Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke, sluttet med snus på dagen da jeg fikk positiv test, hadde sluttet tidligere hvis barnet hadde vært planlagt. Har heller ikke startet igjen nå når barna er større. 

Garantier har man aldri for noe, men man gjør jo det man kan for å gi barna de beste forutsetningene. 

Anonymkode: 3453a...de3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei,slutta samme dag jeg oppdaget jeg var gravid. Klart de kan gå fint selv om

man røyker, vi er fem søsken født fra 1962 frem til 1977 med en mamma som røyket og ikke ammet oss, vi er alle meget friske, fra 175 cm opp til 2 m, men de siste 20-30 årene vet vi bedre,rett og slett. 

Anonymkode: bcfbd...af3

AnonymBruker
Skrevet

Foreldren mine fyllekjørte med barna i bilen, gjekk heilt fint med meg og. 

Betyr det at jeg kan fyllekjørt med barna i bilen?

Anonymkode: 9fc7d...2dc

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tok selvsagt ansvar og slutta (snus, ikke røyk).

Anonymkode: b91ea...52a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at man til å med skal slutte å  vente noen måneder få den giften ut av systemet før man blir gravid! Ha litt respekt for et liv i utvikling sier jeg! Men neida er folk som drikker pepsi max hver dag og snuser og bare spiser næringsfattig mat. Tror dagens generasjon er helt hjernedød. 

Anonymkode: b7a08...ddc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre man er født i 1930, så har en ingen unnskyldning for å ikke forstå at det er noe man ikke gjør. Jeg hadde vært grenseløst flau om jeg hadde vært så dum og noen fant ut av det 

Anonymkode: 4ab7a...813

Skrevet

Ville du gitt nikotin og andre giftstoffer i melkeflasken til baby etter fødsel? Det er jo det man i praksis gjør hvis man røyker eller snuser i svangerskapet… 

AnonymBruker
Skrevet

Slutta med en gang jeg fant ut at jeg var gravid!

Anonymkode: 6a6cd...8eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Røykte dere under graviditeten?

Har ei jeg kjenner som røykte under hele graviditeten, men det ble folk av den ungen forde. 😉

Ingen skader her eller der. Var vel flere som gjorde det før i tiden enn nå.

Anonymkode: 4062f...847

Røykte under mine to første svangerskap for mange år siden. Gikk bra med barna, men den ene har fått en sykdom som løst forbindes med passiv røyking, og begge barna var små når de ble født (mellom 2,5 og 3 kg). Jordmor viste meg morkaka, den var full av hvite flekker (nekrose), altså at deler av morkaka har dødd fordi jeg røykte, og ikke ga næring til baby. 

Da sluttet jeg.

Anonymkode: 76ad1...1fa

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har ei jeg kjenner som røykte under hele graviditeten, men det ble folk av den ungen forde. 😉

De 2 første ja hele veien med 5 røyk til dagen (røykte normalt 15)

Den siste sluttet jeg uke 21....

Den eldste har adhd og lærevansker,men hun satt fast under fødsel,dramatisk kan være det + mye adhd i familien.  De 2 andre er skolelys og veldig modne og smarte.

I følge jordmor var det bedre jeg tok en røyk for å slappe av enn at jeg var så ekstremt psykisk stresset og dårlig. Ble innlagt som sucidal 1 barnet som gravid. 20 år siden..

Røyker ikke nå, men vaper....

Anonymkode: 9f1eb...54a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den eldste har adhd og lærevansker,men hun satt fast under fødsel,dramatisk kan være det + mye adhd i familien.  De 2 andre er skolelys og veldig modne og smarte.

I følge jordmor var det bedre jeg tok en røyk for å slappe av enn at jeg var så ekstremt psykisk stresset og dårlig. Ble innlagt som sucidal 1 barnet som gravid. 20 år siden..

Btw...Alle barna var ca 3,2-3,4 kg normale og morkake var fin. 

AnonymBruker
Skrevet

Min mor røkte da hun var gravid med meg, og jeg var blå da jeg ble født. Kroppstemperaturen min var for lav og jeg lå i varmekuvøse i et døgn for temperaturen min var normal. Om det har en sammenheng er jo umulig å si, men jeg har tenkt mitt.. 

for øvrig er jeg også frisk og rask, ikke astma eller allergier, men hvorfor i all verden vil ma ta sjansen? Røyk er jo ordentlig ille, men personlig synes jeg gravide som snuser er noen egoistiske kjerringer som oppriktig må ta seg sammen og sette egne behov til siden for noen måneder. 

Anonymkode: 4f7bc...780

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg røyket under graviditeten med mine 3 barn, de har i dag tourettes og adhd, men tviler på at det er pga røykingen altså! De er friske, fine, flotte gutter på 10 år, 15 år og 16 år nå! (Jeg røyker ikke lengre, men snuser om noen skulle være spesielt intr!)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg mener at man til å med skal slutte å  vente noen måneder få den giften ut av systemet før man blir gravid! Ha litt respekt for et liv i utvikling sier jeg! Men neida er folk som drikker pepsi max hver dag og snuser og bare spiser næringsfattig mat. Tror dagens generasjon er helt hjernedød. 

Anonymkode: b7a08...ddc

Det er jo heldigvis sånn at de fleste følger helserådene man får fra myndighetene. Eldre generssjoner er jo notoriske for å ikke gjøre det. 

Anonymkode: bc9dc...06b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så synd du ga dem så dårlig utgangspunkt:/ 

Anonymkode: bc9dc...06b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av nysgjerrighet, hva var formålet ditt med denne tråden, TS?

Anonymkode: 5e5d9...b0c

AnonymBruker
Skrevet
enhjørningfis skrev (3 timer siden):

Jeg røyket under graviditeten med mine 3 barn, de har i dag tourettes og adhd, men tviler på at det er pga røykingen altså! De er friske, fine, flotte gutter på 10 år, 15 år og 16 år nå! (Jeg røyker ikke lengre, men snuser om noen skulle være spesielt intr!)

Tviler på at det er pga røykingen sier du, men ADHD er jo knyttet til røyking i svangerskap………. Gratulerer med å være komplett blind for egen oppførsel.

Anonymkode: 056a6...f0a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tviler på at det er pga røykingen sier du, men ADHD er jo knyttet til røyking i svangerskap………. Gratulerer med å være komplett blind for egen oppførsel.

Anonymkode: 056a6...f0a

Har selv adhd, så er nok pga arv altså! Så den gratulasjonen kan du ta rett tilbake til deg selv! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
enhjørningfis skrev (8 minutter siden):

Har selv adhd, så er nok pga arv altså! Så den gratulasjonen kan du ta rett tilbake til deg selv! 

Men syns du selv at det var helt greit at du røyka mens du var gravid? Visste du ikke at det kunne skade barna dine? 
Veldig vanskelig å forstå at noen velger å ta sjansen på å skade barna sine, hvis de vet om risikoen. 

Anonymkode: 82ffd...e3f

Skrevet

Søskenbarnet mitt røykte minst 20 om dagen under graviditeten, og fikk et barn som hadde astma, eksem og adhd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...