Gå til innhold

5 om dagen = vondt i magen ??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har spist mye frukt i det siste, og resultatet har vært løs mage og magesmerter. Kan jo selvsagt være "noe som går", jobber jo midt oppe i det......men tror mest på frukt teorien. Ser dere noen sammenheng med dette og den økende mengden frukt? Har nå latt være å spise frukt et par dager, men er fremdeles litt "uggen".

Lille Meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tja.. mulig det - hvis du ikke er vant til og spise mye frukt?

Jeg har alltid elsket frukt og spist minst 5 om dagen siden jeg var liten så jeg har ikke det problemet selv (bortsett fra hvis jeg har spist kjeeeeempemasse på en gang, som når de nye norske jordbærene kommer - da går jeg litt berserk..hehe:)

Kanskje du kan prøve og spise litt frukt en stund og så øke på etterhver til du spiser 5 om dagen? Forøvrig gjelder vel 5 om dagen også grønnsaker, så du kan jo få i deg en del grøntfor til middag osv. istedenfor 5 frukter hver dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Du kan få vondt i magen av for mye frukt! :) Mamma elsker frukt, men blir en gassbombe når hun spiser for mye. (bokstavelig talt :ler: )

Henger meg på hu over.

Fem om dagen betyr ikke fem frukter om dagen, men! Fem enheter frukt/grønnsaker.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt over- er du ikke vant med å spise så mye frukt om dagen tar det litt tid før kroppen venner seg til det. Men etterhvert vil det gå bedre. Er kjempeglad i frukt og grønnsaker og spiser masse hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nok ta det litt gradvis ja . Kuttet ut nesten all mat jeg og spiste bare frukt og knekkebrød ...ikke rart jeg ble dårlig da - stakkars magen min....hehe

Lille Meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke er vant til det, kan du få vondt i magen. Jeg spiser masse frukt og grønnsaker hver dag, men får aldri vondt i magen av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frukt er sunt.

Dessuten er det fruktelig godt. Nå er jeg sånn rimelig godt velsignet med en mage som som regel aldri gidder å klage, men all den tid den har gjort det og det er nærliggende å anta at det kan spores tilbake til spising av frukt, så kan ha noe med at jeg har litt vondt for å moderere meg. Smeller glatt i meg en 6 appelsiner jeg, og da kan det av og til gå galt. Jeg tror overskriften kan være variasjon..

men jeg er jo ikke sikker, da.

milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...