AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:38 #1 Skrevet torsdag kl. 12:38 Dere som er i forhold med en som har ADHD, har dere tips om hvordan løse daglige utfordringer i organisering, rydding, planlegging og kommunikasjon? Sambo har mest sannsynlig en udiagnostisert ADHD og utfordringene som vi alltid har hatt har blitt mer tydelige nå som vi har barn. Dette gjelder særlig rydding og gjennomføring av slike oppgaver, planlegging for dagen+dagene fremover. Jeg blir fortvilet, sint og utmattet raskere enn tidligere og føler ansvaret som house-manager har økt. Kom med tips, vær så snill! Anonymkode: 04aae...9d2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 12:44 #2 Skrevet torsdag kl. 12:44 Nå er jeg den som har ADHD. Og angående rydding, så synes jeg det er enklest med bare en oppgave om gangen. Jo flere ting jeg må gjøre på en gang, jo mer vanskelig blir det. Her så gjør jeg det meste av de mindre tingene, vaske klær, oppvaskmaskin, lage middag, rydde. Han tar oftest de større tingene. Anonymkode: 4c7de...a25
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:20 #3 Skrevet torsdag kl. 13:20 Ha på en lydbok eller noe form for stimuli mentalt om mulig, samtidig. Body doubling. Ting har et hjem. Å samboeren din håper jeg ønsker å bidra? Å at det ikke er et lag av å ikke bry seg også? Anonymkode: fdbdf...af6
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Skrevet 12 timer siden Jeg er kvinne med ADHD. Mann og 3 gutter(!) Jeg er den som holder orden på, egentlig alt. Mannen bidrar altså, men jeg er ufør og hjemmeværende. Har stålkontroll på husholdningen, matinnkjøp, klær og sko til barna etc. Jeg vasker huset hver uke. Men barna på 8-11 må bidra. De må skifte på egen seng, vaske og brette egne klær og ukentlig tørke støv og rydde på rommene deres, bade deres og loftstuen de disponerer. I tillegg lager de egen frokost, lunsj og kvelds og må selvfølgelig rydde og vaske etter seg og putte både inn og ut av oppvaskmaskinen. Mannen rydder etter seg selv og han bidrar med å vaske, brette klær, skifte på sengen og er den som hovedsakelig kjører til og fra mht fritidsaktiviteter etc. Er jeg sliten eller trenger ro overtar han alt. Vi har funnet en balanse. Lister fungerer veldig bra for alle. På telefonen har vi en delt liste og det jeg ber han om å gjøre gjør han. Barna har egne lister sammen med timeplan og whiteboard så de har oversikt over sine ting og aktiviteter. Funker, noenlunde 👀🐒🫣😂) bra her. Anonymkode: a44ee...132
Langline Skrevet 12 timer siden #5 Skrevet 12 timer siden Sjekk ut ADHD Norge sitt samlivskurs: «Du og jeg og ADHD» https://www.adhdnorge.no/artikkel/adhd-og-parforhold
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå