Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Litt refleksjoner her..... Men ser du for deg at det blir samlivsbrudd når barna klarer seg selv, eller ser du for deg evigheten min din utkårede? Litt hypotetisk, men hva tenker du rundt dette? Er jo halvparten av alle ekteskap som ryker og ofte de man "aldri" hadde trodd skulle gå i brudd.

Anonymkode: b1124...ff0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skilsmisseraten i Norge er for tiden 37,1%. Hvorav en veldig stor andel skiller seg etter ganske få års ekteskap.

Så det er faktisk ikke så vanlig å skille seg når barna er store.

Anonymkode: ac78c...8d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Teller ned årene. Klarer ikke se for meg at jeg skal være sammen med han når vi mister limet

Anonymkode: 021f3...755

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg ønsker det ikke selv.

Men jeg ble veldig syk i barnehageårene til barnet vårt. 

Om jeg ikke blir MYE bedre til den tid så tror jeg nok det sitter løsere å ønske en annen partner fra hans side. Noen å ha et helt vanlig fint forhold med. 

Anonymkode: 77ff0...75d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tviler på at vi holder særlig lenge nå som ungene begynner å bli store. Er dessverre lite felles mellom kona mi og meg. Så om det ikke skjer et jordskjelv så er det nok snart over. Fått kommentarer fra flere av mine venner som lurer på hvorfor jeg holder ut.

Anonymkode: d9726...059

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt refleksjoner her..... Men ser du for deg at det blir samlivsbrudd når barna klarer seg selv, eller ser du for deg evigheten min din utkårede? Litt hypotetisk, men hva tenker du rundt dette? Er jo halvparten av alle ekteskap som ryker og ofte de man "aldri" hadde trodd skulle gå i brudd.

Ja så snart de er store nok, stikker jeg 🙊

Anonymkode: 6accc...a58

• Hjerte 1
Skrevet

Hvor store bør de være, synes du?

Anonymkode: 6c778...4d3

• Liker 1
Skrevet

Nei, vi har tenkt å bli gamle sammen. Ser ikke tegn til noen skilsmisse i framtiden. (Barna er på vgs nå)

Anonymkode: c2223...94f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Nei, vi har tenkt å bli gamle sammen. Ser ikke tegn til noen skilsmisse i framtiden. (Barna er på vgs nå)

Tenkte jeg også. Orket ikke tanken på å lære opp en ny. Men, vi var kjærester fra jeg var 15 til 40 og da giftet vi oss. Jeg fridde. Skulle jo være oss for alltid og da var det greit med papirene i orden mtp arv etc. Vel…. Det varte i akkurat 3 uker. Da kastet jeg ringen og ba om skilsmisse. Ble baluba. Han krevde at enten var vi gift eller så fikk jeg gå. Jeg gikk. Har ikke snakket med han på flere år. Han hater meg nok. Barna var i tenårene. Noen rare år, men nå er de voksne og flyttet ut. Angrer ikke. Nyter livet som singel.

Anonymkode: cc9a6...b2f

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har nok tenkt det noen ganger. "Når ungene er store, DA...men så blir det bra, og vi finner sammen. Noe skjer, og mannen var der og støttet meg. 

Nå er yngste 21 år, og jeg tenker ikke slik. Men jeg har lurt av og til på disse mennene som bare plutselig fungerer, ser deg, lytter...om de skjerper seg når ungene blir større, fordi de VET at - jepp, nå er det bare oss. Ingenting annet som binder oss?? Litt paranoid av meg, men ja..

Anonymkode: 3ad33...716

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme her.

Anonymkode: 22828...061

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjenner noen som skulle dumpe daværende partner så snart yngste var 18. Forholdet var dødt før det startet. 

Dessverre er det alt for mange svake dolk der ute som holder ut "for barna". Stakkars barn. 

Anonymkode: 951cd...0f0

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg skal leve med min mann til en av oss dør. 

• Hjerte 1
Skrevet
HMK skrev (7 minutter siden):

Jeg skal leve med min mann til en av oss dør. 

Det samme skal jeg. Vi har snart vært gift i 50 år, og jeg håper vi iallfall får 25 år til.

Anonymkode: c6853...4a3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er bedre å gå før barna er flyttet ut. Da kan de rekke å få nye barndomshjem de kan knytte seg til og også venne seg til at mamma og pappa ikke bor sammen og at det er vanlig å feire annenhver høytider hos hver av foreldrene. 

Det at alt kjent fra barndommen forsvinner med en gang de har flyttet ut og samtidig som de selv står ovenfor store forandringer i eget liv er ofte ganske heftig. Barn er mer tilpasningsdyktige sånn sett.

Anonymkode: b0615...272

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde noen dårlige år når barna var rundt 10. Trodde da at dette ikke ville vare, men vi jobbet med oss selv.

Kom oss ut på andre siden av de årene med mer kjærlighet. Nå er det 5 år siden yngste flyttet og vi har det helt topp.

Vi forblir nok sammen til en av oss dør.

Anonymkode: fb9f2...a0a

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi går fra hverandre nå selv om barna er små. Lever kun en gang og er ikke verdt å ha et dårlig ekteskap 

Anonymkode: 1892e...4d7

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre skilte seg da jeg var 19. Skulle ønske de heller hadde gjort det tidligere. Følte i ettertid at de bare hadde ventet til jeg, minstejenta, ble "voksen", selv om det aldri var dårlig stemning. Og siden jeg var "voksen", ble det tydeligvis fritt fram for andre å skulle spørre meg ut om skilsmissen. 

Hvis dere ikke trives i ekteskapet, hvorfor blir dere? Det finnes ikke noe perfekt tidspunkt for skilsmisse uansett. Og selv om jeg ikke opplevde det, merker de fleste barn når det er dårlig stemning mellom foreldrene.

Anonymkode: 27c5b...fa7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre gikk fra hverandre da jeg flyttet ut. Det var helt grusomt. 

Jeg hadde mer enn nok med å tilpasse meg livet som aleneboer, med alle de endringene som skjer da, og så måtte jeg forholde meg til at hjemme også ble store endringer. Det føltes som alt jeg hadde av trygghet forsvant. 

Mange sier de venter av hensyn til barna, jeg skulle ønske mine foreldre hadde skjønt at hvis de ville ta hensyn til meg så hadde de gått tidligere. Jeg hadde nok taklet starten på studielivet mye lettere om jeg hadde hatt to trygge havner hjemme. Å vente til jeg fikk hele resten av livet mitt endret i samme slengen var ikke hensynsfullt. Hadde jeg vært yngre, så hadde de bestemt hvordan feire jul, nå ble det opp til meg hvem jeg skulle feire med. 

Anonymkode: 42c52...d11

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Vi går fra hverandre nå selv om barna er små. Lever kun en gang og er ikke verdt å ha et dårlig ekteskap 

Anonymkode: 1892e...4d7

Dette er det smarteste. Iflg samlivseksperter også. Jeg gikk da de var små, lever godt med det. 

Anonymkode: 759fb...53c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...