Trampe Skrevet 26. april 2006 #1 Skrevet 26. april 2006 Jeg hadde det for to dager siden. Det var såpass vondt at jeg ikke greide å sitte, jeg måtte stå eller gå. Det gikk over etter ei stund, men med en gang jeg satte meg kom det tilbake igjen. Nå i ettermiddag kom det tilbake igjen... det går i bølger, og er skikkelig vondt til tider. Jeg må bare sitte og vente på at det skal gå over, og så reise meg opp og gå. Er det noen som har opplevd dette? Jeg har time til rutinekontroll hos gynekolog 7. juni, så jeg skal såklart snakke med han om dette, men jeg tenkte jeg kunne spørre her..
Arkana Skrevet 26. april 2006 #2 Skrevet 26. april 2006 Jeg kjenner stikninger i eggstokkene i dagene rundt eggløsning, noen ganger såpass at det er plagsomt, men ikke så vondt som du beskriver her.
Trampe Skrevet 27. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2006 Det brukte jeg også å gjøre før jeg begynte på pillen, men i og med at jeg bruker pillen skal jeg jo ikke ha eggløsning... Og det varte bare noen minutter. Dette kommer, varer i flere timer og forsvinner igjen. Rett etter jeg la inn innlegget her ble det borte igjen, jeg har ikke kjent noe til det etter det. Merkelig! 1
Arkana Skrevet 27. april 2006 #4 Skrevet 27. april 2006 Ja, da kan det jo ikke ha så mye med eggløsning å gjøre. Nå kom jeg forresten på at jeg fikk slike stikninger da jeg byttet fra Trinordiol til Cerazette. Da kunne de komme når som helst og var også sterkere enn de jeg var vant med rundt eggløsning før jeg begynte med p-piller.
Nilma Skrevet 27. april 2006 #5 Skrevet 27. april 2006 Det du beskriver høres ut som noe jeg var plaget med for noen år siden, "stikk" av smerte omtrent der eggstokkene sitter. Jeg var til både lege og gynekolog, men det var ikke noe galt. Etter det gynekologen sa kunne det forekomme smerter i "indre muskler" (eller noe sånt; husker ikke ordrett og kan ikke faguttrykket). Det var altså helt ufarlig. Det merkelige var at smertene forsvant rett etter at jeg hadde vært hos gynekologen; min legmannsteori er at dess lengre jeg ventet med å gå til lege, og gikk rundt og var bekymret, dess verre ble det. Du kan ikke prøve å få flyttet frem gynekologtimen din da? Er det en bagatell er det jo veldig godt å bli kvitt bekymringene sine, og skulle det være noe, er det jo best å få gjort noe med det så fort som mulig. (Er det f.eks. en cyste er det vel best å få den fjernet så fort som mulig. En venninne av meg hadde en det gikk hull på, og det var IKKE godt.) Sannsynligvis er det helt ufarlig, men kom deg til legen og få det bekreftet! Lykke til!
Trampe Skrevet 27. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2006 Jo, jeg har tenkt på å få flyttet timen frem, men jeg er i begynnelsen av en hektisk eksamensperiode nå, og jeg og mannen drar på storbyferie dagen etter siste eksamen. Så får jeg såklart mensen. Så timen er ganske vanskelig å få flyttet. Den blir i så tilfelle midt oppi alt sammen, og det er ikke noe særlig.. Har ikke kjent noe til det i dag, håper at det bare var noe forbigående.
Gjest gjesta Skrevet 27. april 2006 #7 Skrevet 27. april 2006 Jeg har også opplevd noe lignende. Etter jeg sluttet på p-pillen fikk jeg slike smerter du beskriver. Vi hadde planer om å prøve å få barn, så jeg kom meg raskt av gårde til gynekolog for en sjekk. Hun fant ingenting galt. Sånn nå i ettertid lurer jeg på om det kan ha vært eggløsningen jeg kjente så sterkt, men jeg vet ikke sikkert. Uansett, du bør si ifra til gynekologen når du er der.
Ginen Skrevet 27. april 2006 #8 Skrevet 27. april 2006 Jeg slutta på p-pillene (Trionetta) i januar, og har hatt kjempevondt under eggløsningen i ettertid. Spesielt i den første syklusen. I de neste syklusene hart jeg ikke hatt fullt så vondt, men jeg kjenner at det er der, liksom. En morgen våknet jeg kjempetidlig av smerter, måtte ligge i samme stillingen i et par timer. Det hjalp litt at sambo strøk meg over ryggen og skuldrene. Snill han. Men det har blitt mildere nå, så jeg tror det er bare nå den første tiden. Har ikke vært hos legen, men jeg tenkte jeg kunne ta det opp neste gang. Tror ikke det er noe farlig, så ville ikke bekymret meg så veldig. Skal innrømme jeg var litt nervøs når det stod på som verst... Dette går forhåpentligvis over, Ithaca!
honey21 Skrevet 27. april 2006 #9 Skrevet 27. april 2006 Jeg har også opplevd dette, men ikke like sterke smerter som deg. I mitt tilfelle har det vært på høyre side rett ved eggstokken selv om jeg går på Diane p-piller. Gynekologen min så ingenting på ultralyd. Smerten har ikke gått bort på leeeenge og legen min sa senest i dag at det mest sannsynlig er muskelknuter som strammer seg inne i magen under stress osv. Kanksje det er det du har også?
tåkedott Skrevet 28. april 2006 #10 Skrevet 28. april 2006 vet ikke om dette har noen betydning, men jeg skriver det likevel. ei vennine av meg hadde det slik en periode, det kom og gikk. det oppstod etter litt røff sex, hun var til legen, og legen forklarte at det mest sannsynlig dreide seg om noe han kalte forstuet eggstokk. (eggstokken hadde fått seg en liten vridning/trøkk) dette har jeg aldri hørt om før jeg... vennina mi ble bra igjen etter kort tid da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå