Gå til innhold

Ditt beste slanke hack

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gi oss dine beste råd for å gå ned i vekt. Hva skapte gjennombruddet for deg da du faktisk gikk ned?

Anonymkode: 0778a...306

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne matplanen har fungert for meg. Får i meg over 100g protein om dagen:

Frokost: Fiber knekkebrød m/pålegg og agurk

Lunsj: Skyr m/bær, egg og avocado

Middag: Kylling, ris/poteter og grønnsaker 

Snacks: Druer, mørk sjokolade, smoothie, gulrøtter m/dip, frukt

Anonymkode: a7406...c15

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det handler veldig mye om aktivitet.

Anonymkode: 4bca1...1a1

• Liker 1
Skrevet

Det som virket for meg var å ikke starte alt på en gang. Jeg begynner med å være flink til å gå tur. Å komme meg ut av døren er eneste mål. Jo flere turer jo større blir motivasjonen til å gå lengre, fortere og tyngre ruter. Som igjen motiverer meg til å spise mer riktig og gjøre bedre valg i hverdagen 😊

Og ramler jeg av opplegget, gir jeg ikke opp, bare starter på nytt 😊

Anonymkode: 4464e...f42

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Å trene, selv om det bare er å gå en tur. Ikke fordi treningen i seg selv brant så mange kalorier, men fordi det gjorde at mye av kostholdet naturlig falt på plass.

Det frister ikke å spise noe usunt før trening fordi det gjør at jeg følte meg crap og trening ble tungt og vanskelig.

Det frister ikke å spise noe usunt etter trening for da er jeg gira og vil ha noe sunn mat i kroppen.

Anonymkode: 60316...136

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Gå rett forbi godtehyllen i butikken er mitt tips.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bestemte meg for å ha "faste" hver kveld, altså at middag var siste måltid. Etter litt tid forsvant sulten på kvelden. Og siden jeg ikke skulle spise noe, kunne jeg heller ikke trykke innpå med snop. Det ene grepet alene kutta mange kilo her 

Anonymkode: c6187...d6b

• Liker 2
Skrevet

å tåle å være sulten. Spis kun når kroppen faktisk trenger mat, ikke når enn jeg har lyst på. Spis mer protein og mindre karbo enn jeg craver. Ikke tro at jeg kan spise ubegrenset av sunn mat heller. Tren tung styrke, det øker grunnforbrenningen. 

Og aller mest, tenk at endringen er for resten av livet. Det er ikke som en antibiotikakur der man kan gå tilbake til det gamle livet etterpå. Man må endre kostholdrutiner og evt treningsrutiner, for alltid.

Anonymkode: e31d8...b49

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Livsstilendring. Spis sunt og tren. Jeg har gått ned 15 kg siden 1.januar. Tvang meg på trening den første mnd, og så ble jeg hekta. Trener nå 4 til 5 ganger i uka. Godteri kun i helg, og spiser langt under halvparten enn hva jeg gjorde, da har jeg fått nok.

Chiafrø i yoghurt til frokost, og drikk mye vann. Jeg har 5 kg igjen til der jeg vil være. Jeg har fått mye bedre energi,og sover godt, fra 4-5 timer til 7-8 pr natt. Er jeg i selskap spiser jeg det som blir servert. 

Har forsøkt utallige kurer, men sklidd tilbake i gammelt mønster når målet var nådd, så for min del var det å legge helt om som var løsningen.

Anonymkode: 8bf6f...b99

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

å tåle å være sulten. 

Anonymkode: e31d8...b49

For meg var det omvendt. Ingenting var verre for meg enn å være småsulten, da fikk jeg cravings på "alt". Hvis jeg i stedet sørget for å ha "tallerkenmodellen" til hvert måltid, med godt med proteiner, fiber og masse grønt, så ble jeg mett på en god måte på passe mengde mat. Da ble også cravingene mindre.

Anonymkode: 60316...136

• Liker 1
Skrevet

Handle sjeldent helst bare en gang i uka. Hver gang innom butikk er en anledning til å kjøpe noe man ikke skulle hatt.

Trene + legge om kosthold. Om så bare gåturer. Den fysiske aktiviteten kan hjelpe til med at man ikke føler for å ødelegge innsatsen med noe usunt etterpå.

