Gå til innhold

Hvilket dyr burde jeg ha?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kaniner og marsvin er familiedyr i den forstand at de skal være flere enn 1. 

Ville helt ærlig gått for katt. 

Anonymkode: 00766...0cb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chinchilla er flotte dyr, men ikke til kos. Kommer jo an på hva du ønsker deg. Jeg ville ventet til det nærmer seg, kanskje kommer det er åpenbaring.

Skrevet

Katt!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to katter.

Den ene er en utrolig sær jente som koser kun når det passer henne. og med det sagt så driter hun i hva du driver med når hun skal kose, da sparker hun unna bøker, tastatur, telefoner eller åpner døra på do når du sitter der.

Hannkatten min er mer som en hund. Mannen min kaller han limstiften eller borrelåsen. Han går sjelden mer enn to meter unna meg. Jeg har tullet med at jeg egentlig burde skaffe meg bæresele til han.

Mange tror at katter er lite krevende, men det er de ikke. Hukatta mi er kronisk syk og må ha medisiner daglig. I tillegg skal de flåttabletter, markkur, helsesjekk, og vaksiner. Hankatten har slitt en del med tennene sine og vi måtte inn å sjekke disse hver 6 mnd en lang periode. Jeg har hatt mer jobb med disse to kattene som nå er 7 og 5 år, enn jeg hadde i 13 år med labradoren min. Hvis man baserer ønsket sitt om dyr med at de ikke krever så mye så lar man være å skaffe seg dyr.

Anonymkode: 3b4d3...df2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har to katter.

Den ene er en utrolig sær jente som koser kun når det passer henne. og med det sagt så driter hun i hva du driver med når hun skal kose, da sparker hun unna bøker, tastatur, telefoner eller åpner døra på do når du sitter der.

Hannkatten min er mer som en hund. Mannen min kaller han limstiften eller borrelåsen. Han går sjelden mer enn to meter unna meg. Jeg har tullet med at jeg egentlig burde skaffe meg bæresele til han.

Mange tror at katter er lite krevende, men det er de ikke. Hukatta mi er kronisk syk og må ha medisiner daglig. I tillegg skal de flåttabletter, markkur, helsesjekk, og vaksiner. Hankatten har slitt en del med tennene sine og vi måtte inn å sjekke disse hver 6 mnd en lang periode. Jeg har hatt mer jobb med disse to kattene som nå er 7 og 5 år, enn jeg hadde i 13 år med labradoren min. Hvis man baserer ønsket sitt om dyr med at de ikke krever så mye så lar man være å skaffe seg dyr.

Alle dyr kan være krevende om de blir sjuke, så skjønner ikke poenget ditt. Katter krever mye ansvar selv om de er friske, spesielt om man vil ha en katt som ikke reker rundt, men har faste rutiner. De krever at man sosialiserer daglig, følger med på tenner og generell helse, toalettbesøk osv... Akkurat like mye som f.eks hund. Helst skal katter også ha lek, kattifisert hjem, pels og klostell/oppsyn. De som mener katter er så enkle og "klarer seg selv" er de som bare tror man slipper ut katta og så er alt fint. 

Anonymkode: 2f333...1e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alle dyr kan være krevende om de blir sjuke, så skjønner ikke poenget ditt. Katter krever mye ansvar selv om de er friske, spesielt om man vil ha en katt som ikke reker rundt, men har faste rutiner. De krever at man sosialiserer daglig, følger med på tenner og generell helse, toalettbesøk osv... Akkurat like mye som f.eks hund. Helst skal katter også ha lek, kattifisert hjem, pels og klostell/oppsyn. De som mener katter er så enkle og "klarer seg selv" er de som bare tror man slipper ut katta og så er alt fint. 

Anonymkode: 2f333...1e8

Poenget var veldig enkelt oppsummert helt nederst. Er kriteriet at dyret ikke skal være krevende, ikke skaff deg et.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde også at jeg måtte ha ny hund etter hunden min døde. Tok vare på alt etter hunden for det skulle jeg bruke på neste. Etter en tid fant jeg ut at livet var greit uten alt det ansvaret en hund medfører. Så jeg har helt slått fra meg en ny hund. 

Katt elsket jeg i oppveksten, de var selvstendige, men allikevel kosete. I voksen alder kunne jeg imidlertid aldri tenkt meg katt. Irriterer meg altfor mye over alle kattene i nabolaget. 

Kanin og rotter som nevnes er totalt fjernt for meg. Ville ikke hatt en rotte i nærheten om de hadde kastet den etter meg. 

Anonymkode: 09bc1...3f3

Skrevet

Hadde fått meg katt uten tvil. Kanin krever så mye mer da de må aktiviseres mye. En katt vil få det mer naturlig om den får gå ute. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...