AnonymBruker Skrevet 23. august #1 Skrevet 23. august Hva er dine topp 3 byer i Europa, og hvorfor? Og hvilke reiser du ikke tilbake til? Anonymkode: f10a0...d9b
AnonymBruker Skrevet 23. august #2 Skrevet 23. august Topp 3: Wien, Dublin og Palermo Anonymkode: 37fa6...b3f
AnonymBruker Skrevet 23. august #3 Skrevet 23. august London, Venezia og Krakow. Har ingen byer jeg ikke drar tilbake til, bare gode minner. Vert i London mange ganger og blir aldri lei. Vil til Paris, Roma og Cinque terre i Italia. Elsker å reise og å oppleve nye steder, kulturer og mennesker. Anonymkode: b83cd...9ce
AnonymBruker Skrevet 23. august #4 Skrevet 23. august Budapest, Roma og køben Anonymkode: 872f2...771 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #5 Skrevet 23. august Reiser ikke tilbake til Venezia. Det var stappfullt av turister, over alt. Det der gidder jeg ikke. Anonymkode: a9029...c69 4
AnonymBruker Skrevet 23. august #6 Skrevet 23. august Bilbao, Utrecht, Malmø. Jeg er glad i kul, men spaserbar. Kommer ikke på noen europeiske byer jeg ikke kunne dratt tilbake til. Enkelte jeg ikke ville prioritert høyt, da... Rotterdam, Györ og Paris f.eks Anonymkode: c39e4...318
AnonymBruker Skrevet 23. august #7 Skrevet 23. august Utrecht, Stockholm og Paris. Gatelivet, kafeene, arkitekturen og museene. Anonymkode: e95a2...849 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #8 Skrevet 23. august Bologna, Krakow, Dublin. Reiser ikke tilbake til Riga fordi jeg rett og slett er ferdig med byen og ikke føler jeg har mer der å gjøre etter det jeg har sett og gjort der. Hyggelig by og hyggelige folk, bare ikke veldig interessant for min del ut over det. Anonymkode: 1d678...15c
AnonymBruker Skrevet 23. august #9 Skrevet 23. august Lyon, Berlin, Kjøbenhavn Mat, parker, stemning. Gjelder alle tre Anonymkode: 5846e...f05 1
AnonymBruker Skrevet 23. august #10 Skrevet 23. august Edinburgh, Paris og Düsseldorf. De to første av alle grunnene man kan google seg til sjøl, den siste er nostalgi og kanskje litt storybyliv i en storby uten lassevis med turister. Anonymkode: e4220...db7
Brunhilde Skrevet 24. august #11 Skrevet 24. august Aarhus - jeg liker meg i Danmark, lett å komme seg rundt, god mat og gode museer Dublin - fin by og fint i området rundt, lett å komme seg rundt med DART Genève - liten storby, fine parker, beliggenheten ved Lac Leman og nærheten til Frankrike er et pluss Jeg kommer nok aldri til å reise tilbake til Roma, for meg er det en litt sånn "been there, done that"by. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #12 Skrevet 24. august Wien Brugge København Anonymkode: eccc8...363 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #13 Skrevet 24. august Collioure, Valkenburg aan de geul, La grande-motte. Anonymkode: 4df5d...426
AnonymBruker Skrevet 24. august #14 Skrevet 24. august København, Stockholm og Dublin Anonymkode: 82a43...b00 1
AnonymBruker Skrevet 24. august #15 Skrevet 24. august For de som ikke har vært i Wien! Dra dit, nydelig by! Anonymkode: ae1e5...9cb
AnonymBruker Skrevet 24. august #16 Skrevet 24. august London - fordi det er uendelig med ting å finne på der for både store og små. Venezia - en er bare helt utrolig spesiell og vakker. Naboøyene Murano og Burano er kanskje enda vakrere. Heidelberg - veldig fin gamleby med fabelaktig utsikt fra det gamle slottet Anonymkode: 6a1b4...26d
AnonymBruker Skrevet 25. august #17 Skrevet 25. august Berlin - byen i Europa jeg har besøkt fest ganger - veldig mye å se og gjøre - herlig å spise asparges i sesongen. Fantastisk avslappet atomsfære. Kort flytur til og fra Oslo og ofte billig. Wien - midt i Europa - litt av den samme atmosfæren som Berlin, men naturligvis helt annerles i Unesco-vernedere Innere Stadt (indre by). Ekstremt mye historie og kultur. Mye god lokal mat. Forbausende rimelig. Malaga - favorittbyen min i Spania - som regel sommervær fra mai til godt ute i oktober. Kompakt by med gåavstand til det meste. Mye god mat og ikke altfor turistifisert. Byer jeg ikke vil besøke mer er : Gdansk - vært der to ganger - første gang rett etter at Norwegian begynte å fly - nesten litt eksotisk å reise dit da - var vel tidlig på 2000-tallet. Andre gang for fem år siden. Sentrum full av norske turister og stort sett lite annet. Fin beliggenhet, men jeg orker ikke byer full av norske kvinner i 40-årene på Spa-tur.. Roma - besøkt bare en gang - men også (selvsagt) veldig turistifisert - reise en gang rett før jul og fikk sett det meste av severdighetene, inkludert Vatkianmuseet - føler at folkeliv, mat og annet kan jeg heller få i andre italienske byer. Så tror jeg er ferdig med Roma. Sofia - besøkt et par ganger - sist gang på gjennomreise. Bulgiara har mange fine byer, men Sofia er ikke en av dem. Anonymkode: 3b5eb...984 1
alfathealfa Skrevet 25. august #18 Skrevet 25. august København, Brussel, London. Fordi mat, museer, parker, shopping, god kollektivtransport, tilgjengelig.
AnonymBruker Skrevet 25. august #19 Skrevet 25. august AnonymBruker skrev (På 23.8.2026 den 23.10): Reiser ikke tilbake til Venezia. Det var stappfullt av turister, over alt. Det der gidder jeg ikke. Anonymkode: a9029...c69 For mye folk, fantastisk by. Anonymkode: 1f73f...9d4
AnonymBruker Skrevet 26. august #20 Skrevet 26. august AnonymBruker skrev (På 23.8.2026 den 23.10): Reiser ikke tilbake til Venezia. Det var stappfullt av turister, over alt. Det der gidder jeg ikke. Anonymkode: a9029...c69 Det trenger det absolutt ikke være. Vi var der i flere dager i midten av juli og gikk rundt i nær folketomme gater. Turistene holder seg stort sett i ett område, mens hele Venezia er like vakkert. Vi bodde i Canareggio. Anonymkode: 67e1e...979
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå