Medusa66 Skrevet i går, 13:29 #1 Skrevet i går, 13:29 Her om dagen da jeg kom hjem fra handletur i matbutikken, oppdaget jeg at en varene som jeg jeg hadde kjøpt i godt tro var på tilbud (dato vare 50%) så hadde jeg altså betalt full pris. Jeg valgte å kjøpe varen nettopp fordi den var på tilbud. Jeg har ikke så god råd, og må være bevisst på hva jeg handler. Det er ikke første gang jeg opplever at kassalappen ikke stemmer, men da har jeg ikke gjort noe med det. Men nå bestemte jeg meg altså for å klage, og jeg fikk litt sånn skamfull følelse når jeg gjorde det, sikkert fordi jeg også fikk følelsen av å være en kjip kunde som ville ha tilbake småpenger (vi snakker ikke om mere enn en 50 lapp). Men greia var jo at jeg kjøpte varen nettopp fordi den ikke koster mer. Noen som har opplevd det samme? Klager dere eller lar dere det bare passere? Gøy å høre synspunkter🤗
AnonymBruker Skrevet i går, 13:31 #2 Skrevet i går, 13:31 Som butikkansatt: si fra hver gang! Men gjør det gjerne med et smil 😊 Anonymkode: c62b6...e13 6 2
AnonymBruker Skrevet i går, 13:32 #3 Skrevet i går, 13:32 Jeg har bestemt meg for at jeg har god nok råd til å ikke bruke tid på å sjekke kvitteringer og å reklamere. Hvis jeg kjøper noe på tilbud sjekker jeg ev at det slås inn der og da. Anonymkode: 14481...350 2
AnonymBruker Skrevet i går, 13:33 #4 Skrevet i går, 13:33 Klager alltid hvis jeg oppdager det hvis jeg er i nærheten av butikken. Har jeg kommet hjem før jeg oppdager det så skal det nok litt større summer enn kronestykker og tiere til for at jeg gidder/orker å dra å klage Anonymkode: c730d...d06 2
Medusa66 Skrevet i går, 13:34 Forfatter #5 Skrevet i går, 13:34 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som butikkansatt: si fra hver gang! Men gjør det gjerne med et smil 😊 Anonymkode: c62b6...e13 Det gjorde jeg absolutt, og jeg følte meg veldig ydmyk. Liker ikke å klage.
Medusa66 Skrevet i går, 13:36 Forfatter #6 Skrevet i går, 13:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klager alltid hvis jeg oppdager det hvis jeg er i nærheten av butikken. Har jeg kommet hjem før jeg oppdager det så skal det nok litt større summer enn kronestykker og tiere til for at jeg gidder/orker å dra å klage Anonymkode: c730d...d06 Jeg bor rett ved butikken, så det koster hverken tid eller penger å dra dit en ekstra gang. Men som sagt så følte jeg meg skamfull. Men burde jeg egentlig føle det sånn?
AnonymBruker Skrevet i går, 13:38 #7 Skrevet i går, 13:38 Passer alltid på at jeg faktisk får dato vare prisen når jeg handler, siden det er så ofte det slås inn full pris uansett. Det viktigste er om avslaglappen dekker den faktisk strekkoden til varen, for hvis ikke er det fort gjort å skanne fullpris strekkoden og ikke avslagstrekkoden. Anonymkode: 45361...57b 3
cassio Skrevet i går, 13:39 #8 Skrevet i går, 13:39 Medusa66 skrev (2 minutter siden): Jeg bor rett ved butikken, så det koster hverken tid eller penger å dra dit en ekstra gang. Men som sagt så følte jeg meg skamfull. Men burde jeg egentlig føle det sånn? Det er butikken som gjorde en feil ved å slå inn feil pris. Ingen grunn til å være skamfull. 3
AnonymBruker Skrevet i går, 13:40 #9 Skrevet i går, 13:40 Som en tidligere butikkansatt tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for så lenge du var saklig og hyggelig, da oppleves det gjerne bare som en liten pause fra de vanlig arbeidsoppgvene. Anonymkode: 45361...57b 2
AnonymBruker Skrevet i går, 13:41 #10 Skrevet i går, 13:41 Medusa66 skrev (2 minutter siden): Jeg bor rett ved butikken, så det koster hverken tid eller penger å dra dit en ekstra gang. Men som sagt så følte jeg meg skamfull. Men burde jeg egentlig føle det sånn? Nei, du burde ikke føle deg sånn. Det er lett og føle seg sånn da, skjønner greia. jeg sto en gang i selvbetjeningskassen og slo inn 50% vare på full pris. Plinga på personalet. Viste seg det var 2 strekkoder, jeg hadde scanna originalen. Følte meg såååå dum og liksom til bry . Fikk og veldig forståelse for at de på kassa lett kan scanne feil da, men pleier å følge med og si ifra med det samme. Anonymkode: 0ae20...a5f 3
Supersmurf Skrevet i går, 13:43 #11 Skrevet i går, 13:43 Jeg har også jobbet på butikk før, og ikke noe problem at kunder kommer tilbake med varer pga feilprising eller at varen var dårlig. Det er jo bare å si det som det er, og vise kvitteringen. Om du oppfører deg normalt hyggelig, så vil de ansatte hjelpe mer enn gjerne hjelpe deg. Om du er uhøflig og sur, så får du selvsagt hjelp da også, men da gjør du dagen litt sur for den som er på jobb. 2
Medusa66 Skrevet i går, 13:45 Forfatter #12 Skrevet i går, 13:45 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Passer alltid på at jeg faktisk får dato vare prisen når jeg handler, siden det er så ofte det slås inn full pris uansett. Det viktigste er om avslaglappen dekker den faktisk strekkoden til varen, for hvis ikke er det fort gjort å skanne fullpris strekkoden og ikke avslagstrekkoden. Anonymkode: 45361...57b Jeg skal huske å sjekke når jeg betaler/sjekke kassalappen. Det går jo i så full fart på rullebåndet i kassa og man er opptatt med å legge opp varene sine, så jeg klarer/husker ikke helt å følge med på hva som faktisk blir slått inn der å da.
Strigiformes Skrevet i går, 13:45 #13 Skrevet i går, 13:45 Medusa66 skrev (9 minutter siden): Det gjorde jeg absolutt, og jeg følte meg veldig ydmyk. Liker ikke å klage. Du hjelper butikken og andre kunder ved å klage. Da blir de gjort oppmerksomme på brudd i rutinene. Si det med et smil, så ordner de en deal 🙌 2
Medusa66 Skrevet i går, 13:50 Forfatter #14 Skrevet i går, 13:50 Supersmurf skrev (2 minutter siden): Jeg har også jobbet på butikk før, og ikke noe problem at kunder kommer tilbake med varer pga feilprising eller at varen var dårlig. Det er jo bare å si det som det er, og vise kvitteringen. Om du oppfører deg normalt hyggelig, så vil de ansatte hjelpe mer enn gjerne hjelpe deg. Om du er uhøflig og sur, så får du selvsagt hjelp da også, men da gjør du dagen litt sur for den som er på jobb. Var ikke hverken uhøflig eller sur, ikke kassabetjeningen heller, det var mere den følelsen som jeg fikk at jeg var en smålig og kjip kunde som klager på et så lite beløp (som jo egentlig var stort nok for meg). Om jeg liksom er den eneste som "klager" på det eller om "dere andre" bare lar det passere. Formuleringen i hovedinnlegget var kanskje litt dårlig slik at jeg ikke fikk fram budskapet?
AnonymBruker Skrevet i går, 14:05 #15 Skrevet i går, 14:05 Jobber i butikk. Vi gjør feil. Vi blir ikke sure. Anonymkode: 007f2...462 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:18 #16 Skrevet i går, 14:18 Medusa66 skrev (32 minutter siden): Det går jo i så full fart på rullebåndet i kassa og man er opptatt med å legge opp varene sine Bruker selv nesten bare selvbetjent så tenkte ikke på det, de fleste butikker nå til dags har en skjerm der det vises prisen på varen mens de slås inn . Ville bare si ifra, har de ikke må du nok bare sjekke på kvitteringen i etterkant. Anonymkode: 45361...57b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:24 #17 Skrevet i går, 14:24 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nei, du burde ikke føle deg sånn. Det er lett og føle seg sånn da, skjønner greia. jeg sto en gang i selvbetjeningskassen og slo inn 50% vare på full pris. Plinga på personalet. Viste seg det var 2 strekkoder, jeg hadde scanna originalen. Følte meg såååå dum og liksom til bry . Fikk og veldig forståelse for at de på kassa lett kan scanne feil da, men pleier å følge med og si ifra med det samme. Anonymkode: 0ae20...a5f Nettopp derfor skal butikken klistre tilbudstrekkoden slik at den dekker ordinær strekkode HELT. Så det er en glipp fra deres side også! Anonymkode: 6f066...881
NoaideBiehtar Skrevet i går, 14:26 #18 Skrevet i går, 14:26 Jeg klager hvis jeg er i nærheten, men ofte er jeg jo ikke det når jeg oppdager feilen. Oppdaget nettopp at karbonadene jeg kjøpte og hadde til middag i går gikk ut på dato I JULI!! Da ble jeg ganske sur, men ikke nok til å bruke 30 minutter på en ekstra tur for å klage. 😂 Men butikken burde jo blitt orientert, for de har nok mange pakker med utgåtte karbonader. 😒
Pawn Hearts Skrevet i går, 14:26 #19 Skrevet i går, 14:26 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bruker selv nesten bare selvbetjent så tenkte ikke på det, de fleste butikker nå til dags har en skjerm der det vises prisen på varen mens de slås inn . Ville bare si ifra, har de ikke må du nok bare sjekke på kvitteringen i etterkant. Anonymkode: 45361...57b Jeg tenkte det samme. En gang opplevde jeg at både tilbudsprisen og den opprinnelige prisen ble slått inn. Da var det veldig greit å bare kunne plinge på betjeningen så det ble rettet opp der og da.
NoaideBiehtar Skrevet i går, 14:27 #20 Skrevet i går, 14:27 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Nei, du burde ikke føle deg sånn. Det er lett og føle seg sånn da, skjønner greia. jeg sto en gang i selvbetjeningskassen og slo inn 50% vare på full pris. Plinga på personalet. Viste seg det var 2 strekkoder, jeg hadde scanna originalen. Følte meg såååå dum og liksom til bry . Fikk og veldig forståelse for at de på kassa lett kan scanne feil da, men pleier å følge med og si ifra med det samme. Anonymkode: 0ae20...a5f Ikke føl deg dum, de ansatte gjør jo samme feilen hele tiden selv. Veldig dumt når de plasserer ny strekkode sånn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå