Gå til innhold

Har dere lekegrind til barnet?

Har dere lekegrind til barnet?  

38 stemmer

1. 1. Har dere lekegrind til barnet?

• Ja
      16
    • Nei
      21
    • Vurderer det
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden som handler om hvordan gjøre noe som helst når man har en ettåring i hus.

Har dere lekegrind?

Anonymkode: a93f2...b2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke plass, men hadde vært deilig. 😅 Ser de enorme lekegrindene enkelte influensere har og er ganske misunnelig. 

Anonymkode: a2b42...eaa

• Liker 2
Skrevet

hadde, så ja. var veldig kjekt.

• Liker 3
Skrevet

Tre barn.

Hadde ikke lekegrind til noen av de, så aldri behovet, holdt med matte.

De få gangene jeg trengte snu ryggen til barnet et øyeblikk så brukte jeg vippestol.

Anonymkode: 88bfe...312

• Liker 2
Skrevet

Nei, tar opp så mye plass. Barnet har jo også helt fra biologiens side bare lyst til å være i nærheten der jeg er! Så da må man jobbe rundt det at barnet er nærme. Eks noen leker der man henger opp klær, mulighet for å kunne se /være med når man lager mat. Ja 1 år er en liten periode slitsomt særlig når barnet har begynt i bhg, er sutrete på ettermiddagen når man skal lage middag. Men hadde barnet da blitt satt i grind hadde det nok totalt klikket. Forstår de som har dyr for at barnets leker /dyr skal kunne få egen plass 🙂 

Anonymkode: 42cf5...564

• Liker 2
Skrevet

Nei, aldri vurdert heller. 

Anonymkode: 3be84...936

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde men ble mest brukt til oppbevaring av leker. Men utrolig greit når jeg tok en kjapp dusj ,måtte ned i kjelleren å sette på vaskemaskin eller måtte kjapt å se til dyra i fjøset. 

Stort sett så var de på gulvet og med oss, satt i vogn eller kalvboks i fjøset, med i traktor osv. Vi hadde ikke trappetrinn for vi lærte de fra de krabbet om hvordan opp og ned. Og kom seh ikke ut i gangen der trappa var pga dørene var så harde å åpne, gammelt hus

Anonymkode: d9d75...294

• Liker 1
Skrevet

Fikk barn på 90-tallet, og hadde en sånn gammel lekegrind av tre, med justerbar bunn og madrass i.

Den var genial, og han elsket å være i den til han var 2 - 3 år. Sovnet ofte i den da han var baby.

Tror kanskje små barn føler at det er trygt og godt i en lekegrind. Det er liksom deres egen lille sone.

Skjønner ikke hvorfor så få bruker det i dag, for det er veldig praktisk.

Anonymkode: 98516...7de

• Liker 7
Skrevet

Ja helt genialt. Startet som dagseng fra nyfødt til grind over tid. Knøttene elsket den. Var faktisk vemodig å selge den på finn da minsten var blitt for stor. 

Anonymkode: 17a4d...000

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fikk barn på 90-tallet, og hadde en sånn gammel lekegrind av tre, med justerbar bunn og madrass i.

Den var genial, og han elsket å være i den til han var 2 - 3 år. Sovnet ofte i den da han var baby.

Tror kanskje små barn føler at det er trygt og godt i en lekegrind. Det er liksom deres egen lille sone.

Skjønner ikke hvorfor så få bruker det i dag, for det er veldig praktisk.

Anonymkode: 98516...7de

Akkurat dette har jeg tenkt på også ❤️ Ts

Anonymkode: a93f2...b2a

Skrevet

Vi hadde hund, så brukte den hvis jeg ikke kunne følge helt med.

Anonymkode: 96a99...05d

• Liker 1
Skrevet

Ja, pga dyr 

Anonymkode: 7e62a...9f1

• Liker 1
Skrevet

Svarte nei for vi hadde ikke men jeg angrer på at vi ikke hadde det for det hadde vært utrolig praktisk iblant. Jeg ville egentlig ha sånn stor som jeg ser nå at folk har, men fant ingen norske butikker som solgte det da jeg hadde baby (min er snart 5 år). Mitt barn var også sånn som måtte fotfølges og kunne aldri bare sitte i ro og leke der man var og drev med ting og hun skulle oppi alt mulig og klatre og styre og stikke av. 

Anonymkode: 66c4e...a05

• Liker 2
Skrevet

Hadde lekegrind i stuen og en mini-lekegrind på kjøkkenet - en rimelig sprinkelseng full av leker. Bunnen var justerbar.  

Anonymkode: 347ac...a6a

• Liker 3
Skrevet

Tre barn, aldri brukt lekegrind. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde lekegrind til første. Og det var praktisk, for hun kom seg rundt i rekordfart. Så ble brukt da jeg måtte på do, og da jeg lagde mat. Med barn nummer 2 trengte vi det ikke, hadde verdens mest bedagelig barn. 

Anonymkode: 5b930...b77

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Tre barn.

Hadde ikke lekegrind til noen av de, så aldri behovet, holdt med matte.

De få gangene jeg trengte snu ryggen til barnet et øyeblikk så brukte jeg vippestol.

Anonymkode: 88bfe...312

Her er det snakk om 1-åringer, så matte og vippestol er vel ikke så relevant?

Jeg har ikke brukt det, ikke fordi jeg har noe prinsipielt i mot det, men fordi jeg ikke har orka enda en "dings" å fylle stua med. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men ingen av de godtok å ville bruke den.

Anonymkode: e8457...0c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En stor i stua. Holdt barnet og hunden adskilt, og gjorde det enklere å få gjort andre ting uten hele tiden holde øye med barnet.

Anonymkode: d80f5...1b7

• Liker 2
Skrevet

Mener du hundegrind?  Nei, her falt det aldri inn å kjøpe til barnet. Han fikk lov til å krabbe fritt hvor enn han ville. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...