AnonymBruker Skrevet i går, 01:28 #1 Skrevet i går, 01:28 Hva regner dere egentlig som en date når man er i et forhold? Hvis man går ut og spiser og deler både middag og drikke 50/50, føles det fortsatt som en date? Jeg har ikke noe problem med å betale 50/50, men for meg kan det fort føles mer som vennskap enn en romantisk date. Anonymkode: d6db0...b60
AnonymBruker Skrevet i går, 02:04 #2 Skrevet i går, 02:04 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva regner dere egentlig som en date når man er i et forhold? Hvis man går ut og spiser og deler både middag og drikke 50/50, føles det fortsatt som en date? Jeg har ikke noe problem med å betale 50/50, men for meg kan det fort føles mer som vennskap enn en romantisk date. Anonymkode: d6db0...b60 Å betale 50/50 på date er en date dere har blitt gjensidig enige om å ha. Dvs at dere har begynt å nærme dere det å bli et par. Da blir invitasjonen mer som: «kunne tenkt meg å gå ut å spise jeg, Hva tenker du? Skal vi gjøre det?» Det er en date på gjensidig grunnlag, hvor den andre fint kan si nei om ikke kan eller vil bruke de pengene. Det er iallfall hva jeg som kvinne i en likestilt verden tenker. Helt i starten dater man ved at ene inviterer den andre ut. Da er det logisk at den som inviterer betaler. Da kan man legge i etter egen lommebok. Og selvfølgelig er det forventet at begge viser litt initiativ til å møtes - å invitere hverandre ut, på tur, aktiviteter, hjem på mat osv. Men hvis dette er en av første dater, hvor han har invitert deg med ut, og så forventer at dere skal dele, så er det veldig smålig. Spesielt dårlig gjort å trø en utgift ned over hodet på en annen. Nei det er ikke vennskap, bare det at noen har misset å forstå hva det ligger i å invitere noen. Anonymkode: d95ff...d26 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden Nå er jeg i 40-årene, og kan ikke snakke for den yngre generasjon. For meg er det veldig rart å skulle bli spandert på av noen jeg ikke kjenner godt. For min del er det helt naturlig at begge betaler noenlunde likt i begynnelselsen, og etterhvert kan man heller gå over til å spandere hver sin gang dersom man ønsker. Jeg går ikke på date for å få gratis mat eller drikke 😊 Dersom det i praksis var slik at menn og kvinner invitere ut også 50/50, så kunne jeg på en måte sett logikken i at den som spør betaler. Nå er det vel fremdeles slik i praksis at mannen spør oftere først , så jeg føler litt det argumentet bare er sånn symbolpolitikken- og at det resulterer i at mannen i praksis oftere må betale. På den andre side, en første date kan veldig gjerne være en gåtur med medbrakt litt kaffe og boller. Jeg hadde vært mye mer komfortabel med det enn en dyr middag. Anonymkode: 1c142...90a 7 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå er jeg i 40-årene, og kan ikke snakke for den yngre generasjon. For meg er det veldig rart å skulle bli spandert på av noen jeg ikke kjenner godt. For min del er det helt naturlig at begge betaler noenlunde likt i begynnelselsen, og etterhvert kan man heller gå over til å spandere hver sin gang dersom man ønsker. Jeg går ikke på date for å få gratis mat eller drikke 😊 Dersom det i praksis var slik at menn og kvinner invitere ut også 50/50, så kunne jeg på en måte sett logikken i at den som spør betaler. Nå er det vel fremdeles slik i praksis at mannen spør oftere først , så jeg føler litt det argumentet bare er sånn symbolpolitikken- og at det resulterer i at mannen i praksis oftere må betale. På den andre side, en første date kan veldig gjerne være en gåtur med medbrakt litt kaffe og boller. Jeg hadde vært mye mer komfortabel med det enn en dyr middag. Anonymkode: 1c142...90a Beklager, jeg så ikke det i hovedsak var snakk om i et forhold - jeg las for fort. Min feil. Anonymkode: 1c142...90a 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden Hvordan gjør lesber det da egentlig, ingen betaler?? Anonymkode: 0a3d8...abe 2 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nå er jeg i 40-årene, og kan ikke snakke for den yngre generasjon. For meg er det veldig rart å skulle bli spandert på av noen jeg ikke kjenner godt. For min del er det helt naturlig at begge betaler noenlunde likt i begynnelselsen, og etterhvert kan man heller gå