Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Memorangen skrev (4 minutter siden):

Handler vel kanskje mer om at kvinner var for LITE kravstore før. 

Det kan være. I så fall har de endret seg radikalt nå 

Anonymkode: a6735...10a

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det har kun med hvem du går for. Bli en bedre menneskekjenner. 

Anonymkode: 07aa5...943

Er du seriøs? Hvordan skal jeg bli en bedre menneskekjenner på nettprat? Hvis en mann sender i utgangspunktet normale meldinger - hvordan skal jeg da VITE at fyren skal lire av seg noe slibrige greier etter 20 min? Fortell meg gjerne din hemmelighet! Bring it on. Jeg lytter til din teori 🤦🏻‍♀️ Mennesker med «normale» profiler som søker langsiktig relasjoner… 

Anonymkode: 6bf98...ab6

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er krise at vi kvinner skal bli mindre kravstore og at det å bare forvente normal folkeskikk er vår skyld. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Man må bare velge bedre menn. Ikke alle er sånn, heldigvis. Men man må være rimelig tålmodig… Kanskje 1/100 er ok på det, så må jo alt annet klaffe også, så kanskje 1/1000 er aktuell. 
Det sagt, har funnet mange flotte menn på Tinder :) selv i 30 årene.

Anonymkode: b40ef...357

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tinder, også går vi gjerne over på andre plattformer som Snap og Messenger etter litt prat, og da starter gjerne disse greiene med dickpicks og sexting.  Det er så udelikat at jeg bryter meg 😂 

Tips: seriøse menn spør ikke om snap osv før man har møttes. De klarer å holde en samtale før de spør om å møtes også.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er du seriøs? Hvordan skal jeg bli en bedre menneskekjenner på nettprat? Hvis en mann sender i utgangspunktet normale meldinger - hvordan skal jeg da VITE at fyren skal lire av seg noe slibrige greier etter 20 min? Fortell meg gjerne din hemmelighet! Bring it on. Jeg lytter til din teori 🤦🏻‍♀️ Mennesker med «normale» profiler som søker langsiktig relasjoner… 

:forferdet:  

Det er veldig lett, men sympatien min forsvant fort.

AnonymBruker
Skrevet

Det som også er dumt er at vi er så mange damer som vil ha en god mann. Statistisk ser vi alle etter unntak, og da vil ekstremt mange av oss ende opp alene. 

Anonymkode: 355ba...f16

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (4 timer siden):

Vi er mange som aldri tar opp sex i meldinger overhodet. Kanskje du bør se litt på typen menn du matcher med, evt. hvilke plattformer du bruker? For eksempel FB dating virker mye mer seriøst (og er helt gratis). Samme med Match (men det er dessverre dyrt). 

Det er helt normale menn med helt normale profiler utad. Og slutt med det bullshitet om at vi kun går etter de mest attraktive mennene. Stort sett er det de minst attraktive/middels attraktive som er mest aggressive på sexhenvendelsene. Er det rart vi går lei når 9 av 10 av de vi prøver å innlede en samtale med på disse datingsidene/appene driver på sånn? 

Match var jeg inne på en halvtime sånn ca. Knapt rukket å opprette profil før innboksen er bombardert av forespørsler om sex og andre slibrige meldinger. Og nei, jeg fremstår også helt normal utad, ingen utfordrende klær eller noe annet på hverken bilder eller tekst som skulle tilsi at jeg var ute etter sånne henvendelser. Sånn sett bedre med Tinder og Facebook dating, for der må man i det minste matche med personen for å kunne chatte. 

Anonymkode: 6f7fd...242

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste oppegående menn er jo i forhold allerede. De som er på datingapper er stort sett de som ikke klarer å være i forhold, pluss noen få som ikke vil, og en veldig liten prosent vanlige menn som nettopp er gått ut av forhold og ikke er kapret enda.

Anonymkode: 2fd1b...cd7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

:forferdet:  

Det er veldig lett, men sympatien min forsvant fort.

praktisk for deg. 

Anonymkode: 0d610...fd8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg tror dating appenes tid er over. Det er bare ræl der.
Tenker også at kvinner har blitt mer kresne, og ønsker at en mann skal fungere like godt som seg selv i alle settinger. Normalt å forvente seg i retur det samme som man selv bidrar med. Dette viser det seg å være vanskelig for mange menn å leve opp til. De gode mennene er opptatt, ingen som gir slipp på dem. 

