Gå til innhold

Om angst og utrygghet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2026 den 10.02):

Når det snakkes om angst føler jeg det snakkes om noe annet enn det jeg føler på. Men kan hende er det andre som har det på samme måte.

For meg er «angst» noe som kommer som en altoppslukende følelse i en vanskelig tid der alt av trygghet og illusjon og følelse av kontroll er forsvunnet. Av helt ekte reelle årsaker. 
Det er ikke irrasjonelt, slik jeg opplever at det snakkes om at angst er.

Er det noen som kjenner seg igjen? Og hvordan bygger dere opp en indre trygghet i noe som er altoppslukende utrygt og vanskelig?

Anonymkode: c3613...a24

Angst er en normal reaksjon i en unormal situasjon, så om det du kjenner på er en reell frykt som er en naturlig i den situasjonen du befinner deg i så har du ikke angst.

Anonymkode: 9ce37...fa3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Angst er en normal reaksjon i en unormal situasjon, så om det du kjenner på er en reell frykt som er en naturlig i den situasjonen du befinner deg i så har du ikke angst.

Ja. Jeg har jo angst for selve situasjonen, men så er det det at jeg føler meg generelt bare helt på tuppa for alt også. Er bare helt super stressa og blir bikka over kanten av absolutt alt . Aktivering i kroppen og tankekjør og sammenbrudd av Alt og ingenting hele tiden og på natta og om morgenen osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja. Jeg har jo angst for selve situasjonen, men så er det det at jeg føler meg generelt bare helt på tuppa for alt også. Er bare helt super stressa og blir bikka over kanten av absolutt alt . Aktivering i kroppen og tankekjør og sammenbrudd av Alt og ingenting hele tiden og på natta og om morgenen osv. 

Jeg forstod ikke noe av svaret ditt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg forstod ikke noe av svaret ditt.

Nei da kjenner du deg vel ikke igjen i det da. Håper noen som kan kjenne seg igjen i problematikken leser dette da :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2026 den 7.04):

Nei da kjenner du deg vel ikke igjen i det da. Håper noen som kan kjenne seg igjen i problematikken leser dette da :)

Det jeg mente er at du svarer på noe helt annet enn det min kommentar skulle tilsi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...