over til å spandere hver sin gang dersom man ønsker. Jeg går ikke på date for å få gratis mat eller drikke 😊 Dersom det i praksis var slik at menn og kvinner invitere ut også 50/50, så kunne jeg på en måte sett logikken i at den som spør betaler. Nå er det vel fremdeles slik i praksis at mannen spør oftere først , så jeg føler litt det argumentet bare er sånn symbolpolitikken- og at det resulterer i at mannen i praksis oftere må betale. På den andre side, en første date kan veldig gjerne være en gåtur med medbrakt litt kaffe og boller. Jeg hadde vært mye mer komfortabel med det enn en dyr middag. Anonymkode: 1c142...90a Vi er allerede kjærester, men vi bor ikke sammen. Begge har fast jobb og hver vår leilighet, og vi er økonomisk selvstendige. Jeg har ikke noe problem med å betale min del når vi går ut, men jeg må innrømme at jeg savner en romantisk date innimellom hvor han inviterer meg ut og spanderer. Ikke fordi jeg forventer gratis mat eller vil bli forsørget, men fordi jeg synes det er en fin og romantisk gest. I starten av datingen gjorde vi det gjerne slik at den som inviterte, betalte. Hvis han inviterte meg, spanderte han, og hvis jeg inviterte ham, betalte jeg. Nå som vi er kjærester, blir det oftere bare 50/50. Er det normalt å savne den typen romantiske gest? Anonymkode: d6db0...b60 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi er allerede kjærester, men vi bor ikke sammen. Begge har fast jobb og hver vår leilighet, og vi er økonomisk selvstendige. Jeg har ikke noe problem med å betale min del når vi går ut, men jeg må innrømme at jeg savner en romantisk date innimellom hvor han inviterer meg ut og spanderer. Ikke fordi jeg forventer gratis mat eller vil bli forsørget, men fordi jeg synes det er en fin og romantisk gest. I starten av datingen gjorde vi det gjerne slik at den som inviterte, betalte. Hvis han inviterte meg, spanderte han, og hvis jeg inviterte ham, betalte jeg. Nå som vi er kjærester, blir det oftere bare 50/50. Er det normalt å savne den typen romantiske gest? Anonymkode: d6db0...b60 Jeg svarte litt feil i første innlegg, og tenkte på dateing generelt, beklager. Jeg er enig i et forhold at da har man av og til lyst til at den andre skal gjøre noe romantisk for en, og bare ordne alt den kvelden. Da handler det egentlig ikke om å bli spandert på i seg selv, men bare det at partneren har tenkt på alt og tar seg av alt 😊 Hen har planlagt , lagt ned tid og tanke i det, bestilt og betalt. Jeg tror helt klart sånt er viktig å gjøre for hverandre innimellom 😊 Anonymkode: 1c142...90a 1 1
AnonymBruker12859 Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden Betalingen spiller ingen rolle for hvorvidt det er en date eller ikke. Kan du ikke bare betale for gildet slik at det blir en ekte date? 4
Daria Skrevet 21 timer siden #9 Skrevet 21 timer siden Min definisjon av en date handler om hvem jeg gjør noe sammen med, og til dels hvorfor. En kjæreste blir jo ikke midlertidig redusert til en venn fordi vi deler en restaurantregning, og en kafétur med en venninne blir ikke til en date fordi hun er i det generøse hjørnet og vil spandere. 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Skrevet 21 timer siden Med mindre det var en ekstremt god grunn til det hadde det ikke blitt en date nr 2 hvertfall. Anonymkode: 86b54...226 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med mindre det var en ekstremt god grunn til det hadde det ikke blitt en date nr 2 hvertfall. Anonymkode: 86b54...226 Du fikk ikke med deg at TS er i et forhold...? Anonymkode: e5f32...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva regner dere egentlig som en date når man er i et forhold? Hvis man går ut og spiser og deler både middag og drikke 50/50, føles det fortsatt som en date? Jeg har ikke noe problem med å betale 50/50, men for meg kan det fort føles mer som vennskap enn en romantisk date. Anonymkode: d6db0...b60 Hvem som betaler har da ingenting med saken å gjøre. Anonymkode: e5f32...fe0 3 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden For meg har ikke hvem som betaler noe med om det er en date eller ikke. Jeg liker ikke å bli påstandert I date-sammenheng i det hele tatt. Da jeg var gift med en som tjente mer enn meg og jeg tok meg av barn og hjem mens han jobbet mye tok jeg imot, men utover det er det bare foreldrene mine som får spandere. Det er rart og ubehagelig om andre skal betale for meg. Det er heller intensjonen med møtet som avgjør om det er en date eller to venner som møtes. Anonymkode: 194a5...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #14 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva regner dere egentlig som en date når man er i et forhold? Hvis man går ut og spiser og deler både middag og drikke 50/50, føles det fortsatt som en date? Jeg har ikke noe problem med å betale 50/50, men for meg kan det fort føles mer som vennskap enn en romantisk date. Anonymkode: d6db0...b60 Totalt uaktuelt. Da blir det aldri en date 2 om mannen tenker å spleise. Det er flaut! En mann skal betale på date. Anonymkode: 2cfae...5db
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden ...hæ? En date handler da ikke om hvem som betaler, men om stemningen og samværet. Om jeg betaler, han betaler eller vi deler regningen likt definerer ikke hele kvelden og innholdet av den. Det er helt sprøtt for meg at så mange damer legger så enormt stor verdi i å bli betalt for at de knytter det til følelseslivet sitt. Og dette kommer fra meg som ikke akkurat vasser i penger selv. Anonymkode: 55ee5...8d3 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden Det er så smålig å kjipt. Mye bedre å variere på hvem som drar kortet, ikke sitte å regne på krona. Anonymkode: 52cb1...59e 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva regner dere egentlig som en date når man er i et forhold? Hvis man går ut og spiser og deler både middag og drikke 50/50, føles det fortsatt som en date? Jeg har ikke noe problem med å betale 50/50, men for meg kan det fort føles mer som vennskap enn en romantisk date. Anonymkode: d6db0...b60 Med mindre vi avtaler annet enn 50/50 så er det en date for meg. Anonymkode: c0b01...0ac
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva regner dere egentlig som en date når man er i et forhold? Hvis man går ut og spiser og deler både middag og drikke 50/50, føles det fortsatt som en date? Jeg har ikke noe problem med å betale 50/50, men for meg kan det fort føles mer som vennskap enn en romantisk date. Anonymkode: d6db0...b60 Hva er ditt eget bidrag inn mot den “romantiske” delen av daten da? Anonymkode: f418a...81f 1
Strigiformes Skrevet 19 timer siden #19 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva regner dere egentlig som en date når man er i et forhold? Hvis man går ut og spiser og deler både middag og drikke 50/50, føles det fortsatt som en date? Jeg har ikke noe problem med å betale 50/50, men for meg kan det fort føles mer som vennskap enn en romantisk date. Anonymkode: d6db0...b60 Tenker at det er opp til de som er i et forhold å avgjøre. Hva er det som er grunnen til at det føles mer som et vennskap enn en romantisk date om begge betaler 50/50 kontra om den ene spanderer? Det lurer jeg på. 4
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi er allerede kjærester, men vi bor ikke sammen. Begge har fast jobb og hver vår leilighet, og vi er økonomisk selvstendige. Jeg har ikke noe problem med å betale min del når vi går ut, men jeg må innrømme at jeg savner en romantisk date innimellom hvor han inviterer meg ut og spanderer. Ikke fordi jeg forventer gratis mat eller vil bli forsørget, men fordi jeg synes det er en fin og romantisk gest. I starten av datingen gjorde vi det gjerne slik at den som inviterte, betalte. Hvis han inviterte meg, spanderte han, og hvis jeg inviterte ham, betalte jeg. Nå som vi er kjærester, blir det oftere bare 50/50. Er det normalt å savne den typen romantiske gest? Anonymkode: d6db0...b60 Jeg vet ikke hva som er normalt eller ikke. Det jeg foretrekker (kvinne) er å betale for den maten jeg spiser selv. Det blir som regel ikke 50 / 50, fordi jeg f.eks ikke drikker alkohol. Det hender han liker å spandere på meg en gang iblant, når det er noe spesielt, som bursdagen min, på ferie osv. Jeg godtar det egentlig kun på bursdagen. I andre tilfeller så føler jeg meg underdanig av en slik fordeling, så nei, jeg liker det ikke. Jeg ser ikke noe romantisk i det. Anonymkode: e78f6...389
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå