Vampyrsomspiserfri Skrevet 24. august #1 Skrevet 24. august Familien vil flytte til Oslo fra Drammen. Men jeg lurer på hvor det beste stedet (å bo) er i Oslo? Vi er en familie på 7. (ja ganske mange barn) men fortsatt. Trenger noe som er chill men ikke helt i sentrum også.
AnonymBruker Skrevet 24. august #2 Skrevet 24. august Oslo er nok hellere et spørsmål om hvor mye penger du har og hvor stor/hvilken type bolig du ser for deg å kjøpe. Og hvilket nabolag du ser for deg - det er mange typer nabolag i Oslo, fra svindyre og snobbete til innvandrertunge områder med mye kriminalitet. Anonymkode: b75b5...bd4 2 2
Vampyrsomspiserfri Skrevet 24. august Forfatter #3 Skrevet 24. august (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oslo er nok hellere et spørsmål om hvor mye penger du har og hvor stor/hvilken type bolig du ser for deg å kjøpe. Og hvilket nabolag du ser for deg - det er mange typer nabolag i Oslo, fra svindyre og snobbete til innvandrertunge områder med mye kriminalitet. Anonymkode: b75b5...bd4 trenger egentlig stille nabolag med barnefamilier. Tenkte Nordstrand men vet ikke så mye om det. Så litt i den kategorien Endret 24. august av Vampyrsomspiserfri skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 24. august #5 Skrevet 24. august «Best» handler jo om hva dere ønsker, noe som er «chill» er lite beskrivende. Og det handler enda mer om dere har ubegrenset budsjett. Boliger med 6 soverom i Oslo er dyre. Jeg ville heller valgt Holmennkollen enn Nordstrand, men igjen, Ulvøysund og Malmøya er superfint, med eneboliger som egner seg for barnefamilier. Anonymkode: 2138c...9ad 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #6 Skrevet 24. august Hvorfor? Slippe tog-pendling? Jeg bor i Oslo-by, men t-banen bruker lengre tid til sentrum enn toget fra Drammen Anonymkode: 71d24...82a 3
AnonymBruker Skrevet 24. august #7 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): «Best» handler jo om hva dere ønsker, noe som er «chill» er lite beskrivende. Og det handler enda mer om dere har ubegrenset budsjett. Boliger med 6 soverom i Oslo er dyre. Jeg ville heller valgt Holmennkollen enn Nordstrand, men igjen, Ulvøysund og Malmøya er superfint, med eneboliger som egner seg for barnefamilier. Anonymkode: 2138c...9ad Med dine forslag skal de ha høyt budsjett…! Anonymkode: f28a8...8ae 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #8 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor? Slippe tog-pendling? Jeg bor i Oslo-by, men t-banen bruker lengre tid til sentrum enn toget fra Drammen Anonymkode: 71d24...82a Det kommer jo helt an på hvor du bor! Anonymkode: f28a8...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #9 Skrevet 24. august Vi trivdes godt på Brattlikollen/bydel Nordstrand. Hadde definitivt valgt et sted utenfor sentrum, men som har nærhet til t-bane. Anonymkode: 42f1e...045
AnonymBruker Skrevet 24. august #10 Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Med dine forslag skal de ha høyt budsjett…! Anonymkode: f28a8...8ae Ja, det eneste hun spør om er hvor det er best? Anonymkode: 2138c...9ad 2
AnonymBruker Skrevet 24. august #11 Skrevet 24. august Budsjett betyr jo enormt mye her. Du skal opp i tosifret antall millioner de fleste steder i byen hvis du trenger seks soverom, selv i de mest shabby og avsidesliggende strøkene. Jeg er oppvokst ganske sentralt, litt vest for midten og har trivdes godt her. Nordstrand er «østkantens vestkant», og det er mange fine strøk der med store hus med nydelig fjordutsikt og kveldssol. Nordstrand er et stort område, men felles for de vennene jeg har fra ulike steder på Nordstrand er at de beskriver konformitet og merkepress langt forbi det jeg har hørt ol fra andre steder, og «chill» (for å bruke TS sine ord) er neppe rett beskrivelse. Men ja, seks soverom er dyrt uansett. Skal du ha seks soverom på Nordstrand eller et tilsvarende område kommer du neppe under 15 millioner. Antagelig en god del mer. Anonymkode: 23c35...a8b 4
Vampyrsomspiserfri Skrevet 25. august Forfatter #12 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor? Slippe tog-pendling? Jeg bor i Oslo-by, men t-banen bruker lengre tid til sentrum enn toget fra Drammen Anonymkode: 71d24...82a Foreldrene er lei av Drammen 🤪
AnonymBruker Skrevet 25. august #13 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor? Slippe tog-pendling? Jeg bor i Oslo-by, men t-banen bruker lengre tid til sentrum enn toget fra Drammen Anonymkode: 71d24...82a Hvor i Oslo er det? tog til Drammen tar lang tid hvis det i det hele tatt går, og om det er plass så du får være med 😅 Anonymkode: cab6e...651 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #14 Skrevet 25. august Vampyrsomspiserfri skrev (3 timer siden): 19 soverom?! Neida 5 soverom er nok. Til de andre som spør, Budsjettet er ca 12-15 mil . Har lyst på et sted hvor det er lite gjengkriminalitet og ett generelt bra sted og bo. Ikke noe helttt crazy Her vi bor i bydel østensjø er det trygt og fint og godt miljø. Men du får nok ikke stor nok bolig til den prisen - da snuser du på 20 mill. Nordstrad er dyrere. Vestkanten tipper jeg du kan glemme, samme med nordre del av byen. Så er det spørs om du vil til Groruddalen eller til SØndre Nordstrand - eller om du hellere bør se på til eksempel Kolbotn? I gamle villaområder har dessuten de færreste boligene 5 soverom, så da må noen kanskje sove i kjelleren? Anonymkode: b75b5...bd4 2
AnonymBruker Skrevet 25. august #15 Skrevet 25. august Filtrer på Finn hvor du legger inn 5 soverom og makspris, så ser du hva du får opp... SÅ kan du undersøke og/spørre konkret om de forskjellige områdene (dersom du ikke kjenner til de fra før). Hvor sentralt det er, ser man lett på kart ut fra hver annonse (+ kollektiv-muligheter, skoler, butikker etc) Anonymkode: 00df3...e00 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #16 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Filtrer på Finn hvor du legger inn 5 soverom og makspris, så ser du hva du får opp... SÅ kan du undersøke og/spørre konkret om de forskjellige områdene (dersom du ikke kjenner til de fra før). Hvor sentralt det er, ser man lett på kart ut fra hver annonse (+ kollektiv-muligheter, skoler, butikker etc) Anonymkode: 00df3...e00 Har filtrert, men glemte linken 😅 Bolig til salgs i Oslo | FINN Eiendom Anonymkode: 00df3...e00
Vampyrsomspiserfri Skrevet 25. august Forfatter #17 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Her vi bor i bydel østensjø er det trygt og fint og godt miljø. Men du får nok ikke stor nok bolig til den prisen - da snuser du på 20 mill. Nordstrad er dyrere. Vestkanten tipper jeg du kan glemme, samme med nordre del av byen. Så er det spørs om du vil til Groruddalen eller til SØndre Nordstrand - eller om du hellere bør se på til eksempel Kolbotn? I gamle villaområder har dessuten de færreste boligene 5 soverom, så da må noen kanskje sove i kjelleren? Anonymkode: b75b5...bd4 Østensjø var svært fint! Skal skjekke der. Vil du si at det er bra for barnefamilier? evt hvor lang ifra oslo sentrum..?
AnonymBruker Skrevet 25. august #19 Skrevet 25. august JEg tror du må ta deg noen dager i Oslo og utforske områder du er nysgjerrig på. Kjøre rundt både med bil og kollektiv og se deg rundt. Østensjø, for eksempel, er en lang bydel hvor ikke alt ligger langs banen, så det vil variere hvor lang tid det tar til Oslo sentrum. ruter.no viser hvor lang tid det tar med kollektivt. Anonymkode: c8d30...859 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. august #20 Skrevet 25. august Vampyrsomspiserfri skrev (50 minutter siden): Hva tenker dere om Hauketo? At jeg ikke vil bo der. Anonymkode: 16323...4db 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå