AnonymBruker Skrevet 26. august #21 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Er det? Anonymkode: 79011...db9 Ja det er det Anonymkode: 885a4...843
AnonymBruker Skrevet 26. august #22 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Er det? Anonymkode: 79011...db9 Det er selvsagt ikke hyggelig å kjenne seg utenfor på en arbeidsplass, men det blir noe annerledes på skolen, der må du gå alene i friminutter, det er sosiale ting som du kanskje ikke får blitt med på, stadig skal det være gruppearbeider og lignende der du ikke finner noen å være med. Og det er unge og sårbare mennesker. De blir "stuck" i den situasjonen, og på videregående blir de da sammen med den gjengen de ikke går overens med i flere år. Det er ikke helt enkelt å skifte skole, finne en annen klasse osv. Hvis jeg havnet i en jobb der jeg mistrivdes, ville jeg blitt der et år, og så søkt meg annen jobb. Blant voksne folk er det som regel alltid noen som man fungerer noenlunde bra med, det er vel ytterst sjelden at absolutt alle rotter seg sammen mot deg, slik som det kan skje i skolen. Barn og unge kan være fryktelig stygge mot hverandre, dessverre. Og skolene er altfor dårlige på å ta tak i problemet. Det er en større barriere for voksne folk i arbeidslivet å opptre likedan, der ser man helst enkeltpersoner som lager kvalme for andre, og ikke alle de ansatte. Bedriftene er tjent med å ha ansatte som presterer godt, og er derfor opptatt av trivsel blant sine ansatte. Mistrivsel kan generere økt sykefravær, og det ønsker man å unngå. Anonymkode: a41ab...cb1 1
NoaideBiehtar Skrevet 27. august #23 Skrevet 27. august Jeg har gått tre ulike vgs og felles hvert år var: det tar hvertfall frem til høstferien å bli kjent og finne sin plass. Og plutselig har det blitt det beste året i mitt liv (helt til neste skoleår med ny skole og ny klasse 😅). Også på folkehøgskole gikk det til høsten før det ble bra.
Me0987 Skrevet 27. august #24 Skrevet 27. august Forstår at dette er sårt og vanskelig for dere begge, men gi det mer tid. To uker er ikke lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august #25 Skrevet 27. august Ta kontakt med kontaktlærer eller miljøterapeut hvis klassen har det. Send en melding om at Jenny synes det er vanskelig å bli kjent med andre. Oppstarten er kaotisk for alle, ikke bare elever. Lærere/miljø skal også bli kjent med elevene, og med over 20 elever i klassen er det ikke alltid like lett å være obs på hver ting som gjelder elevene. Da setter vi pris på en melding. Og husk, det tar gjerne litt tid. Når vi kommer til høstferien blir nok alt bedre. Anonymkode: 1afc6...8f8
AnonymBruker Skrevet 27. august #26 Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvordan fikk du byttet skole etter så lang tid på vgs? Anonymkode: f6993...d09 Jeg fikk god hjelp av rådgiver og en rektor som forsto. Sønnen min er veldig skoleflink, så det var ikke noe problem å skifte skole faglig sett. Men han sliter med mental helse og jeg var utrolig bekymret. Heldigvis møtte vi forståelse. Anonymkode: 249cb...678 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå