AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:00 #21 Skrevet lørdag kl. 13:00 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er så klar over at «nå kan det komme» fordi jeg får andre tegn. Sinne og sorg, mer angst, mer lyst, kan også få en sånn følelse av at det kjennes ut som jeg skal bli syk da vet jeg mensen kommer enten når jeg våkner eller senere den dagen. Det er så mange små ulike spesifikke tegn, det er ikke nødvendigvis samme hver dag foruten humøret er ganske likt. Så tar med tampong, eller tar på bind om jeg skal sitte lenge i bil for eksempel. Er ganger det ikke har kommet da. Føler noen ganger at om jeg tenker åh kanskje det kommer jeg skal på bursdag, så kommer det litt senere. Når lettelsen kommer føler jeg ofte at ja, nå har blodet også kommet. Så faller humøret igjen på dag tre. Anonymkode: 9fc26...ae6 Er faktisk akkurat dette jeg lurte på når jeg startet tråden. Takk for svar❤️ Anonymkode: 69e30...21b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:23 #22 Skrevet lørdag kl. 13:23 Spørs på kvinnen. Endel har jo endometriose og noen pmdd, så man kjenner jo på alle andre symptomer før blod melder ankomst. Noen kan kjenne en bølge av kvalme og få svaret på hvorfor når man går på do. Med hormonell migrene og endometriose så er tiden før veldig kjip, og jeg våkner da med sterkt anfall/får symptomøkning når blodet kommer. Mengden kjennes absolutt når man blør mye. Smerter/ubehag og anfall. Blod overalt i mengder. IKKE gøy. Kan og kjenne når det samles pga mengdene i koaguleringer. Vondt. Anonymkode: 3bcb6...3db
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:30 #23 Skrevet lørdag kl. 13:30 Det kjentes ut som åpningsveer. Så hinsides smertefullt, gjerne i mange timer før det satte igang for fullt. Fæle greier. Anonymkode: 40638...f9e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:32 #24 Skrevet lørdag kl. 13:32 Blodet bare velter frem uten forvarsel, og det kan skje allerede på vei ut av toalettet. Man kan ikke "holde seg". Anonymkode: 09f68...388
Mardina Skrevet lørdag kl. 14:26 #25 Skrevet lørdag kl. 14:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her bortsett fra at etter jeg fikk barn så kommer mensen som en klokke + at jeg kjenner hele den jævla syklusen, kjenner eggløsning og ALT. Er drittlei og nå har den begynt å tulle så nå er smertene hele måneden. Skulle ønske jeg bare kunne kvittet med med alle delene jeg ikke trenger lenger. Anonymkode: 9d63b...812 💛 Kjenner følelsen 🤗 Jeg er 47 og håper at mensen forsvinner for godt snart.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:31 #26 Skrevet lørdag kl. 15:31 Jeg kjenner det som regel på hele kroppen jeg, murringer og kjenner det bare i kroppen at nå kommer det. Overrasket over at ikke flere merker det sånn Anonymkode: 08ca2...6ae
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:47 #27 Skrevet lørdag kl. 15:47 Jeg har PCOS og vet aldri nøyaktig hvilken dag jeg får mensen, bare sånn ca innenfor et tidsspenn på ca 1 uke. Kan være syklusdag 28 eller 35, begge deler er vanlig. Det gjør det vanskeligere å planlegge, men har alltid med bind og tampong de dagene jeg vet det kan skje når som helst. Noen ganger får jeg mensen uten å merke noe som helst før jeg ser det når jeg går på do, men som regel merker jeg litt mensmurring nederst i rygg og mage først. En veeldig sjelden gang starter det med et "blobb" og masse blod, heldigvis har det aldri skjedd mens jeg har badet eller hatt på hvit bukse eller noe i den duren. Anonymkode: a3080...b14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå