Gå til innhold

Best i Oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Familien vil flytte til Oslo fra Drammen. Men jeg lurer på hvor det beste stedet (å bo) er i Oslo? Vi er en familie på 7. (ja ganske mange barn) men fortsatt. Trenger noe som er chill men ikke helt i sentrum også.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oslo er nok hellere et spørsmål om hvor mye penger du har og hvor stor/hvilken type bolig du ser for deg å kjøpe. Og hvilket nabolag du ser for deg - det er mange typer nabolag i Oslo, fra svindyre og snobbete til innvandrertunge områder med mye kriminalitet.

Anonymkode: b75b5...bd4

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oslo er nok hellere et spørsmål om hvor mye penger du har og hvor stor/hvilken type bolig du ser for deg å kjøpe. Og hvilket nabolag du ser for deg - det er mange typer nabolag i Oslo, fra svindyre og snobbete til innvandrertunge områder med mye kriminalitet.

Anonymkode: b75b5...bd4

trenger egentlig stille nabolag med barnefamilier. Tenkte Nordstrand men vet ikke så mye om det. Så litt i den kategorien

Endret av Vampyrsomspiserfri
skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Hva er budsjettet? 

Anonymkode: 1f050...002

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

«Best» handler jo om hva dere ønsker, noe som er «chill» er lite beskrivende. Og det handler enda mer om dere har ubegrenset budsjett. Boliger med 6 soverom i Oslo er dyre. Jeg ville heller valgt Holmennkollen enn Nordstrand, men igjen, Ulvøysund og Malmøya er superfint, med eneboliger som egner seg for barnefamilier. 

Anonymkode: 2138c...9ad

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Slippe tog-pendling? Jeg bor i Oslo-by, men t-banen bruker lengre tid til sentrum enn toget fra Drammen :P

Anonymkode: 71d24...82a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

«Best» handler jo om hva dere ønsker, noe som er «chill» er lite beskrivende. Og det handler enda mer om dere har ubegrenset budsjett. Boliger med 6 soverom i Oslo er dyre. Jeg ville heller valgt Holmennkollen enn Nordstrand, men igjen, Ulvøysund og Malmøya er superfint, med eneboliger som egner seg for barnefamilier. 

Med dine forslag skal de ha høyt budsjett…!

Anonymkode: f28a8...8ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor? Slippe tog-pendling? Jeg bor i Oslo-by, men t-banen bruker lengre tid til sentrum enn toget fra Drammen :P

Det kommer jo helt an på hvor du bor!

AnonymBruker
Skrevet

Vi trivdes godt på Brattlikollen/bydel Nordstrand. 
Hadde definitivt valgt et sted utenfor sentrum, men som har nærhet til t-bane. 

Anonymkode: 42f1e...045

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med dine forslag skal de ha høyt budsjett…!

Ja, det eneste hun spør om er hvor det er best? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Vampyrsomspiserfri skrev (5 timer siden):

Familien vil flytte til Oslo fra Drammen. Men jeg lurer på hvor det beste stedet (å bo) er i Oslo? Vi er en familie på 7. (ja ganske mange barn) men fortsatt. Trenger noe som er chill men ikke helt i sentrum også.

Så du har ubegrenset budsjett? Kult! Da hadde jeg valgt Frogner, Røa, Holmenkollen eller Nordstrand.

Anonymkode: 10b94...ef3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Budsjett betyr jo enormt mye her. Du skal opp i tosifret antall millioner de fleste steder i byen hvis du trenger seks soverom, selv i de mest shabby og avsidesliggende strøkene.

Jeg er oppvokst ganske sentralt, litt vest for midten og har trivdes godt her. Nordstrand er «østkantens vestkant», og det er mange fine strøk der med store hus med nydelig fjordutsikt og kveldssol. Nordstrand er et stort område, men felles for de vennene jeg har fra ulike steder på Nordstrand er at de beskriver konformitet og merkepress langt forbi det jeg har hørt ol fra andre steder, og «chill» (for å bruke TS sine ord) er neppe rett beskrivelse. 

Men ja, seks soverom er dyrt uansett. Skal du ha seks soverom på Nordstrand eller et tilsvarende område kommer du neppe under 15 millioner. Antagelig en god del mer. 

Anonymkode: 23c35...a8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søk på finn.no akkurat nå (bare på 5 soverom dessverre, søket går ikke lengre), gir treff mellom 5 millioner og 500 millioner. Antar den beste er den til 500 millioner. Den har 19 soverom, holder det?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...