AnonymBruker Skrevet 21. august #21 Skrevet 21. august Synes det er bra å være en bevisst forbruker - så jeg pleier å si fra - men det handler også om bekvemmelighet. Pleier å sjekke kvitteringen rett etter at jeg har handlet, mens jeg går hjem. Oppdager jeg det senere så er det ikke sikket at jeg gidder klage. Tid er også litt penger... ... noen er veldig nøye. Merker jeg blir litt irritert på min gamle mor når jeg kjører henne til butikken - greit å hjelpe til, men hun bruker masse tid på nitid sjekking av kvittering etter at hun kommer hjem - gammel vane, men det spiller nulll rolle for hennes øknomi om det er feil en eller annen gang. Feilene pleier også uansett å slå ut begge veier. Anonymkode: 69139...116 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #22 Skrevet 21. august Medusa66 skrev (56 minutter siden): Jeg bor rett ved butikken, så det koster hverken tid eller penger å dra dit en ekstra gang. Men som sagt så følte jeg meg skamfull. Men burde jeg egentlig føle det sånn? Absolutt ikke - men jeg skjønner veldig godt hva du mener. Det sitter ekstremt langt inne for meg å klage. Jeg ble alltid skikkelig flau av å handle med mamma, hun var en sånn som stod og niiidleste på kvitteringen ved kassabåndet, begynte ikke å pakke ned varene før hun var ferdig med det. Samma hvor mye kø bak. Gikk opp igjen i kassa hvis noe var var slått inn to kroner for mye. Jeg gremmes enda ved tanken, og det er sikkert litt derfor jeg er blitt helt motsatt. Anonymkode: 36197...83c 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #23 Skrevet 21. august Jeg tenker at rett skal være rett. Og at så lenge man er saklig, så er det lov å si ifra om at noe ble feil. Det er lett å tenke at ting er småpenger, men det handler også noe om hva en vare er verd, og at det som er småpenger for noen fort blir høye beløp for andre. Jeg har vært borti at enkelte klager over at andre selger klær kjøpt i kjedebutikker videre for penger. Og at hvis man skal selge ting for under 100kr plagget, så kan man heller gi det bort. (For det er jo bare småpenger) Mens for en som har dårlig råd og skal bytte ut garderoben barna har vokst fra, så hjelper det å få inn 4-500kr for plaggene som ikke er slitt når man skal kjøpe nytt. Jeg "kranglet" på prisen på en vare i sommer. Nille reklamerte med 50% på alle sommervarer. Disse var også samlet på et bord. Fant en ting på bordet som var priset (med hvit prislapp) til 99,50. Tenkte det var veldig billig når det i tillegg var halv pris, og sjekket prisen på flere av samme vare. Alle hadde samme prislapp. Gikk i kassen og varen ble slått inn til 99,50. Spurte om det ikke var halv pris, slik de reklamerte for. Joda, det var det. 99,50 var halv pris. Fullpris var 199,- Endte opp med å betale dette. (Det var jo uansett ikke dyrt.) Men fortalte hun i kassen at jeg syntes dette var villedende prising. Hvordan skulle jeg vite at prislappen på varen allerede var nedpriset? Har også opplevd at varer blir slått inn to ganger i kassen. Og da betaler jeg jo egentlig for en vare mer enn jeg får. Det blir feil det også. Hvis man ikke skal si ifra om at man har blitt belastet feil bare fordi det gjelder "småpenger", da kan vel alle butikker bare prise alle varer noen kroner lavere på prislappen enn i kassa, og tjene seg rike på å lure kundene til å tro at prisen er lavere enn den er. "Det er jo bare småpenger". Anonymkode: cde4d...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #24 Skrevet 21. august Medusa66 skrev (1 time siden): Jeg bor rett ved butikken, så det koster hverken tid eller penger å dra dit en ekstra gang. Men som sagt så følte jeg meg skamfull. Men burde jeg egentlig føle det sånn? Nei det burde absolutt ikke føle. Bodde for mange år siden en blokk hvor butikken lå i første etasje og da gikk jeg ned å klaget hvis det var noe Anonymkode: c730d...d06 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:10 #25 Skrevet i går, 09:10 On 8/21/2026 at 3:36 PM, Medusa66 said: Jeg bor rett ved butikken, så det koster hverken tid eller penger å dra dit en ekstra gang. Men som sagt så følte jeg meg skamfull. Men burde jeg egentlig føle det sånn? Nei, det burde du ikke. Jeg drar tilbake til butikken med dårlige varer. For eksempel avokado, dro tilbake 3 ganger da de jeg fikk erstattet var like råtne som de jeg opprinnelig kjøpte. Fikk til slutt noen som var helt fine. Anonymkode: 958cb...c85 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:22 #26 Skrevet i går, 09:22 Jeg greide å slå inn en vare som var nedpriset til fullpris. Jeg så ikke at den var nedpriset da strekkoden ikke var strekt over eller dekket til (ikke matvare). Kunden kom heldigvis tilbake, så vedkommende fikk tilbake pengene sine. Jeg har null problem med at kunder kommer tilbake. Jeg tar reklamasjoner med ett smil så lenge folk opptrer nøytrale og ålreite. Kunder som hamrer løst på meg når de åpner munnen har jeg problemer med.. Anonymkode: 8c4eb...049 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:00 #27 Skrevet i går, 10:00 Kjøpet jeg tilbudsvarer så ser jeg alltid over kvitteringen,eller følger med på kassa i det de scanner varen inn. Ikke fordi jeg har dårlig råd, men fordi jeg ikke liker kjeltringer. Som butikken jo blir hvis de har tilbud de ikke følger. Anonymkode: f442f...6b5 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:04 #28 Skrevet i går, 10:04 Jeg sier alltid fra, men ja, det føles ubehagelig. Spesielt hvis det er kø. Jeg prøver heller å spørre en annen ansatt enn den som sitter i kassa. Føles litt gnient når det er småbeløp, men de går jo aldri i kundens favør, så det blir litt etter hvert. Anonymkode: 2ff56...d93 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:34 #29 Skrevet i går, 10:34 Medusa66 skrev (På 21.8.2026 den 15.29): Her om dagen da jeg kom hjem fra handletur i matbutikken, oppdaget jeg at en varene som jeg jeg hadde kjøpt i godt tro var på tilbud (dato vare 50%) så hadde jeg altså betalt full pris. Jeg valgte å kjøpe varen nettopp fordi den var på tilbud. Jeg har ikke så god råd, og må være bevisst på hva jeg handler. Det er ikke første gang jeg opplever at kassalappen ikke stemmer, men da har jeg ikke gjort noe med det. Men nå bestemte jeg meg altså for å klage, og jeg fikk litt sånn skamfull følelse når jeg gjorde det, sikkert fordi jeg også fikk følelsen av å være en kjip kunde som ville ha tilbake småpenger (vi snakker ikke om mere enn en 50 lapp). Men greia var jo at jeg kjøpte varen nettopp fordi den ikke koster mer. Noen som har opplevd det samme? Klager dere eller lar dere det bare passere? Gøy å høre synspunkter🤗 Det skjer alt for ofte.Det hender de slår inn blomkål når du handler brokkoli så prisen blir 5-6 kr mer+pose som du ikke ber om.Sjekker alltid kassalappen før jeg går. Anonymkode: 00fdd...ccb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå