violet92 Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Hei, Violet her. Førstegangsgravid 5+0 i dag 🥰Har ikke merket spor av kvalme enda . Dere som ble kvalme i svangerskapet , når ble dere det og merket dere at det bygget seg opp over dager eller kom det plutselig en morgen ?
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Jeg har hatt hyperemesis hver gang, så er jo litt mer enn den vanlige kvalmen😅 i uke 8 med nr 1, uke 7 med nr 2, og uke 6 med nr 3. Anonymkode: 9f6a3...2bd 1
Tjoheiii Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Gratulerer! Jeg er gravid for fjerde gang og har ikke hatt noe kvalme i første-, andre og fjerde svangerskap. Var litt kvalm med nummer tre, ca. uke 8-12 om jeg husker rett. Men ikke sånn at jeg kastet opp i hytt og pine🫶🏼 kan jo hende du slipper unna også 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Med førstemann var jeg kvalm omtrent første uken, spydde som en gris i 6 måneder før det ga seg. Med andremann var jeg ikke kvalm overhodet, men sovnet overalt. Sovnet i matfatet under middagen. Hadde ett reint hormonhelvete etter fødselen også, tok sikkert ett år før jeg var meg selv igjen. Med sistemann var jeg hverken kvalm eller sliten, men i full rulle til jeg måtte på føden, fikk baby og var hjemme neste dag. Skikkelig energisk og null etterdønninger. Var helt likt trent og hadde samme vekt før hver graviditet, spiste det samme før graviditet og hadde ingen mangler. Eneste forskjellen var jo alderen. Så rart de slo ut så forskjellig Anonymkode: bf470...40e
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden I uke 6 kommer den i full trøkk. Nyt de siste dagene sier jeg bare 😄 Anonymkode: 8f0e5...d62 1 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden Du trenger ikke å bli kvalm. Jeg og mange med meg ble aldri det. Anonymkode: 9bf83...859 3
violet92 Skrevet 7 timer siden Forfatter #8 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I uke 6 kommer den i full trøkk. Nyt de siste dagene sier jeg bare 😄 Anonymkode: 8f0e5...d62 Prøver å nyte dagene så godt jeg kan. Blir lett bilsyk/ båtsyk og lignende så ser for meg at det kan slå ut her også . Våknet du plutselig kvalm eller bygget det seg opp gradvis ?
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden violet92 skrev (21 minutter siden): Hei, Violet her. Førstegangsgravid 5+0 i dag 🥰Har ikke merket spor av kvalme enda . Dere som ble kvalme i svangerskapet , når ble dere det og merket dere at det bygget seg opp over dager eller kom det plutselig en morgen ? Jeg hadde hyperemesis og den begynt i ca uke 5-6. Før det var det vanlig kvalme. I andre svangerskapet startet kvalmen omtrent samtidig med befruktningen, men heldigvis ikke hyperemesis den gangen. Håper virkelig du slipper hyperemesis for det er ett sant helvete 24/7. Anonymkode: 3bb23...f9f
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Jeg hadde hyperemesis med begge. Den kom fra uke 4, og med nummer 2 måtte jeg legges inn allerede i uke 5. Anonymkode: 664cf...7c9
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Ingen kvalme med noen av mine 2. heldigvis 😅 Anonymkode: c4edd...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden Egentlig ikke noe kvalme med noen av de. Men ble plutselig en dag helt uforklarlig kvalm, og da mistenkte jeg at jeg var gravid. Var ca 4 uker på vei da. Anonymkode: cd128...e09 1
sommerfugl154 Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden Med første merket jeg kvalmen fra 6+0 og med andremann kom den allerede tidlig uke 5 😬
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Skrevet 6 timer siden Med eldste hadde jeg helt vanlig svangerskapskvalme, som varte fra uke 6 til uke 17-18. Med yngste fikk jeg hyperemesis, og den kom fra én time til den neste, i uke 6 + 2. Ble 100 % sengeliggende, lå i et mørkt og stille rom, fikk ikke i meg mat, kastet opp bare jeg måtte snu meg i sengen. Det var et fengsel og det verste jeg har vært med på. Jeg forstår faktisk de som tar abort. Heldigvis fikk jeg etter hvert effekt av medisiner, men det ble ikke flere barn. Anonymkode: 63dac...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Skrevet 6 timer siden Min erfaring med å være gravid er at det er fullstendig uforutsigbart. Jeg var kvalm og stuptrøtt fra uke fire til begynnelsen av tredje semester med nummer en. Med nummer to var jeg ikke kvalm, men hadde bekkenløsning og høyt stoffskifte. I det ene svangerskapet la jeg på meg 35 kg. I et av svangerskapene sov jeg så godt som jeg aldri før har gjort, i det andre sov jeg ikke overhodet. Alt dette helt utenfor min kontroll føltes det ut som. Kanskje du slipper kvalmen helt. Anonymkode: 1de2f...2b9
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Skrevet 4 timer siden Ikke kvalm en eneste gang i løpet av 3 svangerskap. Anonymkode: ac1c2...1cf
Fighter83 Skrevet 4 timer siden #18 Skrevet 4 timer siden violet92 skrev (3 timer siden): Hei, Violet her. Førstegangsgravid 5+0 i dag 🥰Har ikke merket spor av kvalme enda . Dere som ble kvalme i svangerskapet , når ble dere det og merket dere at det bygget seg opp over dager eller kom det plutselig en morgen ? Jeg var nesten aldri kvalm i løpet av 2 svangerskap, tror jeg. Kan ikke huske det ihvertfall. Jeg drakk veldig godt, trente og spiste jevnlig.
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #19 Skrevet 15 minutter siden Barn 1: kvalm 7-12 uker Barn 2: kvalm 6-13 uker Barn 3: ikke kvalm Anonymkode: f7c1a...d91
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå