AnonymBruker Skrevet 28. august #21 Skrevet 28. august FrkSolsikke skrev (10 timer siden): Mange er sykmeldt over lengre periode, og da skal jo veldig ofte arbeidsplassen tilrettelegge i en periode for at man kan komme tilbake, og da må man jo vite diagnoser og vite hva man skal tilrettelegge Det er selvsagt også viktig for lederen å vite om man er sykemeldt pga av arbeidsplassen eller egen helse , så det er ikke så rart å snakke med sånne ting. legene oppfordrer jo alltid til dialog for å kunne tilrettelegge det er også viktig og helt normalt for ledere å vite sannsynligheten for hvor lenge man blir sykemeldt videre, for å tilpasse den sykemeødtes arbeidsoppgaver og varighet av delegering til andre kollegaer/skaffe vikarer Dette er helt ukorrekt. Leder har på ingen måte behov for å vite hvilken diagnose den ansatte har. De har krav på å vite restarbeidsevne og hvordan de kan tilrettelegge arbeidsdagen for at den ansatte raskere kommer seg tilbake. De har også rett til å vite cirka hvor lenge den ansatte tror at sykemeldingen vil vare. Anonymkode: cd8e2...aed 3
AnonymBruker Skrevet 28. august #22 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forstår, ja det kan nok stemme..tenker du på leder som vil vite hva diagnosen er? Anonymkode: c1a45...1be Har selv hart en leder som i første samtale sa "Hva er du sykemeldt for? Bare så du vet det, så har alle andre delt slikt med meg når de har vært sykemeldt altså!". Anonymkode: 3f3d4...ddc
AnonymBruker Skrevet 28. august #23 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Forstår, ja det kan nok stemme..tenker du på leder som vil vite hva diagnosen er? Anonymkode: c1a45...1be Har selv hart en leder som i første samtale sa "Hva er du sykemeldt for? Bare så du vet det, så har alle andre delt slikt med meg når de har vært sykemeldt altså!". Anonymkode: 3f3d4...ddc 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. august #24 Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Forstår, ja det kan nok stemme..tenker du på leder som vil vite hva diagnosen er? Anonymkode: c1a45...1be Har selv hart en leder som i første samtale sa "Hva er du sykemeldt for? Bare så du vet det, så har alle andre delt slikt med meg når de har vært sykemeldt altså!". Anonymkode: 3f3d4...ddc
AnonymBruker Skrevet 28. august #25 Skrevet 28. august Sorry, nettsiden hang seg opp så jeg postet visst 3 ganger her 😅 Anonymkode: 3f3d4...ddc
AnonymBruker Skrevet 29. august #26 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kunne du ikke bare sagt at det ikke dreier seg om arbeidsforholdet, en noe annet (uten å si hva)? Han skulle ikke mast, men det var jo utrolig rart at du bare kunne avkrefte mistanken hans, da. Anonymkode: 955dc...a65 Jeg avkreftet det flere ganger, men han hørte ikke på meg. Anonymkode: 9f16a...721
AnonymBruker Skrevet 29. august #27 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg avkreftet det flere ganger, men han hørte ikke på meg. Anonymkode: 9f16a...721 Vet du om du ble smittet på jobb? Anonymkode: 3f3d4...ddc
AnonymBruker Skrevet 29. august #28 Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du om du ble smittet på jobb? Anonymkode: 3f3d4...ddc Det var et magevirus så helt klart kan jeg ha blitt smittet på jobb, men det kan ha like så godt ha skjedd da jeg passet nevøene mine. Problemet var at det slo meg mer ut enn jeg trodde det skulle gjøre og kanskje ikke sjefen forstod at jeg kunne bli så dårlig. Anonymkode: 9f16a...721 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #29 Skrevet 2. september Jeg var så dum da jeg fortalte ærlig hvorfor jeg var sykemeldt til leder. Fortalte ikke alt, men det som kunne lette min arbeidshverdag mtp tilrettelegging. Dette brukte leder mot meg og gjør det fortsatt. I stedet for å tilrettelegge, dvs at jeg skulle slippe enkelte arbeidsoppgaver, så har jeg heller fått mer av disse oppgavene. Leder sier at det er for å utfordre meg og at det er beste måten å bli vant til oppgavene selv om jeg blir syk av dem. Meldte til lege og personal, hadde samtaler med leder og leder fikk grei beskjed om å tilrettelegge for å unngå nye sykemeldinger eller sykedager. Det holder i sånn ett par måneder, før leder igjen finner ut at jeg kan jobbe med disse oppgavene igjen. Så leder gir seg ikke, mener jeg blir kurert viss jeg jobber med disse oppgavene. Håpløst. Så nå minner jeg leder hver gang hen prøver seg eller jeg blir plutselig syk når jeg vet hva leder vil. Det er snakk om angst og jeg har levd med den angsten siden barndommen, har gått i terapi i flere år, men de har konkludert med at jeg aldri vil få bort akkurat den angsten uansett hvor mye jeg utfordrer meg selv eller hvor mye leder presser meg. Nå er jeg straks 50 år og har avfunnet meg med å leve med denne angsten og håper leder også kan gjøre det. Går jo ikke utover oppgavene vi har på avdelingen. Det er flere som kan gjøre disse oppgavene som jeg ikke klarer, men leder har altså på en måte bestemt seg for at jeg skal gjøre de og leder skal kurere meg. For et sirkus. Så da må leder faktisk tåle at jeg er syk innimellom, som kunne vært unngått. Så etter min erfaring er det lite smart å fortelle til leder hvorfor man er sykemeldt. Men igjen, det kommer helt an på dynamikken mellom leder og arbeidstaker. Vi har elendig. Anonymkode: 32c75...455 2
AnonymBruker Skrevet 2. september #30 Skrevet 2. september Jeg ønsket ikke å si noe om hvorfor jeg var sykemeldt. Hadde et videomøte med teamleder, lege og nav. Både lege og nav fikk beskjed om at diagnosen ikke var et tema. De på jobb prøvde flere ganger å få ut av meg hvorfor jeg var sykemeldt. Jeg svarte bare med hvilken type spesialist som hadde gitt meg diagnosen og at jeg bl.a. hadde daglige smerter. Nå var det null tillit til hverken daglig leder eller teamleder. Jeg følte meg angrepet og null tilrettelegging. Ikke noe i nærheten av en smule omsorg og forståelse. Jeg var kun verdt noe når jeg klarte å jobbe 100% og mer. Nå er jeg helt ute av jobb, men det er sykdommen som ikke lar seg kombinere med jobb akkurat nå. Anonymkode: 6f9ba...30d
AnonymBruker Skrevet 2. september #31 Skrevet 2. september En på jobb fortalte høyt om at han har psyiske utfordringer og søvnproblemer. Fok synes nok det vr overraskende og samtidig veldig fint at han fortalte om det. En annen fortalte opp flere prolapser i ryggen. Anonymkode: c1a45...1be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå