Gå til innhold

Hvor ofte har dere voksne folk feber?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dessverre alt for ofte. Jeg får fort feber og kan få skikkelig høy feber. Fire ganger de siste ti årene har jeg hatt temperaturer som har sendt meg rett på sykehus, vi snakker opp mot 42 i feber. Det er ikke mye du får gjort uten medisinsk hjelp i et sånt tilfelle og det kan være livstruende. Samtlige tilfeller har resultert i isolert rom på sykehus og et opphold på 4-7 dager, anbefales ikke..

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikkert mange mange år siden, ved covid, ble så sjuk av den første sprøyta

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske sist, barneskolen kanskje. Er 49 år.

Men har noen kollegaer som har det hele tiden, spesielt hun ene som driver med isbading og er veldig sporty, men hun er ofte syk hun og det er alltid feber. Synes det er rart. Gikk ut i media en gang og sa at isbading var det beste hun gjorde for å holde seg frisk, kanskje frisk hjemme, men ikke på jobb tydeligvis. Vi er i aldersgruppe 40-65 på avdelingen, ingen har småbarn, så veldig rart at de hele tiden har feber. Kan forstå sesongbaserte sykdommer, men dette er gjenganger.

Anonymkode: f1721...e3a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke feber eller sykdom mellom griseinfluensa og covid.

Siste 2 årene hat jeg vært oftere syk. Par ganger i året

Anonymkode: 94ece...34e

Gjest Voksenstudent
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fristende å si aldri 😅 

Men tror jeg hadde det i 2016, da hadde jeg en uke med mycoplasma lungebetennelse... har aldri målt feber da.  Så hadde jeg feber én natt høsten 2003, svettet og var varm.. jo, desember 2011! da var jeg gravid, var varm og tett i nesen i romjulen... 

Anonymkode: 59c30...aa4

Stakkars! Sist jeg hadde feber hadde jeg også lungebetennelse. Jeg har aldri vært så syk noensinne. Huff! Det var i 2006. 

Gjest Voksenstudent
Skrevet
K.B. skrev (8 minutter siden):

Dessverre alt for ofte. Jeg får fort feber og kan få skikkelig høy feber. Fire ganger de siste ti årene har jeg hatt temperaturer som har sendt meg rett på sykehus, vi snakker opp mot 42 i feber. Det er ikke mye du får gjort uten medisinsk hjelp i et sånt tilfelle og det kan være livstruende. Samtlige tilfeller har resultert i isolert rom på sykehus og et opphold på 4-7 dager, anbefales ikke..

42? Stakkars! Da var du dårlig 💜

Skrevet

Det var etter den tredje og siste Covid-vaksinen. Men bare et par-tre dager. Det gjorde seg mest gjeldende om natten.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig skjeldent, langt unna årlig. Jeg har astma og fikk bronkitt og lungebetennelser ganske ofte tidligere, da fikk jeg gjerne feber også men de siste 15 åra tror jeg det har vært totalt tre tilfeller der jeg har hatt feber, en gang ved lungebetennelse, en gang ved influensa og en gang fikk jeg faktisk omgangssyke for første og forhåpentligvis eneste gang i voksen alder.

Jeg har ingen barn og ingen i nær omgangskrets med barn, de jeg kjenner med barn har hatt mye sykdom i perioder naturlig nok.

Anonymkode: 95e2b...740

Skrevet
Voksenstudent skrev (8 minutter siden):

42? Stakkars! Da var du dårlig 💜

Det er helt jævlig, du har ikke kontroll på kroppen i det heletatt, men samtidig så er man også så ute av det at jeg tror ikke engang jeg hadde skjønt om det var slutten.. 

Gjest Voksenstudent
Skrevet
K.B. skrev (1 minutt siden):

Det er helt jævlig, du har ikke kontroll på kroppen i det heletatt, men samtidig så er man også så ute av det at jeg tror ikke engang jeg hadde skjønt om det var slutten.. 

Det forstår jeg godt! Jeg fikk skikkelig vondt av deg. Jeg kan relatere til den gangen jeg var skikkelig syk, men det var ingenting i nærheten av det du har vært igjennom. Jeg faktisk ikke bruke ordet relatere, fordi jeg aldri har vært så dårlig. Håper du aldri blir så syk, igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Mange ganger i året. Har tydeligvis et veldig påskrudd immunforsvar. 

Anonymkode: 90673...0a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker ikke, så det må være lenge siden. 

Sånn skikkelig forferdelig, der kroppen en vond og du sover og svetter om hverandre. Kanskje 15 år siden.

K 52

Anonymkode: 4845a...d63

Gjest Voksenstudent
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Veldig skjeldent, langt unna årlig. Jeg har astma og fikk bronkitt og lungebetennelser ganske ofte tidligere, da fikk jeg gjerne feber også men de siste 15 åra tror jeg det har vært totalt tre tilfeller der jeg har hatt feber, en gang ved lungebetennelse, en gang ved influensa og en gang fikk jeg faktisk omgangssyke for første og forhåpentligvis eneste gang i voksen alder.

Jeg har ingen barn og ingen i nær omgangskrets med barn, de jeg kjenner med barn har hatt mye sykdom i perioder naturlig nok.

Anonymkode: 95e2b...740

Ooof! Hvordan er det å bruke munnbind når en har astma? Kan du være ute om vinteren? 

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke huske sist jeg hadde feber. 

Anonymkode: 38b0a...efb

AnonymBruker
Skrevet

3-4 ganger i året kanskje. Men ikke så veldig høy feber, litt skjelvinger og frostrier. Jeg er litt motsatt av folk flest. De sier "jeg kommer på jobb, jeg er bare forkjøla". Mens hvis de har feber blir de hjemme. Jeg derimot, blir mye sykere av en forkjølelse enn av feber. Og jeg kan ha feber uten at det kommer noen annen sykdom ut av det.

Anonymkode: ee8d8...27b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde feber i 2012, da hadde jeg borreliose. Kan ikke huske å ha hatt feber siden den gang.

Har ikke vært forkjølet eller hatt influensa siden covid i 2022. Hadde ikke feber da heller.

Anonymkode: d5ce1...9a8

AnonymBruker
Skrevet

De gangene jeg kan huske de siste 20 årene har vært ved nyrebekkenbetennelse i 2019 og covid i 2021. Er ellers lite syk, så skjønner ikke helt hva folk mener når de skryter av at de ofte har feber fordi de har godt immunforsvar. Det beste må vel være å være frisk og feberfri? 

Anonymkode: 84de1...b79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lenge siden - bank i bordet! Men det var en tid da ungene bodde hjemme, og jeg var mye stressa , at jeg rett som det var ble slått ut.

En gang fikk jeg influensa, og var syk i 1, 5 uke. Jeg jobbet på prosjekt, og det passet selvsagt dårlig å bli syk.  Det måtte vel vært i 2018-19. Jeg husker at en veldig sånn sporty type jeg jobbet med kom med en litt hånlig bemerkning om at det var rart at folk ble så syke, for han hadde ikke vært syk på 10 år. Jeg følte meg jo litt sånn flau... 

Men så fikk han influensa etter par uker etter!! Jeg må innrømme at jeg nesten ble litt glad. Han var vekke i over 2 uker! Heldigvis husket han kommentaren, så vi hadde en liten latter over det. 

Anonymkode: 2b2a0...1c4

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på, vil si jeg har det ca en gang i året, og da husker jeg hvor under radaren jeg blir… 3-4 ganger i prene tenker jeg at jeg har feber/vondt i hele kroppen uten at jeg faktisk får/har feber.

Når jeg får feber er det ofte sammen med en infeksjon/frokjølelse.

Anonymkode: 25821...2ff

Skrevet

Hadde feber da jeg hadde covid. Gud bedre så dårlig jeg var. Det som er litt rart var at jeg var forkjølet i fjor sommer, da også med feber… Det var ikke Covid… Kan trygt si at feber som voksen er et sant lite helvete sammenlignet med å ha det som barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...