Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt ett slags vennskap i snart 10 år med ei, vi er i midten av 30 årene. For 2 år siden ble det slutt mellom henne og samboeren, dem hadde 2 barn sammen. Dem har barna 50/50. Jeg har selv samboer og vi har ett barn sammen. 

«Problemet» er at det er veldig tydelig at hun er ensom, å hun har «spist» opp sine nære venner. Vi har aldri vært veldig nære, men møttest på klubb gjennom felles venner, sendt litt snapper og møttes i andre festlige lag. 

Siste halvåret er det masing konstant om å finne på noe, det er 4-5 ganger i uka. Skal være sagt at hun har begynt å få store barn, så dem kan også være litt hjemme alene. Det virker ikke som hun har forståelse for at jeg har ett barn 100%, mannen jobber rotasjon. Når han er hjemme på fri sørger vi for å få tid til våre hobbyer, å selvsagt mye kvalitetstid som familie. Om jeg sier at det passer ikke i dag for vi skal i parken, så kan jeg få tilbake at jeg må jo lufte meg litt uten mann og barn. Hun forstår heller ikke at jeg er sliten etter en dag på jobb. (Hun er ikke i jobb pr dags dato). 

Jeg har sagt til samboer at jeg syns synd i henne, så jeg prøver å finne på noe med henne kansje annenhver uke. Hun vil gjerne at jeg skal bli med ut på byen i helgene, men jeg er så «kjedelig» at jeg vil heller være hjemme med mannen, om vi først har barnevakt så vil vi bruke den tiden sammen. 

Noe annet som jeg også syns er kjedelig, å kansje litt teit av meg å bry meg opp i, men jeg ble «advart» mot henne, hun er kjent for å være «veldig» mye, hun hopper fra mannfolk til mannfolk.. Merker at hun gjør mye som jeg ikke vil assosieres med, som f.eks å ligge med mannfolk når hun vet dem er gift, har sagt det til henne at det er jo ikke sånn kjempesnilt gjort, men hun sier at man lever bare en gang å hun skal ikke gå glipp av dårlig sex for at dem hun evt har sex med et gift. Nå som hun har blitt vel intens så virker det som hun forlanger ting. Nå i helgen som var så skulle hun ut, hun spurte om jeg kunne kjøre henne og en kompis på byen, jeg sa at det blir litt vanskelig, jeg kan ikke bare hive ungen i bilen etter legge-tid. (Mannen er ute på jobb)da skriver hun : Kan ikke du høre med noen besteforeldre da? Kjedelig for oss å bruke penger på taxi når du kan kjøre oss gratis 🥳

Vi andre i «gjengen» er fornøyde med å møtes 1 gang i mnd på klubb, vi er en god blanding av mødre der dem fleste av oss er gift/har samboer og har mer en nok med det og familie-liv ellers. 

Jeg er der at jeg er vel mest venn med henne for at det er via andre, men også for jeg syns synd i henne. Men jeg blir totalt utslitt. En time på cafe med henne så er jeg helt skutt, det er jabbing nonstop om mannfolk, sykdom, håpløse x’r mm… 

Skal jeg bare kutte henne ut? 

Anonymkode: 33cbe...919

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres slitsom ut og har tydelig ikke respekt eller forståelse for dine valg og din situasjon. Hva får DU utav å være veninne med henne? Filosofer litt over det så finner du kanskje svaret på om det er vits å holde kontakten. 

Anonymkode: 597f1...ea7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres veldig slitsom ut.  Jeg har ei som minner litt om henne og har tatt mindre og mindre kontakt eller svart halvhjertet på meldinger og nå ser det ut som hun begynner å ta hintet.  

Anonymkode: b5759...c7d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun hørtes ekstremt slitsom, frekk og kravstor ut. Hadde droppet henne. 

Anonymkode: 6afc4...033

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei slik venninne. Heldigvis har hun flyttet langt unna, så jeg slipper å bli spurt om å delta på alskens. Det var alt for intenst når hun bodde her. Jeg måtte finne på masse unnskyldninger for å ikke bli med på ting. Burde egentlig sagt det slik det var, men turte ikke. 

Anonymkode: 05d5a...d2f

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg får ut av henne. (Desverre) er at en sjelden gang når samboer er borte, å jeg har vært sykemeldt. (Har operert ett kne og ett håndledd.) Så har det vært greit og tatt en kaffi sammen, men da holder det med en gang i uka. Var sykemeldt i 6 uker før sommeren pga kne-operasjonX da skulle hun komme innom en «kjapp» tur. Hun var her fra kl 10.00 og helt frem til svigers kom med sønnen min fra barnehagen. Jeg er så sær av meg, så når jeg har vært sykemeldt pga operasjonene så har jeg kosa meg hjemme med å se på tv uten dårlig samvittighet, jeg har lest bøker i fred og ro.. Jeg merker for min del at etter jeg fikk barn, så vil jeg bruke energien min etter jobb på barnet, jeg har også en jobb der jeg er sosial store deler av tiden på jobb. Jeg får liksom min del av det jeg trenger sosialt på jobb, ellers vil jeg lade batteriene slik jeg har overskudd til mann og barn. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg får liksom min del av det jeg trenger sosialt på jobb, ellers vil jeg lade batteriene slik jeg har overskudd til mann og barn. 

