AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #21 Skrevet 5 timer siden Tydeligvis mange lite reisevante - det å ta fly innenriks i Norge er ikke noe forskjellig hva gjelder å ta med seg medisiner enn det er å ta tog eller buss... Eneste forskjellen er at sikkerhetskontrollen kan sjekke væske over 1 dl... Som tidligere nevnt. Anonymkode: e4518...93f
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #22 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tydeligvis mange lite reisevante - det å ta fly innenriks i Norge er ikke noe forskjellig hva gjelder å ta med seg medisiner enn det er å ta tog eller buss... Eneste forskjellen er at sikkerhetskontrollen kan sjekke væske over 1 dl... Som tidligere nevnt. Anonymkode: e4518...93f Så da er der bare å ra med dynamitt formet som piller mener du? Lovverket krever du skal kunne vise hva du har. Derfor orginaleske og ha helsenorgeapp for å vise resepten. Dette gjelder uansett hvor du skal, rett og slett pga sikkerhet. At de sjeldent sjekker medisiner er en annen ting. Anonymkode: e5d5f...75b
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #23 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Så da er der bare å ra med dynamitt formet som piller mener du? Lovverket krever du skal kunne vise hva du har. Derfor orginaleske og ha helsenorgeapp for å vise resepten. Dette gjelder uansett hvor du skal, rett og slett pga sikkerhet. At de sjeldent sjekker medisiner er en annen ting. Anonymkode: e5d5f...75b Dette er da påviselig feil, og argumentasjonen din er godt under pari her … Svaret på det tøysete "retoriske" spørsmålet ditt er selvsagt at de bruker ETD-maskiner – altså partikkeldetektorer – ved den minste mistanke om noe slikt. Både regelverk og praksis er slik jeg har beskrevet over, i innlegg 20. Skulle du mene noe annet så er du velkommen til å dokumentere her at jeg tar feil. 🙂 Anonymkode: b0cf0...f5e
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #24 Skrevet 2 timer siden Jeg reiser alltid med ferdig fylt dosett, opp til 4 dersom jeg skal være såpass lenge. For meg er det mye mer praktisk enn å ta med meg flere pillebokser i ulik størrelse. Jeg pleier også å legge all medisin i innsjekket bagasje, ser ikke for meg at det er så stor sjanse for at bagasjen forsvinner på de små flyplassene jeg vanligvis reiser mellom, som har begrenset antall avganger og destinasjoner. Har bare med meg medisinen for selve reisedagen i en egen liten pilleboks (tar ulike medisiner til ulike tidspunkt). Til helga skal jeg reise til et sted i Norge jeg ikke har besøkt før, med flybytte i Oslo. Da tenker jeg sjansen for bagasjekluss er større, og vurderer å pakke dosetten i håndbagasjen. Det vil være veldig upraktisk å skulle måtte ta med flere pillebokser i håndbagasjen når jeg bare trenger å ha med meg et lite antall av hver sort. Sammenbrettbar emballasje har jeg ikke siden den går rett i avfallet når jeg tar ut boksen... Anonymkode: 52362...cc8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå