Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Røykte dere under graviditeten?

Har ei jeg kjenner som røykte under hele graviditeten, men det ble folk av den ungen forde. 😉

Ingen skader her eller der. Var vel flere som gjorde det før i tiden enn nå.

Anonymkode: 4062f...847

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ei jeg kjenner som røykte under hele graviditeten, men det ble folk av den ungen forde. 😉

Snuste. Gikk helt fint 

Anonymkode: ac2fe...64e

AnonymBruker
Skrevet

Barnet var 5kg tung. Det hadde ikke noen effekt på vekten for å si det slik.. de mener jo at snus kan føre til for LAV fødselsvekt 

Anonymkode: ac2fe...64e

AnonymBruker
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Mangler man såpass med omsorgsfølelse og/eller selvkontroll bør man oppriktig ikke få barn. 

Klart det ofte går bra. Det går ofte bra når folk kjører i fylla også. Men det går mye, mye oftere dårlig enn når folk kjører edru. At du kjenner en det gikk bra med betyr jo ingen verdens ting for noe som helst. 

Anonymkode: 5ddd8...2dc

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du lest forskning på dette? Vet du noe om helsetilstanden til barnet i voksen alder?

Prøv å tenk litt ....blir litt det samme som de folka som sier det gikk greit å kjøre uten bilsete eller bilbelte på småbarna. Statistikken tilsa noe annet.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ganske mange negative langtidseffekter røyking i svangerskapet kan påføre babyen ut over om "det ble folk av dem" ( hva betyr nå egentlig det i denne sammenhengen uansett?). 

Nei, selvsagt utsatte jeg ikke barnet mitt for å jevnlig føle seg/ nesten bli kveld av CO-fylt blod som slipper for lite oksygen og som tilfører carcinogener og vanedannende nikotin.

Anonymkode: bc8d8...122

• Liker 6
Skrevet

Ja jeg røykte under graviditeten. Dette er over 30 år siden. Men gikk ifra 20 sigaretter pr dag, til 3 pr dag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Synes det er så fantastisk med den gode vitenskapen som starter meg "Jeg veit om ei som"...

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mamma røykte under svangerskapet med meg. 

Jeg var prematur pga lite vekst og mamma fikk svangerskapsforgiftning. Lang fødsel, jeg fikk også gulsott. 

Slitt med mye helseproblemer i barndom og voksen alder. 

For å være ærlig tror jeg at hun drakk i svangerskapet og… jeg er 35 nå. Mamma sykepleier. Hun visste hva hun gjorde. 

Anonymkode: 056a6...f0a

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Moren min var passiv røyker da hun gikk gravid med meg. Jeg har slitt med alvorlig astma siden jeg var baby...

Anonymkode: b9b0f...c25

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har aldri røykt, så røykte ikke mens jeg var gravid heller.

Min mor røykte mens hun var gravid med meg. Jeg var ganske så lita da jeg ble født, men tok igjen både høyden og vekten raskt. Har vært normalt stor hele livet.

Anonymkode: 790bb...108

AnonymBruker
Skrevet

Svigermor røykte under sine graviditeter, og alle hennes sønner har mye allergier og en har astma.  

På den tiden visste de ikke hvor skadelig det potensielt kan være. Det vet man i dag. De som røyker under graviditeten i dag burde skamme seg. 

Anonymkode: 82ffd...e3f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg ble det akutt akutt på røyk og alkohol med en gang jeg visste jeg var gravid! Skulle bare mangle! 

Anonymkode: 1e33e...c0b

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg ble det akutt akutt på røyk og alkohol med en gang jeg visste jeg var gravid! Skulle bare mangle! 

Akutt slutt…

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjorde jeg selvfølgelig ikke, har aldri røykt. 

En studievenninne av meg røyket gjennom hele svangerskapet og barnet hennes var dysmaturt. Aner ikke om det var pga røykingen.

Ellers vet jeg ikke om noen som har røykt i graviditeten. 

Anonymkode: 4e100...92b

AnonymBruker
Skrevet

Min tante røykte da hun var gravid med min kusine. Min kusine har astma. 

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min gjorde det for 9 år siden. Unnskyldningen var at det skapte mer stress for babyen at mor slutta, enn at mor røkte litt mindre. Fysisk går det fint med ungen, men han har tegn på ADHD. 

Anonymkode: bbbdb...611

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Søsteren min gjorde det for 9 år siden. Unnskyldningen var at det skapte mer stress for babyen at mor slutta, enn at mor røkte litt mindre. Fysisk går det fint med ungen, men han har tegn på ADHD. 

Anonymkode: bbbdb...611

Det var en elendig unnskyldning. 

Anonymkode: 056a6...f0a

AnonymBruker
Skrevet

Min mor røkte da hun fikk meg og min bror på 60-tallet. Vi er over 60, og feiler ingenting. Svært lite fravær på skole og jobb.

Jeg røkte 5 hver dag av de mildeste sigarettene da jeg var gravid midt på 90-tallet. Midt barn, som er i 30-årene nå, er frisk som en fisk. Legen min sa at det var farligere å stresse over røykeslutt/bebreide seg selv enn å røyke de 5.

Jeg tror absolutt ikke at det er lurt å røyke som gravid, bare så det er sagt. Men det er ingen automatikk i at det blir syke mennesker av det.

Anonymkode: c476a...aae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg røkte før svangerskapet og starta igjen noen år etter, men da barnet var 6 år, slutta jeg for godt. Dette er nå 18 år siden. Ikke tatt så mye som en festrøyk etterpå. 

Hadde ikke kunnet falt meg inn i halvsvime å røyke, drikke eller snuse for den del, mens jeg var gravid. Hvis det er viktigere for folk å bruke slike midler enn å ta vare på en baby, så er det noe galt med folk. 

Anonymkode: 7f125...228

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...