Anonymkode: e18cc...bf9

Jeg tror ikke datingappenes tid er over, men at det er ting på gang, er helt klart. Vi har dessverre ikke det gamle samfunnet på utsiden av appene lenger, så vi er avhengig av at det utvikles nye møtesteder, eller gjør det litt mer akseptert å vise interesse i hverdagen. Alternativet er å vente på dårligere tider. Nød og krise, får folk til å trekke sammen.

For et par-tre generasjoner siden, ble menn ansvarliggjort tidlig. Det var forventet å skaffe seg en jobb, hus, hustru, familie, og alle nikket anerkjennende til en stødig familiemann. Slike ting er borte nå. Kvinner er mye bedre tilpasset det nye samfunnet , med kunnskap og service, og menn har ikke funnet sin plass. Fedre kan ikke lære sine sønner om sosiale koder og forventninger, fordi de selv ikke har fått noen. Det betyr igjen at huleboergenene får spille fritt, uten korreksjon. Kåt huleboer, med smarttelefon; tenk deg det. 

Anonymkode: f6f81...8e6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke datingappenes tid er over, men at det er ting på gang, er helt klart. Vi har dessverre ikke det gamle samfunnet på utsiden av appene lenger, så vi er avhengig av at det utvikles nye møtesteder, eller gjør det litt mer akseptert å vise interesse i hverdagen. Alternativet er å vente på dårligere tider. Nød og krise, får folk til å trekke sammen.

For et par-tre generasjoner siden, ble menn ansvarliggjort tidlig. Det var forventet å skaffe seg en jobb, hus, hustru, familie, og alle nikket anerkjennende til en stødig familiemann. Slike ting er borte nå. Kvinner er mye bedre tilpasset det nye samfunnet , med kunnskap og service, og menn har ikke funnet sin plass. Fedre kan ikke lære sine sønner om sosiale koder og forventninger, fordi de selv ikke har fått noen. Det betyr igjen at huleboergenene får spille fritt, uten korreksjon. Kåt huleboer, med smarttelefon; tenk deg det. 

Anonymkode: f6f81...8e6

De ble ikke i det hele tatt ansvarliggjort på den måten det gjaldt det er derfor vi har metoo osv. Før i tiden var det dystert og ikke fritt valg som vi har i dag.

Og Jobb, hjem, venner, familie er ikke borte nå. Vi har bare flere valg og mindre tabu. Og økonomien er vanskelig for mange.

Å tilpasse seg samfunnet er jo bare i praksis ha vett i skallen og ikke begå overgrep mot noen eller press deg på andre seksuelt, eller ha holdninger som bagatelliserer eller muliggjør dette mot noen. Det er ikke egentlig noen vanskelig mal, noen må lære er det vel? 

Anonymkode: 355ba...f16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på om noen kvinner her inne i det hele tatt har reflektert over hvorfor ting er som de er? 

Huleboermannen finner huleboerkvinnen uansett hvor nedlatende man velger å forholde seg til dem. Kanskje det derfor er mer interessant å forsøke å forstå hvorfor mennesker velger som de gjør, enn å redusere dem man ikke liker til «huleboere».

Anonymkode: 07db3...207

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg bare lurer på om noen kvinner her inne i det hele tatt har reflektert over hvorfor ting er som de er? 

Huleboermannen finner huleboerkvinnen uansett hvor nedlatende man velger å forholde seg til dem. Kanskje det derfor er mer interessant å forsøke å forstå hvorfor mennesker velger som de gjør, enn å redusere dem man ikke liker til «huleboere».

Det er jo beskrevet godt bl,a i denne tråden, og andre lignende tråder. "Huleboermennene" lykkes ikke med å nedlegge de kvinnene de vil ha, og opptrer dermed ufint og vulgært.

Garantert mange av disse som fint kunne fått seg dame om de hadde senket kravene litt(yess, det er alltid det samme vi kvinner får høre når vi ikke lykkes med å finne noen), og klart å oppføre seg normalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

De reflekterer jo over det? Det er menn som er blitt helt tullete i senere tid.

Kvinnene har selvsagt ikke endret seg noe....

Det er også en refleksjon...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg er veldig seksuelle av oss, og kom inn på sex tidlig i chattingen. Men. Det var et stort "men". Chattingen begynte med "hei", valg av språk (han er utenlandsk, men jeg behersker språket hans), prat om litteratur, musikk, familie, "hva gjør du i dag", fortelle om dagen sin, komplimentere utseendet/prestasjoner osv. Så kom vi inn på sex, og da på hvilke preferanser hver av oss hadde, om vi var kompatible/like, på en veldig respektfull måte fra hans side. Jeg har opplevd at menn som kommer inn på sex tidlig uten å bli kjent med dama først, har det i kjeften. Har møtt et par sånne i min singelperiode der jeg bare var interessert i lett sex, og de kan jo ingenting i senga. 

Anonymkode: 0ee84...965

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2026 den 13.39):

En må spørre seg selv som kvinne om menn er blitt så mye verre de siste årene, eller om kvinnene har blitt for kravstore 

De har blitt verre. Jeg datet for 25 år siden, var også på Internett, og det var ikke i nærheten av griseriet vi har i dag. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2026 den 20.14):

Man må bare velge bedre menn. Ikke alle er sånn, heldigvis. Men man må være rimelig tålmodig… Kanskje 1/100 er ok på det, så må jo alt annet klaffe også, så kanskje 1/1000 er aktuell. 
Det sagt, har funnet mange flotte menn på Tinder :) selv i 30 årene.

Men man vet ikke HVEM som er en "bedre mann" ut fra et bilde og en liten biografi, vel!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2026 den 22.59):

Stort sett er det de minst attraktive/middels attraktive som er mest aggressive på sexhenvendelsene. 

De aller fleste damer har null problem med å få seg kjæreste, se dere rundt i den virkelige verden. Denne femcel virkeligheten hvor alle menn er så slemme, og at det er de kjekkeste som er de eneste som er snille kan dere bare legge fra dere med en gang om dere vil ha den kjæresten dere er så desperat ser etter.

Menn lukter på lang vei damer som hater menn.

Enhver dame kan logge på Tinder og få 1000 tilbud om sex. Matcher du med en fyr som er mye mer attraktiv enn deg selv så får du jo ikke tilbud om forhold. Virker som mange tror Tinder er en godtebutikk hvor alle damer bare kan plukke de kjekkeste mennene og få tilbud om forhold og ikke bare sex

Anonymkode: a2e1f...d34

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De aller fleste damer har null problem med å få seg kjæreste, se dere rundt i den virkelige verden. Denne femcel virkeligheten hvor alle menn er så slemme, og at det er de kjekkeste som er de eneste som er snille kan dere bare legge fra dere med en gang om dere vil ha den kjæresten dere er så desperat ser etter.

Menn lukter på lang vei damer som hater menn.

Enhver dame kan logge på Tinder og få 1000 tilbud om sex. Matcher du med en fyr som er mye mer attraktiv enn deg selv så får du jo ikke tilbud om forhold. Virker som mange tror Tinder er en godtebutikk hvor alle damer bare kan plukke de kjekkeste mennene og få tilbud om forhold og ikke bare sex

Anonymkode: a2e1f...d34

Jeg hater ikke menn. Men jeg har hele livet blitt fortalt at jeg var stygg, og at jeg måtte bevisst senke kravene for å få meg mann. Har derfor kun prøvd meg på mindre pene menn. Selv om jeg også likte penere menn, men tenkte at jeg overhodet ikke hadde noen sjanse der. Min erfaring var at SAMTLIGE av de tre mennene jeg har vært i forhold med tidligere, var utro, frekke, nektet meg sex etter hvert i forholdet osv. En av dem ble voldelig etter hvert. De var ikke slik før. En psykolog som jobbet med meg etter brudd nummer tre sa at det dessverre er slik at mange (ikke alle) lite attraktive menn, som gjerne misliker kvinner etter mange avvisninger, blir sammen med en kvinne kun for å ha fast tilgang på sex/status/noen å dele regningene med. De får også selvtillit når de finner ei dame som ikke er helt superstygg, og hevder seg på bekostning av henne.

Jeg er i dag sammen med en mann som jeg syntes var dritkjekk da vi traff hverandre, og han behandler meg som dronning fortsatt, etter 9 år sammen. Sex hver dag, omtenksom, snill, morsom og hjertevarm.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...