Gå til innhold

Mote og store mager

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ble litt ispirert jeg av tråden: hvorfor er det slik at tykke kvinner og ..........

Kanskje jeg går over kanten nå også, men jeg har tenkt en ting, spesielt det siste året, og de jeg har pratet med det om det er enig.

Dagens mote er som oftes overdeler som går litt over navlen +/- og hoftebukser. Det er jo fint og sexy men slike klær til de som kan gå med det.

Men når jeg ser meg om kring, så virker det som om de fleste tenåringer har på slike klær, også de med slitt stor mage.

Du ser at magen henger utom buksekanten og toppen er tettsittende.

Det som jeg reagerer mest over er at voksne folk bruker denne moten.

Så i sommer en voksen dame/jente komme med et slikt antrekk og magen var skikkelig stor. + at hun hadde en tatovering rett ved siden av navlen. :-?

Nå er ikke dette for å henge ut noen, og jeg har ingenting i mot "store" folk.

Synes faktisk det finnes så mye flotte store jenter og gutter, som er flinke til å kle seg i klær som passer til de.

Er det bare jeg som ser det, og føler det sånn, eller er det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes man bør kle seg litt etter fasongen, ja. Samme hva slags kropp man har kan man bli lekker i riktige plagg. Skulle tro det var viktigere om man ga et stilig helhetsinntryk enn at man hadde akkurat den buksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Merete og Jen.

Jeg er ikke akkurat tynn selv(ganske kraftig), men jeg kler meg heller ikke i korte topper og bukser som får magen til å tyte ut!

Jeg blir direkte irritert når jeg ser kraftige damer som "må" kle seg i disse trange dongeribuksene og toppene som ikke en gang skjuler valkene. DET er ikke pent! Hvorfor kler de seg slik? Ser de ikke det selv?

JA! Jeg syns det er pent med jenter som har former. Men da må de også kle seg i rett størrelse!

Nå er det mest unge jenter jeg har sett i denne klesstilen. Kan det være fordi de skjemmes av å handle en størrelse større, eller gå i en annen bukse fordi alle vennene har slik?

Nei, ikke for å provosere.

En ting er jo også at det faktisk er vanskelig å finne "moteklær" i litt større størrelser. Belive me! Jeg har forsøkt! ;)

Det hender faktisk at litt større kvinner gjerne vil ha noe annet en gensre som når til knea og bukser som nesten kan dras opp til puppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hva slags kropp man har kan man bli lekker i riktige plagg.

Lekkert er ikke en objektiv størrelse så det kan bli vanskelig. Hva en synes er lekkert er ikke sikkert at en annen synes er lekkert.

Det tråden "Hvorfor er det slik at tykke kvinner og .......... " burde inspirere til er mindre fokus på kropp og mer på det folk har mellom øra. Men denne tråden viser vel hvor vanskelig det egentlig er; vi klarer ikke å la være og på folks (les: jenters) kropp og utrykk. Og ha en mening om det.

Bare så det er sagt, jeg fritar ikke meg sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at unge jenter er mer fokusert på plaggene enn på hva som kler dem, ja. Har vel litt å gjøre med at det er i den alderen de begynner å interessere seg for klær og moter og har ikke blitt nok kjent med sin egen fasong til å vite hva som kler dem. Husker hvilket fugleskremsel jeg selv så ut som på den alderen (særlig på sminke- og hårfronten...dette var 80-tallet) :hoho: . Får jeg en datter som ser slik ut kunne jeg være fristet til å sende henne på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med dere andre. er selv en smule overvektig, (men går nå på grete roede og har tatt av endel :D ) og har UTROLIG mange flotte korte topper og stilige hoftebukser i skapet fra min slanke periode. men går jeg med dem nå? NEI, jeg ser jo selv at jeg ikke kan gå med slikt enda. venter til magen er flat iallefall! det skal være litt stil over det, skal ikke se ut som om toppen livredd prøver å komme seg vekk (oppover) av frykt for å sprekke. jeg prøver å kle meg etter formen min (pærefasong) og skjuler mye av overvekten min på dene måten. faktisk er det mange som har spurt meg hvorfor jeg går på grete roede, "du er da ikke så overvektig" hehe. kle dere etter form jenter, dere blir så mye flottere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anne Mona: Det blir jo mye mer fokus på kropp når man kler seg slik at valkene henger over buksekanten.

Ja fordi noen har sagt, noen ANDRE har bestemt, at det IKKE er et ideal, at det ikke skal være normen at det skal være valker utafor linja, ja! Se på modne indiske kvinner i sari, der henger det både det ene og det andre og tror du at det indiska samfunnet går av skaftet for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har vel nevnt slanking her? Å kle seg etter form betyr at man IKKE trenger slanke seg. Om noen har lyst å slanke seg for sin egen del er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette teamet har jo vært didkutert flere ganger før.

Jeg står på mitt....

Denne moten er FÆL!

Korte topper og bukser med lavt liv.

Spiller ingen rolle om man er tykke eller tynn.

Det er bare sååå teit at 14-åringer ser ut som horer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er flott og ikke blir jo en smakssak og smak er jo som kjent umulig å diskutere...

Jeg synes det er flott at jenter i den anorexia-æraen vi er inne i, tør kle seg slik at annet enn flyplassflat mage kan vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Former er kult! Men kjøtt som tyter ut mellom trange klær er aldri lekkert. Det er ikke lekkert på tynne damer, og det er ikke pent på damer med litt former, og det er ikke lekkert på damer som har veldig mye former! Det tyter litt mindre på anorektikere, men klær som får ting til å tyte er aldri, aldri bra.

Man kan ha korte topper, lave bukser og litt spekk rundt magen uten at det gjør noe. Det forutsetter bare at toppen er litt løs nederst, og buksene sitter akkurat passe løst der de skal. Mindre tyting. Mye penere. Trange t-topper og bukser som er trange i livet skaper liksom en fin bilring. Ikke lekkert i det hele tatt.

Men jeg tror at fjortisjenter med litt mer polstring enn de andre jentene i gjengen velger denne stilen fordi det er Miss Sixty (eller annet merke-du-bare-må-ha!!!), og det skal være trangt og det skal være sånn. Ting som ser bra ut på fjortiser som ikke har begynt å få former enda, ser ofte ille ut på de som har fått former, men som ikke har lært seg å ta høyde for det enda.

Figursydd er ofte bedre enn tettsittende...

catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er flott at jenter i den anorexia-æraen vi er inne i, tør kle seg slik at annet enn flyplassflat mage kan vises.

AAAMEN!!!

Jeg er overvektig, jeg går aldri i topper som er så korte at magen vises uansett. Det ble jeg ferdig med på ungdomsskolen.

MEN jeg går i topper som er delvis inntilsittende, faktisk! (Ikke sånne pølseskinn-topper, men litt inntilsittende er de nå..) Slike topper begynte jeg å kjøpe meg først for 1/2år siden da jeg begynte å ta av meg en del kilo og faktisk kunne begynne å bruke disse.

Synes ikke det er noe pent med innovermage uansett, jeg, da liker jeg heller å se inntilsittende topper på oss med litt utovermage, takk... :)

Dessuten, la nå folk få kle seg som de vil!! Norge er et fritt land, eller hur?!?! :ler: :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skal vel si meg enig med alle svar her da.

Det er et fritt land, og alle skal få kle seg akkurat som de vil for min del.

Men det kunne da vært noe opplysning om klesbruk en plass før motepresset starter.

Kanskje skulle det vært eget fag på skolen... :wink:

Føler liksom at det er noen som ikke forstår hvordan klær skal brukes.

Kler seg moteriktig ute blant folk, og hopper i joggebuksa med det samme en entrer ytterdøra hjemme :ler:

Da nekter jeg å tro at moteklærne er behagelige å gå i. :roll:

Jeg har født to barn, og magen er ikke akkurat barbiemage, så jeg går alltid i gensere som går nedenfor magen. Men bruker endel ettersittende og formsydde gensere.

Men det er alltid den som skal gå med klærne som skal føle seg vell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Jeg synes det er greit at "store" jenter også går i korte topper osv. Hvorfor skal andre få lov og ikke de? Hvis jeg hadde hatt mage som liksom står litt utenfor kroppen, hadde jeg heller skjult den med kjempestore gensere. Jeg hadde aldri turt å gå i en kort topp da! ALDRI! Men så er det de som tør det.. Synes det står respekt av dem, jeg! Det viser jo en viss grad av selvtillit, gjør det ikke?

Men.. Det er noen venninner av meg som kjøper to str for små i TILFELLE noen gutter ser merkelappene på buksene/toppene. Hvorfor kan de ikke bare ta AV disse da? Når jeg ser dem ta på buksene, ser det ut som et evig slit.. Må liksom bruke kjempekrefter for å få klærne på seg, og DET er stygt! Klær skal passe til KROPPEN, ikke etter idealstørrelsen! Alle kan ikke være slanke heller!

Men.. Nå sporet jeg litt av.. Ja til jenter som bruker korte topper selv om de har mage!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ¤_Fairytale_¤
Dette teamet har jo vært didkutert flere ganger før.

Jeg står på mitt....

Denne moten er FÆL!  

Korte topper og bukser med lavt liv.  

Spiller ingen rolle om man er tykke eller tynn.  

Det er bare sååå teit at 14-åringer ser ut som horer.

Her er jeg uenig med deg. Det går an å gå med en anstendig kort topp og en bukse med lavt liv UTEN at man ligner på en hore! Det er ikke bare klærne som gjør en billig, det er HOLDNINGEN!!! Moten kan være utrolig stilig den, så lenge man klarer å kombinere riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg synes det er greit at "store" jenter også går i korte topper osv. Hvorfor skal andre få lov og ikke de?

Det er et fritt land, og for all del bruk hva dere vil.

Det jeg mener er at det ikke er spesielt pent når toppen er tettsittende, trang hoftebokse som buler ut over buken og mage nr 2 tyter ut over bukselinningen.

Men det er nå min mening da.

Jeg har store venner, og jeg synes de er flinke til å kle seg pent fordi om man er litt stor.

Det er snakk om å kle seg etter kroppen og ikke etter merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Det er et fritt land, og for all del bruk hva dere vil.

Det jeg mener er at det ikke er spesielt pent når toppen er tettsittende, trang hoftebokse som buler ut over buken og mage nr 2 tyter ut over bukselinningen.

Men det er nå min mening da.

Jeg har store venner, og jeg synes de er flinke til å kle seg pent fordi om man er litt stor.

Det er snakk om å kle seg etter kroppen og ikke etter merket.

Sant nok. Jeg synes ikke det ser så veldig stygt ut jeg.. Ikke hvis det bare er en liten "kul".. Men hvis det virkelig HENGER, så.. ja.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg uenig med deg. Det går an å gå med en anstendig kort topp og en bukse med lavt liv UTEN at man ligner på en hore! Det er ikke bare klærne som gjør en billig, det er HOLDNINGEN!!! Moten kan være utrolig stilig den, så lenge man klarer å kombinere riktig.

Jeg har sett MANGE 14-åringer som ser ut som små-horer i sommer. Nå snakker jeg ikke om normale klær altså, men bukser som såvidt dekker rumpesprekken og topper så trange og korte at det ligner mest på en BH.

Og jeg snakker ikke om "voksne", men barn som kler seg så utrolig utfordrende.

Helt greit at folk viser litt mage, men da bør ikke klærne være for trange. Bukser med lavt liv er OK (så lenge jeg slipper å bruke dem selv), men når det et ekstremt lave liv kombinert med disse mini-toppene er det bare grotesk synes jeg.

Og klærene blir jo bare mindre og mindre for hvert år. Neste år må vi vel gå nakne. Er nok en liten fare for at noen jenter føler seg tvunget til å gå ned noen kilo ja.

Jammen godt at det er vinter og "boblejakke-vær"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...