M-mm. Kjekt å være venneløs. La oss håpe du er en av den halvparten som ikke opplever samlivsbrudd, og mister din eneste sosiale kontakt. 

Anonymkode: d5a3f...f38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

M-mm. Kjekt å være venneløs. La oss håpe du er en av den halvparten som ikke opplever samlivsbrudd, og mister din eneste sosiale kontakt. 

Hvorfor skulle hun oppleve samlivsbrudd når hun prioriterer mann og barn?

Anonymkode: 848a7...e56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo en energivampyr. Sliter dessverre med noe lignende🤷‍♀️

Anonymkode: 1d58b...da0

AnonymBruker
Skrevet

Empty nest syndrom. 

Du ser jo hva som foregår så du må bestemme hva du vil. 

Anonymkode: 19455...0f4

AnonymBruker
Skrevet

Har du sagt til henne at med mann og barn så har du ikke lenger så mye overskudd til å være sosial, og at du ønsker å bruke en del av din fritid til å lade opp hjemme.

Anonymkode: 44e26...6ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, hun virket alt for mye på flere måter. Det med å legge seg etter gifte menn (flertall!) hadde vært nok for meg å kutte kontakt i seg selv. Det er viktig å stille opp for venner, men dette ble for spesielt. Kjenner ingen som kunne funnet på å oppføre seg slik. Hun høres ikke helt god ut. 

Anonymkode: a7a7a...447

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er en person du må sette grenser for. Du godtar for mye og det vil spise deg opp.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 25 år gammel (m) som kjenner meg igjen i mye. Jeg var også svært klengete på folk generelt. Var egentlig mest fordi jeg var redd for å være ensom, mislikt osv…

Anonymkode: f5e62...678

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis du klarer å stå i det, er det nok lurt å forklare helt konkret hva som er problemet. Hvorfor du ikke vil. Hun høres ikke ut som typen som forstår hint og unnskyldninger. 

Skrevet

Jeg bare lurer helt oppriktig på hvor folk finner slike mennesker som er så frekke som dette. Jeg kan ikke huske at jeg noengang har fått en så frekk forespørsel som den ts fikk ang kjøring. 
Her må du bare være tydelig, ts… «Nei, jeg kan ikke kjøre deg, jeg har to barn som har lagt seg» «Nei, jeg kan selvfølgelig ikke be bestemor om å komme hit så jeg skal få kjørt deg og en totalt fremmed på fest» Legg gjerne på litt «krydder» som kan oppleves litt frekt tilbake «det må du da forstå» «skjønner du ikke det da» Kanskje dette vekker henne litt. 

Jeg synes absolutt at du skal være grei, men tydelig mot henne, er ikke sikkert hun har det helt topp i livet, det kan virke som at hun liker deg og ser på deg som en god venn. Da er det vondt å høre det via andre at du synes hun er en plageånd, derfor synes jeg at sånne advarsler som folk kommer med kan du be dem holde for seg selv. Lukter baksnakk av dette. Typisk klubbsnakk. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun virker så grenseløs og intens at jeg tipper du er en av hennes få nære venninner? Hun bruker nok opp andre. 

Enig i dem som sier at du må trekke opp grenser, både for hvor ofte du skal treffe henne og hvordan hun kan snakke til deg. 

Sånn som den der med å kjøre dem gratis. Det er innafor å svare varianter av "Du må nok punge ut, for jeg gidder ikke kjøre på frekkaser." 

Anonymkode: ca598...e45

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kutt ut, ikke vær så nebbete!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun virker så grenseløs og intens at jeg tipper du er en av hennes få nære venninner? Hun bruker nok opp andre. 

Enig i dem som sier at du må trekke opp grenser, både for hvor ofte du skal treffe henne og hvordan hun kan snakke til deg. 

Sånn som den der med å kjøre dem gratis. Det er innafor å svare varianter av "Du må nok punge ut, for jeg gidder ikke kjøre på frekkaser." 

Meg over her. Gikk og aste meg opp på dine vegne, og kom på flere ting du kan si: "Kari, slutt å mase sånn på meg. Det er slitsomt. Jeg er hjemme alene med ungene, og kan selvsagt ikke kjøre deg og Kåre på byen."

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De fleste har venner utenom mannen sin. Poenget er jo å ikke kvele dem med intensitet, eller oppføre seg på en måte som gjør at det er flaut å bli assosiert med en. Når hyggelige folk sliter med å finne venner, har jeg sympati med dem. Når noen durer på slik som dette uten noen form for hensyn, så er det at de mister venner bare en naturlig konsekvens av hvordan de oppfører seg. Det høres ikke ut som hun har helt normalt gangsyn. 

Anonymkode: a7a7a...447

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...