Lag et kosthold som også inneholder tingene du liker best. Hvis sjokolade, vin og bernaise er det beste du vet skal du IKKE kutte det helt ut men kun kutte ned til et minimum. Alle dietter jeg har prøvd som innebærer å slutte med alt jeg liker best, har sprekt.

Hver gang du går for å hente deg noe å spise, særlig om det er mellommåltid/snacks. Spør deg selv «er jeg sulten eller fysen nå?» ofte er svaret det siste og da klarer jeg oftere å la være enn hvis jeg lar være å reflektere over det.

Drikk mye vann, evt sukkerfri saft om du ikke er glad i vann. Man drikker seg mett fra veldig mange unødvendige småmåltider.

Anonymkode: a82ff...50f

• Liker 1
Skrevet

Å alltid starte dagen med 20-30 gram proteiner, noe fett, fiber og karbohydrater er det som gjør det lettest for meg å holde på de gode vanene. Bra start på dagen rett og slett.

Det pluss tur hver dag og å legge til heller enn å bare trekke fra. Vil jeg ha snacks eller godis så blir det lagt til proteiner. Feks et kokt egg, gjerne litt frukt, bær eller grønnsaker også.

Jeg spiser sjokolade hver eneste dag, en stripe melkesjokolade som jeg koser meg med og som gjør at jeg skjeldent føler behov for noe mer.

Anonymkode: 94eed...9f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Gi oss dine beste råd for å gå ned i vekt. Hva skapte gjennombruddet for deg da du faktisk gikk ned?

Anonymkode: 0778a...306

Det som funket for meg, var at jeg forbruker mer energi en jeg inntar. 

Spiser stort sett det samme som før, men litt mindre. Samtidig er jeg mer fysisk aktiv.

Jeg sover mer. Har ett inntrykk av at mange undervurderer viktigheten av søvn.

Altså ingen «hack», men de 3 grunnpilarene. Søvn, kosthold og fysisk aktivitet.

Anonymkode: 9bb0d...11e

• Liker 1
Skrevet

Ikke kutt alt som er godt, men hold det til en gang i uken, og i begrenset mengde. Ikke ha junk tilgjengelig ellers. Og hold deg i bevegelse. Gå en times kveldstur 3-4 ganger i uken.

Anonymkode: 9c634...067

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er helt frisk uten noen hormonelle sykdommer, så bytt ut to av måltidene med protein og grønnsaker, og kun det. Drikk vann, svart kaffe og ingen drikker med kcal. Vær streng i tre måneder, ikke prøv forskjellige dietter fra uke til uke. Gå i trapper, gå turer og bruk 20min. hver dag på litt styrke øvelser, spesielt bein, lår, rumpe, rygg og core. 

• Liker 1
Skrevet

Gå to turer hver dag på 30 min hver. Hver dag. Nei, hver dag sa jeg. Ja selv om det regner, tordner og fanden truer deg til å bli hjemme.

Anonymkode: 4e891...52a

• Liker 3
Skrevet

3 måltider per dag du spiser deg mett uten noe småspising mellom og ikke drikk kalorier, og en tur hver dag uansett vær eller om du ikke egentlig føler for det. 

Anonymkode: 290fc...bcd

Skrevet

Ikke spise noe etter klokken 18 om kvelden. Man må tåle å legge seg litt sulten og tenke at det ikke er noe farlig. Den forbrenningen man oppnår da er veldig god og jeg våkner heller ikke opp sulten. Nesten tvert imot.

Anonymkode: 3e561...783

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gå to turer hver dag på 30 min hver. Hver dag. Nei, hver dag sa jeg. Ja selv om det regner, tordner og fanden truer deg til å bli hjemme.

Anonymkode: 4e891...52a

Skriver under på denne. En om formiddagen gjerne etter frokost/lunsj og en etter middag gjør mye for både forbrenning og generell helse.

Anonymkode: 3e561...783

• Liker 1
Skrevet

Sleit med overvekt i lang tid, nesten hele 20 åra. 115kg på det verste. 

Periodisk fasting er en hack som fungerer helt vanvittig etter en liten tilpasningsperiode.

Etter kort tid slutter kroppen å mase om mat, fordi den vet at det kommer bare på et fast tidspunkt senere.

Hvis man i tillegg går seg en lengre tur på tom mage, om morgenen når glukose lagrene i kroppen er tomme etter fasting bruker kroppen fett som drivstoff. Vekta raser av, nesten skremmende hvor fort det går når det først er i gang. 

Anonymkode: be7bb...774

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...