Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går var jeg ferdig på jobb og skulle kjøre hjem. På vei ut kom en kollega å spurte om hun kunne sitte på hvis jeg skulle hjem. Jeg kjører forbi der hun bor. Og det var greit. Da vi satt i bilen spurte jeg om planene hennes i helgen. Svaret var at hun var syk så hun skulle hvile. Hun hadde feber og hoste sa hun. Jeg ble litt satt ut. Er der ikke rart å risikere å smitte meg? Eller overreagerer jeg?

Anonymkode: f133b...1fc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det medmenneskelige er å la kollegaen sitte på.

Med det sagt hadde jeg blitt alvorlig irritert, men jeg hadde latt det ligge. Vi kan ikke behandle folk som om de er spedalske.

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

2020 ringte og vil ha smitteverntiltakene sine tilbake.

Anonymkode: 2266e...5ec

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jo slapt og egoistisk av henne.

Etter covid virker det som veldig mange gir mer faen enn før covid, og tenker at de skal iallfall ikke ta hensyn når de er syke 

Anonymkode: 207ab...643

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er allerede syk,faren for å smitte andre er minimal.

Anonymkode: 032be...9d9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde reagert som deg. Utrolig egoistisk.

Anonymkode: 1d04c...f46

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Dårlig gjort å ikke si ifra at man er syk før man sitter på, men hadde også vært veldig kjipt å ikke kjøre en syk kollega hjem.

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg om det, men hadde ikke utsatt andre for det samme om jeg var syk.

Skrevet

En annen gang står man selv der og skulle ønske noen hjalp til. Tenk litt på det.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ugreit, jeg er ikke interessert i å bli syk. 

Anonymkode: b1e60...fec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke hørte at hun hostet, så er det vel begrenset hvor ille det var.... Jeg hadde sikkert blitt litt irritert, men kun fordi jeg ikke har lyst til å bli syk selv, ikke irritert på henne - og jeg hadde oppriktig ønsket å hjelpe henne!

Anonymkode: fa067...312

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hun er allerede syk,faren for å smitte andre er minimal.

Anonymkode: 032be...9d9

Det der er virkelig bare sprøyt.

Sykdommer er forskjellige, men de fleste luftveisinfeksjoner er på sitt mest smittsomme når man er på sitt dårligste. En som hoster og har feber er normal i sin mest smittsomme fase. Så er det riktig at man generelt er mer smittsom før enn etter, men man er normalt aller mest smittsom når det står på som verst. 

Ellers tenker jeg også at dette var temmelig hensynsløst av henne, TS. Er man syk med noe mm antar er smittsomt, attpåtil med feber, forsøker man jo innen rimelighetens grenser å ta hensyn til andre. Å gi beskjed om at man trolig er smittsom når man spør noen om å sitte på er langt innenfor det man kan forvente at normalt hensynsfulle folk tar seg bryet med. 

Anonymkode: 8c36d...647

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt god bedring og tilbudt henne en paracet før jeg kjørte henne til døren. Får være grenser til hysteri over litt feber og hoste 

Anonymkode: 00435...a9c

• Liker 7
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg tatt egenmelding på mandag, og lagt skylden på feber-dama.

Anonymkode: 7e524...645

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

ja du overreagerer ekstremt mye 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du overreagerer.

Anonymkode: cb00a...205

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lite redd for å bli smittet, men tenker det var sært. Hvis du går på jobb med feber så hold nå kjeft om det 😆

Anonymkode: e82a2...7dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg om noen syke satt på med meg, men hadde nok ikkje gjort det selv.

Anonymkode: 0ab3a...4dc

AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg sagt, oii, får håpe du ikke smitter meg da, jeg orker ikke å bli syk nå! Så hadde jeg rulla ned vinduene resten av turen.

Anonymkode: ee33f...51d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2026 den 21.24):

I går var jeg ferdig på jobb og skulle kjøre hjem. På vei ut kom en kollega å spurte om hun kunne sitte på hvis jeg skulle hjem. Jeg kjører forbi der hun bor. Og det var greit. Da vi satt i bilen spurte jeg om planene hennes i helgen. Svaret var at hun var syk så hun skulle hvile. Hun hadde feber og hoste sa hun. Jeg ble litt satt ut. Er der ikke rart å risikere å smitte meg? Eller overreagerer jeg?

Anonymkode: f133b...1fc

Tenker du at det hadde vært bedre at hun tok bussen? 🚌

Anonymkode: de74a...5c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...