AnonymBruker Skrevet 21. august #21 Skrevet 21. august Hvordan kom personen seg inn i lokalet i det hele tatt? Anonymkode: 2cfa4...f35 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #22 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan være forskjellige grunner til at den ansatte ville at han andre skulle jobbe for seg Anonymkode: 92a05...3c7 Da bør dere ta tak i den alvorligste muligheten. Begynn hos politiet. Hvilken bransje driver dere i, da? Nå går jo myndighetene og advarer om at det er mange som kan ha vonde hensikter og vil forsøke å sabottere, skape uro osv., slik at man må være på vakt. Dette er så spesielt at jeg tenker politiet bør på banen. Og når dere har kontakt med den ansatte - sørg for at dere har egen advokat på saken og blir med i møter, skriver brev til den ansatte osv. Anonymkode: ddcfe...71f 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #23 Skrevet 21. august Er du like kryptisk når du kommunisere irl og? Anonymkode: 737e4...fd9 7 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #24 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): En mann som ikke jobber hos oss logget seg på og jobbet, tilsynelatende etter beste evne, men naturligvis dårlig kvalitet på arbeidet. Vil tro at han har fått instrukser fra en av våre ansatte, er åpenbart at en reell ansatt har medvirket og vi vet hvem det er. Må være åpenbar oppsigelsesgrunn? Heldigvis begrenset potensielt skadeomfang. Anonymkode: 92a05...3c7 Hæ....? Anonymkode: 8188e...2f3 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #25 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvordan kom personen seg inn i lokalet i det hele tatt? Anonymkode: 2cfa4...f35 Hjemmekontor? Anonymkode: 4a651...1bb
AnonymBruker Skrevet 21. august #26 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): En mann som ikke jobber hos oss logget seg på og jobbet, tilsynelatende etter beste evne, men naturligvis dårlig kvalitet på arbeidet. Vil tro at han har fått instrukser fra en av våre ansatte, er åpenbart at en reell ansatt har medvirket og vi vet hvem det er. Må være åpenbar oppsigelsesgrunn? Heldigvis begrenset potensielt skadeomfang. Anonymkode: 92a05...3c7 En som ikke jobber hos dere logget seg på, og... - Du henger deg opp i "kvaliteten på arbeidet" 😅? - Du lurer på om dette er oppsigelsesgrunn? Nå går det ikke an å true med å si opp noen som ikke jobber der, så jeg antar du mener den som ga tilgang? Den som ga tilgang må ha hatt formell mulighet og ansvar til å gi dette, så da kommer det an på type bedrift og i hvilken hensikt det ble gitt tilgang, om det var legitim grunn. Dette er ikke oppsigelsesgrunn. Anonymkode: 8188e...2f3 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #27 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Brudd på sikkerhetsrutiner. Advarsel. Anonymkode: 2fd65...7a2 En må først ta det opp og spørre Anonymkode: 8188e...2f3
AnonymBruker Skrevet 21. august #28 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Da bør dere ta tak i den alvorligste muligheten. Begynn hos politiet. Hvilken bransje driver dere i, da? Nå går jo myndighetene og advarer om at det er mange som kan ha vonde hensikter og vil forsøke å sabottere, skape uro osv., slik at man må være på vakt. Dette er så spesielt at jeg tenker politiet bør på banen. Og når dere har kontakt med den ansatte - sørg for at dere har egen advokat på saken og blir med i møter, skriver brev til den ansatte osv. Anonymkode: ddcfe...71f TS skriver at den som fikk tilgang ulovlig har jobbet etter beste evne, men at kvaliteten er dårlig. Så det er nok ikke en slik sak. Anonymkode: 8188e...2f3
Snok1 Skrevet 21. august #29 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor står det noe om det? Som teknisk ansvarlig logget jeg ham ut, stengte brukeren og lot ham få vite at han ble oppdaget. Har rapportert det inn. Anonymkode: 92a05...3c7 Som teknisk ansvarlig er det vel lett for deg å spore hvem av de to-tre toppadministratorene som har laget en brukerprofil til en fremmed person og få denne toppadministratoren sparket på dagen? 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #30 Skrevet 21. august Snok1 skrev (1 time siden): Som teknisk ansvarlig er det vel lett for deg å spore hvem av de to-tre toppadministratorene som har laget en brukerprofil til en fremmed person og få denne toppadministratoren sparket på dagen? Hvis bedriften vil få en kostbar rettsak de er dømt til å tape, så gjør de det slik. Anonymkode: 8188e...2f3
AnonymBruker Skrevet 21. august #31 Skrevet 21. august Viro skrev (1 time siden): Det var det Kramer i Seinfeld gjorde også Hva da? Anonymkode: 8188e...2f3
AnonymBruker Skrevet 22. august #32 Skrevet 22. august Snok1 skrev (9 timer siden): Som teknisk ansvarlig er det vel lett for deg å spore hvem av de to-tre toppadministratorene som har laget en brukerprofil til en fremmed person og få denne toppadministratoren sparket på dagen? Var det ikke åpenbart at han logget på med brukeren til en reell ansatt? Anonymkode: 92a05...3c7 1
skeiv-ostepop Skrevet 22. august #33 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var det ikke åpenbart at han logget på med brukeren til en reell ansatt? Anonymkode: 92a05...3c7 Nei det var ikke det. Det jeg ikke forstår er at dette skal ha skjedd uten at det allerede har fått en reaksjon. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #34 Skrevet 22. august skeiv-ostepop skrev (2 timer siden): Nei det var ikke det. Det jeg ikke forstår er at dette skal ha skjedd uten at det allerede har fått en reaksjon. Hvis dette var i går? Vet du hvem som har vært på jobb etter at hendelsen oppstod? Anonymkode: 92a05...3c7
AnonymBruker Skrevet 22. august #35 Skrevet 22. august skeiv-ostepop skrev (3 timer siden): Nei det var ikke det. Det jeg ikke forstår er at dette skal ha skjedd uten at det allerede har fått en reaksjon. Les HI en gang til. Flere leste det slik at uvedkommende logget seg inn på en ansatt sin bruker, og fikk instrukser. Hvordan skulle den uvedkommende klart å opprette egen bruker på et arbeidssted hn ikke jobber på? Anonymkode: b5147...86b
AnonymBruker Skrevet 22. august #36 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Les HI en gang til. Flere leste det slik at uvedkommende logget seg inn på en ansatt sin bruker, og fikk instrukser. Hvordan skulle den uvedkommende klart å opprette egen bruker på et arbeidssted hn ikke jobber på? Anonymkode: b5147...86b Jepp, man leser gjerne bare halvparten og så fyller man inn resten med tilfeldige antakelser. Anonymkode: 92a05...3c7 1
AnonymBruker Skrevet 22. august #37 Skrevet 22. august Der var du igjen ja med nye usannsynlige problemstillinger fra arbeidslivet, denne gang som teknisk ansvarlig. Det er åpenbart at du er samme person som har opprettet utallige tråder tidligere. Hvorfor trenger du egentlig å spørre her om hva som kan skje hvis det er noe du har rapportert videre, som skal håndteres internt av ledelsen? Anonymkode: 2de7e...c0f 2 3
skeiv-ostepop Skrevet 22. august #38 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Der var du igjen ja med nye usannsynlige problemstillinger fra arbeidslivet, denne gang som teknisk ansvarlig. Det er åpenbart at du er samme person som har opprettet utallige tråder tidligere. Hvorfor trenger du egentlig å spørre her om hva som kan skje hvis det er noe du har rapportert videre, som skal håndteres internt av ledelsen? Anonymkode: 2de7e...c0f Bingo. 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. august #39 Skrevet 22. august Det hadde vært sparket på minuttet hos oss. Bare for å komme til min posisjon så må jeg ha adgang på kortet mitt for 4 dører. Disse adgangene gis til oss som trenger det av flere overordnede. En overordnet gir tilgang til f.eks. 1 dør, 1 annen overordnet gir adgang til 2 dører og ett eksternt firma gir adgang til dør 4. Ved siden av disse 4 dørene jeg må bruke hver dag har jeg tilgang på titals fler som også brukes i løpet av arbeidsdagen. Jeg kan trygt si kortet blir brukt ofte og arbeidsgiver kan fint finne ut hvor jeg var f.eks. 12.34 en spesifikk dag om det trengs. Vi bruker også koder og kort på dataskjermene. Jeg håper aldri dette i hi skjer hos oss, det kan få sinnsykt katastrofale følger for mange menneskeliv. Anonymkode: dd38d...497
AnonymBruker Skrevet 22. august #40 Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei, men det er advarselgrunn. Anonymkode: c7e05...2e1 Helt avhengig av hvor man jobber. Hos oss hadde det helt klart vært grunn for avskjed pga tilgang til sensitiv og konfidensiell informasjon Anonymkode: 2a6b5...ffe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå