AnonymBruker Skrevet 21. august #1 Skrevet 21. august Vi har så vidt startet å tenke på bordplasseringen ❤️ Min (brudens) forlover er singel, mens hans forlover er gift. Hvem skal min forlover ha som bordkavaler? Fetteren min, som er som en bror for meg. Eller onkelen min, som er nyskilt og trenger en borddame. Eller brudgommens forlover? Eller en singel venn av brudgommen? Eller har du andre tips til meg? Anonymkode: f8d1b...189
AnonymBruker Skrevet 21. august #2 Skrevet 21. august Hvordan tenker du din forlover reagere dersom det er en "singel venn av brudgommen" når det vil føles ut som en set-up? Skal forloveren til brudgommen ha med seg en gjest? Hvis ikke, så hadde det vel sikkert vært fint for dere at de to satt sammen så har dere eventuelt plass til annen gjest dere vil ha nært på deres bord. Bare tenker høyt Anonymkode: b8d0c...af7 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #3 Skrevet 21. august må den sigle ha en "bordkavaler" er det ikke OK å ikke ha det? Også for den "nyskilte" dette blir litt kleint rett og slett i min bok. Anonymkode: b0c78...a06 7
AnonymBruker Skrevet 21. august #4 Skrevet 21. august Den første du nevner er fetteren din. Om han er en hyggelig fyr så vil det nok gå fint😊 sett henne sammen med en du tror hun kan slappe av med og hun kan like som person. Anonymkode: 1708e...364 4
AnonymBruker Skrevet 21. august #5 Skrevet 21. august Hadde valgt fetteren fordi han står deg nær, i hvert fall IKKE en nysingel onkel. Anonymkode: e64d3...a36 9
AnonymBruker Skrevet 21. august #6 Skrevet 21. august Om det et mulig ville jeg satt henne med noen hun kjenner. Evt med familien din ved siden av seg. Den single fetteren går jo for såvidt og an, så lenge de ikke tror det er noe matching på gang. Anonymkode: 80503...83a 4
AnonymBruker Skrevet 21. august #7 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan tenker du din forlover reagere dersom det er en "singel venn av brudgommen" når det vil føles ut som en set-up? Skal forloveren til brudgommen ha med seg en gjest? Hvis ikke, så hadde det vel sikkert vært fint for dere at de to satt sammen så har dere eventuelt plass til annen gjest dere vil ha nært på deres bord. Bare tenker høyt Anonymkode: b8d0c...af7 Takk for høyt-tankene 🙂 ! Brudgommens forlover er gift. Men de to trenger kanskje ikke å sitte sammen (altså han og kona)? Hehe, sant nok til det med set-up 😄 Ts Anonymkode: f8d1b...189
AnonymBruker Skrevet 21. august #8 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om det et mulig ville jeg satt henne med noen hun kjenner. Evt med familien din ved siden av seg. Den single fetteren går jo for såvidt og an, så lenge de ikke tror det er noe matching på gang. Anonymkode: 80503...83a Må legge til må hun ha en bordkavaler? Du sitter jo forsiden av, så kan man hoppe over til de du vil ha forsiden av. Anonymkode: 80503...83a 3
AnonymBruker Skrevet 21. august #10 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): må den sigle ha en "bordkavaler" er det ikke OK å ikke ha det? Også for den "nyskilte" dette blir litt kleint rett og slett i min bok. Anonymkode: b0c78...a06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må legge til må hun ha en bordkavaler? Du sitter jo forsiden av, så kan man hoppe over til de du vil ha forsiden av. Anonymkode: 80503...83a Ja, det er en løsning! Huff, vi er helt i startfasen her og ikke så satt inn i dette... Kanskje jeg spurte dere på KG litt for tidlig.. Jeg er veldig glad for alles tanker, så tusen takk alle som har svart ❤️ Ts Anonymkode: f8d1b...189 1
Ullvott Skrevet 21. august #11 Skrevet 21. august Etter tradisjonell skikk og bruk splitter man jo ektepar og samboere i forbindelse med bordplasseringer, men her inne hyler "alle" om sosial angst når splitting av par nevnes. 😱 En løsning er å sette forloverne sammen, og at ektefellen til den ene forloveren sitter overfor ektefellen eller ved siden av på den andre siden. 5
Rosa Sitron Skrevet 21. august #12 Skrevet 21. august Hvor tett opp til "reglene" for skikkelig og bruk har dere tenkt å gå? Hvordan har dere tenkt de andre bordene? Jeg ville kanskje vurdert fetteren din, evt søsken av deg eller mannen 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #13 Skrevet 21. august Snok1 skrev (4 minutter siden): Kan ikke forloveren selv velge en +1? Det er kanskje sånn man gjør det? Vi har ikke plass til å la alle single ta med seg en +1, men forloveren står jo egentlig i en særstilling. Godt tenkt! ❤️ (Hun har ingen mannlig venn som jeg vet om, men kanskje hun har en på lur som hun gjerne vil be, hihi) Ts Anonymkode: f8d1b...189 2
AnonymBruker Skrevet 21. august #14 Skrevet 21. august Rosa Sitron skrev (4 minutter siden): Hvor tett opp til "reglene" for skikkelig og bruk har dere tenkt å gå? Hvordan har dere tenkt de andre bordene? Jeg ville kanskje vurdert fetteren din, evt søsken av deg eller mannen Vi tenker en god, gammeldags hestesko 🙂 Ts Anonymkode: f8d1b...189
AnonymBruker Skrevet 21. august #15 Skrevet 21. august AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hadde valgt fetteren fordi han står deg nær, i hvert fall IKKE en nysingel onkel. Anonymkode: e64d3...a36 Haha, nei det var mer av praktisk art... Mtp at onkel bør få lov til å sitte ganske nært oss han også. Men 30 års forskjell i alder og de kjenner ikke hverandre. Jeg ser den 😄 Fetteren min er definitivt et bedre valg ❤️ Ts Anonymkode: f8d1b...189 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #16 Skrevet 21. august Hvis den single fetteren er utadvendt og en person som hin vil komme godt overens med hadde jeg vurdert de sammen. Hvis ikke kan hun jo få en av dine nære venninner ved siden av seg, det går fint å bryte mønstre med annen hvert kjønn litt. Hadde ikke splittet hans forlover og kone, at folk slapper av og hygger seg er viktigere for meg enn å følge det tradisjonelle bord oppsettet slavisk. Anonymkode: 3bb56...cbf 5
Daria Skrevet 21. august #17 Skrevet 21. august Som kronisk singel som har vært i min andel bryllup - bordkavalerens sivilstatus er det som har minst betydning for om middagen blir en hyggelig opplevelse... Noen jeg faktisk kjenner er det beste, nærhet i alder eller felles interesser en god nummer to. Hadde jeg blitt plassert sammen med brudens nyskilte, 30 år eldre onkel fordi "han trenger en borddame", hadde jeg nesten vurdert å si opp vennskapet. (Neida. Men jo...) Tenk på hva som faktisk vil være hyggelig for henne også, ikke bare hva som er praktisk for deg. 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #18 Skrevet 21. august I følge skikk og bruk skal ektepar / etablerte par ikke ha hverandre tilbords. Så din manns forlover skal ikke sitte ved siden av sin kone. Dere behøver selvsagt ikke følge denne regelen, men det viser at problemstillingen din egentlig ikke er et problem. Anonymkode: 2cb3b...0c9 4
AnonymBruker Skrevet 21. august #19 Skrevet 21. august Hjertelig takk for engasjementet, dere ❤️ 🙏! Jeg må logge av nå, men jeg er veldig takknemlig for at dere har tatt dere tid til å gi oss tilbakemelding! Dette skal vi ta med oss videre i planleggingen. Klem fra Ts Anonymkode: f8d1b...189 1
AnonymBruker Skrevet 21. august #20 Skrevet 21. august en tanke til, hvis bestemor er død og bestefar lever - skal bestefar da påtvinges en bordkavaler? Eller kan bestefar rett og slett bare snakke med de som sitter ved siden av osv? Hvor kommer denne ideen fra at alle måå være to og to osv? Normal etikette er derimot at hvis udu er mann skal damen sitte på høyre side liksom, ut over det er det vel egentlig ikke noen "regler" utenom at "hedersgjester" sitter til siden for den de er gjest av, altså dine foreldre på din side, hans på hans side osv.. samt at evt utenlandske gjester har en de kan snakke med dersom de ikke snakker norsk osv.. og så er det ikke en "regel" at ektefeller har hverandre som bordkavaler - tvert imot, poenget er å fremme samtale osv og da er det ofte bedre at de ikke har det Og så bør jo toastmaster plasseres slik at alle kan høre denne Anonymkode: b0c78...a06 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå