Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bilde av dr now på kjøleskapet. 

Neida. Elr joda. 

Men jeg ser på det som en seier hver gang jeg sier nei til meg selv. 

Jeg sier til meg selv at jeg er en voksen person som klarer å kontrollere meg selv og jeg bare kommer til å angre dersom jeg hiver i meg en hel plate med sjokkis . Jeg kommer til å føle meg mye bedre dersom jeg sier nei. 

Gå målrettet mot kassen. Tenke at kiloene fortsetter å rase av om jeg står imot. 

Men drikker masse cola x da. Hjelper det 

Anonymkode: 96fce...82f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trener 3-4 ganger i uka. 2 dager er en kombinasjon av styrke og kondisjon. 1 dag er ren styrke. 1 dag er ren kondisjon + mye turer i skog og mark.

Fasting. Jeg har 24 timers faste flere ganger i uka. 

Fokusere på fett og protein, lite karbohydrat(min kropp tåler det dårlig, legger svært lett på meg).

Ikke ha snop i huset utenom i helger, med unntak av kjærlighet på pinne. 

Ha kjærlighet på pinne i skapet i tilfelle søtsuget blir for sterkt. Det er søtt, godt, tar lang tid å fortære og det er lite kalorier. Jeg har alltid en kjærlighet eller to i skapet, men har ikke rørt dem på sikkert et halvt år. Ellers ha gulrøtter og agurk i kjøleskapet som man snacke på.

Gått ned ca. 25 kg på 8 mnd. 

Anonymkode: 0c2ab...eba

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Trening med ordentlig program, ikke random trening. Gå der du kan i stedet for å ta bilen eller offentlig transport. Ikke skei ut fredag-søndag hver uke.

Anonymkode: 53c6d...746

Skrevet

Ingen hacks, ingen snarveier. Tilpasset treningsprogram og kostholdsplan.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.8.2026 den 11.48):

å tåle å være sulten. Spis kun når kroppen faktisk trenger mat, ikke når enn jeg har lyst på. Spis mer protein og mindre karbo enn jeg craver. Ikke tro at jeg kan spise ubegrenset av sunn mat heller. Tren tung styrke, det øker grunnforbrenningen. 

Og aller mest, tenk at endringen er for resten av livet. Det er ikke som en antibiotikakur der man kan gå tilbake til det gamle livet etterpå. Man må endre kostholdrutiner og evt treningsrutiner, for alltid.

Anonymkode: e31d8...b49

Det med å være sulten fordi man slanker seg er så teit. Jeg har vært på overvektklinikk og samtlige jeg var sammen med var ganske unisone på at vi har aldri kjent på så lite sult som vi gjorde der. De få gangene vi var sultne var når vi sto over middager vi virkelig ikke likte å måtte vente til kvelds for mer mat 

Anonymkode: 92259...93c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har testet litt forskjellig, og keto funker best for meg.

Også faste, det er egentlig en fin øvelse å bare teste en periode for å lære kroppen at den kan leve uten mat, at sult bare går i bølger. Jeg var før en sånn som måtte ha en eller annen bar eller nøtter i veska i tilfellet jeg fikk lavt blodsukker og skulle svime av liksom, var nødrasjoner som var helt nødvendige, gud forby at magen rumlet litt. Men nå kan jeg gå hele dager uten å spise om jeg vil.

Nå gjør jeg ikke det lengre, nå er det keto og styrketrening og få i seg nok proteiner og fett. Men trener fremdeles fastende, og spiser dagens første måltid etter treningen.

Trening er supermotiverende for meg, det er ikke ved styrketrening at kiloene raser av, men jeg går naturlig litt inn i sunnhetsmodus mentalt, jeg går ikke på butikken etterpå og kjøper øl og chips liksom, det har jeg ikke lyst på da.

Anonymkode: 3f018...318

AnonymBruker
Skrevet

De første kiloene gikk måneden etter at jeg fikk meg hund. Så begynte jeg med fasting og gikk ned litt til. De siste kiloene gikk etter at jeg begynte med løping. Nå er jeg normalvektig (gått ned over 20 kilo) og det gjenstår bare sjarmøretappen for å se hvor jeg ønsker å ligge. Kjøper inn lite hvetebakst, snacks og godteri for tiden så kanskje det blir løsningen (i tillegg til hundelufting, løping og fasting).

Anonymkode: dd06a...e12

AnonymBruker
Skrevet
Voksenstudent skrev (På 23.8.2026 den 12.28):

Hvis du er helt frisk uten noen hormonelle sykdommer, så bytt ut to av måltidene med protein og grønnsaker, og kun det. Drikk vann, svart kaffe og ingen drikker med kcal. Vær streng i tre måneder, ikke prøv forskjellige dietter fra uke til uke. Gå i trapper, gå turer og bruk 20min. hver dag på litt styrke øvelser, spesielt bein, lår, rumpe, rygg og core. 

Dette skjønte jeg ikke. Bytte ut to av hvor mange måltider tenker du? Og hvorfor kun hvis man er frisk uten hormonelle sykdommer?

Anonymkode: e31d8...b49

AnonymBruker
Skrevet

Å spise mer næringsrikt.

Jeg kuttet ut planter (næringsfattige) og spiste bare kjøtt, fisk, innmat, egg og meieriprodukter. Det er mye mer vitaminer og mineraler i det per kcal!

Anonymkode: 27511...547

AnonymBruker
Skrevet

få barn 🤣 da har man knapt nok tid til å spise, jeg har en liten på 6uker og frokosten blir ikke før 14.00 tiden som regel og kan bruke 2timer på og spise siden det hele tiden er et eller annet han trener 

Anonymkode: d62bd...920

AnonymBruker
Skrevet

Tenke helse og ikke vekt. Sette opp ukesmeny, og bestille varer via nett, så man unngår fristelser i butikk. Kutte alkohol helt.

Anonymkode: d02ba...646

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet helt å spise potetgull, sjokolade og smågodt. Da trenger jeg ikke vurdere om jeg skal skeie ut med det eller ikke. og jeg har gått ned mange kilo. Savner det heller ikke. 

Anonymkode: 55454...19f

Skrevet

Slet med lite tid i hverdagen da jeg gikk på skole, og da var det min eks som lagde middag. Han lagde bare ferdigmat, toro, fjordland osv. Og helst ganske kaloriholdig. La på meg 10 kg! 

Det som fikk meg ned igjen alle kiloene var å bare ta en liten fjerdedel med den kalorifulle maten. Resten av fatet var full av grønnsaker. Stort sett tok jeg bare masse gulrot og skjærte opp. Var ganske godt med toro-lasagne, som var det vi spiste aller mest av.

Konklusjon: Volumspising med fokus på grønnsaker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...