Hanne67 Skrevet i går, 10:01 #21 Skrevet i går, 10:01 Når man er i et forhold, så tenker jeg da enten samboere eller gift. Da har man vel mer eller mindre felles økonomi, og det blir det samme hvem som betaler. 50/50 blir litt rart, men heller betale annenhver gang eller noe. Hvorfor er det så nøye? En date for å bli kjent så er det jo naturlig å betale for hver sine måltider. Påspandering av ukjente liker jeg ikke. 2
AnonymBruker Skrevet i går, 10:04 #22 Skrevet i går, 10:04 Jeg synes dette er problematisk. Jeg kan betale selv, ikke noe problem, har bra med cash flow/inntekt. Bor selvvalgt alene og alt det, ikke noe problem. Men, hvis jeg er på en "date" og mannen betaler, så mister jeg interessen hvis jeg blir usikker på om han i det store og hele / generelle har råd til det eller om han bare "kjører på i starten". Ønsker at en mann ikke er usikker på dette, at han betaler av og til. Synes 50/ 50 er totalt avtennende. Da får jeg betle regningen av og til. Men om mannen ikke har og tar litt styring og jeg merker usikkerhet hos ham omkring slikt så er det påfølgende ghosting. Senior kvinne ("Senior" som i "Over 40"). Anonymkode: 2d4e6...abd 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:57 #23 Skrevet i går, 12:57 Hæ? Fordi dere deler på regningen, så er det ikke lenger en date...? For meg er det en date når vi setter av tid til hverandre, kanskje pynter oss litt ekstra, gjør noe vi ellers ikke gjør i hverdagen. Et bedre måltid, en opplevelse, rett og slett sette av tid til å bare være kjærester og prioritere hverandre. Jeg skjønner ikke at du mister date-følelsen av å dele på utgiftene? Men siden du gjør det, så er det vel en enkel løsning. Snakk med hverandre om det, si at du ønsker å bli invitert med ut og spandert på i blant, og så gjør du det samme for ham. Eventuelt så kan dere bli enige om at du betaler litt mer for hverdagsmaten, og at han fortsetter å spandere på deg på dates. Eller gjør det opplevesen vennskapelig istedenfor romantisk også? Anonymkode: 5677b...2c7 1
AnonymBruker Skrevet i går, 13:01 #24 Skrevet i går, 13:01 Hva man regner som en date er individuelt. Det begrepet kommer fra USA og fantes ikke her i særlig grad før Tinder dukket opp… Anonymkode: f951c...71b 2
AnonymBruker Skrevet i går, 13:08 #25 Skrevet i går, 13:08 Man kan jo ha det romantisk ute selv om man betaler 50/50. Men her er litt erfaring fra mitt lange liv. Hun inviterer oftere ham hjem til seg på hjemmelagd middag og vin. Da syns jeg faktisk at han kan spandere ute. Anonymkode: 63bca...c45 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #26 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi er allerede kjærester, men vi bor ikke sammen. Begge har fast jobb og hver vår leilighet, og vi er økonomisk selvstendige. Jeg har ikke noe problem med å betale min del når vi går ut, men jeg må innrømme at jeg savner en romantisk date innimellom hvor han inviterer meg ut og spanderer. Ikke fordi jeg forventer gratis mat eller vil bli forsørget, men fordi jeg synes det er en fin og romantisk gest. I starten av datingen gjorde vi det gjerne slik at den som inviterte, betalte. Hvis han inviterte meg, spanderte han, og hvis jeg inviterte ham, betalte jeg. Nå som vi er kjærester, blir det oftere bare 50/50. Er det normalt å savne den typen romantiske gest? Anonymkode: d6db0...b60 Betaler dere halvparten hver, f.eks. på spisestedet? Begge trekker kortet, liksom? Det skjønner jeg i så fall at føles rart. Vi bytter på å betale. Det blir ikke nøyaktig likt, men det er vi enige om at er greit. Noen ganger betaler han en større del, fordi han har bedre råd enn meg. Vi har ganske lik inntekt, men jeg har mer utgifter enn ham. Anonymkode: 9132f...daf 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #27 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan gjør lesber det da egentlig, ingen betaler?? Anonymkode: 0a3d8...abe Nei, de løper bare fra bordet og håper ingen får tak i de. Anonymkode: 63302...7f9 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #28 Skrevet 22 timer siden Har ikke vært mye på dater, men har aldri betalt. Anonymkode: 63302...7f9 1
Anney Skrevet 21 timer siden #29 Skrevet 21 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Betaler dere halvparten hver, f.eks. på spisestedet? Begge trekker kortet, liksom? Det skjønner jeg i så fall at føles rart. Vi bytter på å betale. Det blir ikke nøyaktig likt, men det er vi enige om at er greit. Noen ganger betaler han en større del, fordi han har bedre råd enn meg. Vi har ganske lik inntekt, men jeg har mer utgifter enn ham. Anonymkode: Endret 21 timer siden av Anney
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #30 Skrevet 20 timer siden Date er at vi setter av tid til hverandre. Hvem som betaler er uten betydning. Så har vi vært gift lenge, men jeg var aldri til salgs som singel. Ville ikke skylde en mann noe, men kunne gå videre om ikke rett uten at mannen hadde brukt mye penger på meg. Betalte for meg selv. Anonymkode: ac095...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #31 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi er allerede kjærester, men vi bor ikke sammen. Begge har fast jobb og hver vår leilighet, og vi er økonomisk selvstendige. Jeg har ikke noe problem med å betale min del når vi går ut, men jeg må innrømme at jeg savner en romantisk date innimellom hvor han inviterer meg ut og spanderer. Ikke fordi jeg forventer gratis mat eller vil bli forsørget, men fordi jeg synes det er en fin og romantisk gest. I starten av datingen gjorde vi det gjerne slik at den som inviterte, betalte. Hvis han inviterte meg, spanderte han, og hvis jeg inviterte ham, betalte jeg. Nå som vi er kjærester, blir det oftere bare 50/50. Er det normalt å savne den typen romantiske gest? Anonymkode: d6db0...b60 Jeg skjønner ikke hvorfor betaling skal ansees som romantisk gest? Ville det vært romantisk om han gav deg en bunke 1000 lapper? Jeg ser for meg en romantisk gest som at kjæresten inviterer på mat hjemme, god vin og fin musikk. At han har laget den stemningen. Det er selvfølgelig også romantisk å bli invitert ut på restaurant og at han tar hele regningen fordi det var han som inviterte, jeg ser absolutt hva du mener. Men så kan vi tenke logisk også. Og så lenge han har ca samme inntekt og økonomi som deg, så ser jeg ingen grunn for at man ikke skal dele, eller at det er noe uromantisk ved å dele utgiften av kvelden. Jeg synes at det er mye mer romantisk faktisk. Dere går ut og koser dere sammen. Anonymkode: d95ff...d26
Bimbo Skrevet 20 timer siden #32 Skrevet 20 timer siden Nei, har aldri tenkt eller følt at noe er mer romantisk fordi man blir påspandert noe. Jeg ønsker et likestilt forhold med en jevnbyrdig partner, så default er å dele. Men så foretrekker jeg også at man ikke er overdrevet opptatt av millimeterrettferdighet, så å sitte å regne på hvem som spiste/drakk hva gir minuspoeng. Fint å bli spandert på innimellom, men det går på raushet og skal gå begge veier. 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #33 Skrevet 19 timer siden Nei, da blir det itj no på ham Anonymkode: 2fb93...593 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå