Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var aldri kvalm. Men fikk mange andre komplikasjoner..

Anonymkode: 51484...081

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble aldri kvalm. 2 svangerskap. Eneste problemene jeg har hatt er bekkenløsning ifra ca halvveis. 

Anonymkode: f7f8d...d44

AnonymBruker
Skrevet

Med nr 1 og 3 kom den snikende fra uke 6, fullt ut kvalme fra uke 7, ga seg rundt 15 uker. Med nr 2 kom den hardt allerede i uke 3 og jeg endte opp med hyperemesis og sykehusinnleggelser… ga seg sånn ca halvveis, men med en og annen kvalmebølge frem til termin. Nr 1 og 2 er samme kjønn og likevel totalt forskjellige svangerskap, og alle 3 har samme far.

Og så har du moren og søsteren min som ikke var så mye som litt uggen engang i sine svangerskap… 

Anonymkode: ad366...ac8

Skrevet (endret)

Har aldri vært kvalm i mine to fullgåtte svangerskap. Var heller ikke kvalm i de tilfellene hvor jeg mistet i uke 7, 8 og 11. Har heller vært trøtt og svimmel, og i noen svangerskap ømme pupper. Kvalmen trenger absolutt ikke komme selv om man er gravid. 

Jeg fikk derimot bekkenløsning i begge svangerskap. Fra uke 34 med den første, og fra rundt uke 29 med den andre. 

Endret av tussi84
AnonymBruker
Skrevet
violet92 skrev (12 timer siden):

Hei, Violet her. Førstegangsgravid 5+0 i dag 🥰Har ikke merket spor av kvalme enda . Dere som ble kvalme i svangerskapet , når ble dere det og merket dere at det bygget seg opp over dager eller kom det plutselig en morgen ? 

Ble vel litt småkvalm rundt uke 5-6 tror jeg. Var kun litt om morgningen, gikk fort over med litt mat/drikke og varte ikke særlig mange ukene. 

Anonymkode: 7a7ac...20c

Skrevet

Jeg begynte å bli uggen i uke 6/7 med første og i uke 5 nå med andre. Men kastet ikke opp helt i starten. Sluttet i uke 13/14 med første og har egentlig ikke sluttet nå med andre 😅. Er 31+0 i dag. Men er ikke like uggen som tidligere da, varierer veldig. 

AnonymBruker
Skrevet

Med nr 1 og 2 kom den i uke 5, å vedvarte hele svangerskapet. Er gravid med nr 3 nå. Har komt til uke 8, ikke merket noe av kvalmen enda. 

Anonymkode: b6b4d...6df

AnonymBruker
Skrevet

Det er det store variasjoner på 

Anonymkode: 6aa99...04e

AnonymBruker
Skrevet

I starten bestilte/laget jeg favorittmaten min nesten hver eneste dag, for jeg var sikker på at hver dag var den siste jeg orket å spise normalt. Men kvalmen kom aldri! Jeg fikk dårligere matlyst, og det tok laaang tid før jeg la på meg noe som helst, men det handlet mer om at ting ikke hørtes godt ut. Det var null problem å spise, og alt smakte akkurat som før når jeg først gav det sjansen. Jeg bare rynket litt på nesa mens jeg laget maten, det ble aldri noe verre enn det.

Jeg blir skikkelig sengeliggende i mange andre situasjoner, lett bilsyk og fyllesyk, så jeg har alltid fryktet å bli gravid. Hadde aldri trodd jeg skulle ha så flaks. 

Anonymkode: 66fdc...ea4

AnonymBruker
Skrevet
violet92 skrev (22 timer siden):

Hei, Violet her. Førstegangsgravid 5+0 i dag 🥰Har ikke merket spor av kvalme enda . Dere som ble kvalme i svangerskapet , når ble dere det og merket dere at det bygget seg opp over dager eller kom det plutselig en morgen ? 

Det pleier gjerne ikke å komme før uke 6 og utover. Og det varierer hvor sterkt man får det. Det er hvis du har vært ganske kvalm og dette brått endrer seg at det kan være et faresignal. Slik var det iallefall for meg da jeg mistet i uke 12, og fosteret hadde vært dødt siden uke 8 - 9. Missed abortion. 

Anonymkode: c1df7...ec1

AnonymBruker
Skrevet

Er vel ca 80% som blir kvalme. Det betyr at 20%, 1 av 5, IKKE blir det. Jeg er 27 uker på vei og har ikke vært kvalm en eneste dag. Hverken mor eller søstre har heller vært plaga med kvalme i svangerskapet - så kan godt være noe genetisk her. Hør med damene i familien :)

Anonymkode: b876a...ac1

AnonymBruker
Skrevet
violet92 skrev (På 25.8.2026 den 20.17):

Prøver å nyte dagene så godt jeg kan. Blir lett bilsyk/ båtsyk og lignende så ser for meg at det kan slå ut her også . Våknet du plutselig kvalm eller bygget det seg opp gradvis ?

Uke 6. Kom som kastet på meg, ble sykehusinnlagt i lengre tid for hyperemesis i alle svangerskapene. Det er ikke vanlig å bli så dårlig som jeg ble, men det er verdt å nevne at jeg også blir lett båt/bilsyk er er sensitiv generelt til bevegelse i kjøretøy samt ulike smaker/konsistenser.

Anonymkode: 27147...1ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer med kvalme i noen av svangerskapene, så ble jeg gravid igjen å jeg er så uvell🤢. 

Anonymkode: 13770...b8a

Skrevet
violet92 skrev (På 25.8.2026 den 19.58):

Er ikke alle som blir kvalme i det hele tatt

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg kom den aldri.

Har tre barn.

Anonymkode: 07775...76f

AnonymBruker
Skrevet

Av mine 3 graviditeter var jeg kun kvalmen dag med første. Var vel rundt 5-6 uker på vei tror jeg. Var på julafta, og all middagslukta slo meg rett i gulvet🤢

Anonymkode: 5f62a...b24

AnonymBruker
Skrevet

Nå er du vel kommet i uke 6, så er kvalmen kommet? 😆

Anonymkode: 8f0e5...d62

AnonymBruker
Skrevet

Sluppet unna i tre av fire svangerskap, men siste svangerskap fikk jeg kvalme fra uke 6-14, men det var de første fire som var HELT ekstreme.

Anonymkode: 06622...030

AnonymBruker
Skrevet

Ble kvalm før jeg visste jeg var gravid. Klarte plutselig ikke drikke kaffe, men så kom ikke mensen og fikk positiv test

Anonymkode: d352b...79b

Skrevet

Kvalmen har startet i uke 6-7 hos meg begge gangene og vart frem til uke 21-22.  Veldig slitsomt, men det hjalp mye med ro og hvile. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...