Del Skrevet 30. november 2002 Guri så heldige dere er som bare kan børste gjennom det ..eller sette det i en hale ..og vips så er dere ferdige på badet !!*ler* Får helt noia jeg hvis jeg ikke får det til sånn noenlunne om morgenen :-? Og sminke meg det bare må jeg......men så var det jo godt å lese at noen bruker lengre tid enn meg også da *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 30. november 2002 #11 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg har relativt kort hår klippet i pasjè men langt nok til at jeg kan sette en spenne i det, og det gjør jeg ofte, har massevis av lekre spenner. Fordi jeg bruker riktig hårpleie er også håret lett å holde pent. Å legge en diskret dag make-up tar meg ikke mer enn 10 min. Men jeg har godt verktøy og god trening og det spiller selvsagt inn også rent tidsmessig. Totalt bruker jeg ca 30-40 min på morgenstellet. Selv om jeg jobber hjemmefra så slenger jeg aldri rundt i joggebukse med håret til alle kanter. Jeg liker orden og struktur :-) Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 30. november 2002 #12 Del Skrevet 30. november 2002 Håret mitt er langt og gradert for at jeg skal kunne ha det hengende løst og ikke alltid måtte ha det i strikk eller klemme. Men siden håret mitt er veldig tjukt så bruker jeg en mousse for å "roe" det litt ned. Tenker at jeg bruker ca. 15 - 20 minutter om morgenen på dusj og sminke, det er valg av klær som er mitt store hodebry og det kan ofte ta sin tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 30. november 2002 #13 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg har langt hår, som har naturlig krøll, i utgangspunktet. Jeg vasker det på ettermiddagen, så om morgenen bare greier jeg det. Kombinasjonen av at det tørker i hårklemme, og at jeg grer det aktivt om morgenen tar knekken på de fleste krøllene. trøket fritt, og tilsatt hårskum, har jeg fine krøller, men bruker ikke gjøre det til hverdags. Setter stort sett håret opp helt enkelt med ei stor klemme når jeg "skal gjøre noe", altså mer eller mindre hele dagen. Har det hengende fritt når jeg går på butikken, når jeg drar til jobb, når jeg ellers føler for det, men somregel sitter klemma i. Morgenstellet på badet, det er veldig fort gjort. Jeg dusjer ikke, bare vasker meg, så det går fort. Jeg pusser tenna, grer håret og sminker meg lett (det tar kanskje to minutter å bare legge litt øyenskygge og skjule uregelmessigheter i huden. Mer bruker jeg ikke til hverdags (jobber tross alt som vaskehjelp. blir annerledes når jeg får en annen jobb...). ) Ja, morgenstellet på badet, det er gjort på fem minutter det. Pluss påkledning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 1. desember 2002 #14 Del Skrevet 1. desember 2002 Hei! Har halvlangt/langt hår, i 9 av 10 tilfeller har jeg det i hestehale, blir fort lei av å ha det hengende ned, er liksom "i veien" da. Bruker 5-10 min på å sminke/ordne meg på morgenen. Klems, Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2002 #15 Del Skrevet 1. desember 2002 jeg setter det opp i hesehale-knute når det er vått eller med en sånn stor klype...jeg føner aldri. jeg har så mye krøller..jeg begrenser "skadene" ved å sette det opp.. bruker 10 minutter på og sminke meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 1. desember 2002 #16 Del Skrevet 1. desember 2002 Jeg vasker håret mitt annenhver dag, og føhner det som oftest. Men på svak varme - og holder føhneren i god avstand så håret ikke blir brent. Jeg hadde inntil mars i år pannelugg a la 60 -talls. Den var jeg fornøyd med, men jeg ble lei. Så lot jeg den vokse og den bruker laaaaang tid på å nå igjen resten av håret :evil: Vurderer nesten å klippe meg til kort pannelugg igjen og ha den rett ned (med evt. varmluftsbørste) slik som før, da frisyren min akkurat nå er mindre praktisk og irriterer meg. Må sette opp pannelugghåret i en litt skarp sideskill med spenner. Pleier å ha håret satt opp enten med en strikk med store perler eller en sølvfarget hårspenne med tagger (krabbeform). Jeg går sjelden med håret løst - i såfall stort sett hjemme. Har hestehale av og til og. Bruker vel en tre kvarters tid med hår og make-up om morgenen. Litt lang tid ja, men jeg er nøye med utseendet og klarer ikke at noen hårstå ligger feil Dog, har alltid med kam og sminkepung på skole etc. så jeg kan rette opp feil og malplassering som følge av vær og vind... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå