Gå til innhold

Ligge med kollega

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stort sett ingen ting.

Du må lese i personal håndboken, noen har regler for å melde HR og lignende. 

Anonymkode: 9ced7...6b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på at det finnes mange som faktisk finner hverandre i jobbsammenheng, ser jeg ingen ulempe med det.. 
"Om det er så lurt?" det blir nok godt diskutert på forhånd under teppenet😉

AnonymBruker
Skrevet

Her er det ganske avhengig av hvilken type jobb man har. 

F. Eks ser jeg det som uproblematisk at en tømrer ligger med en merkantil ansatt. De omgås ikke nødvendigvis daglig eller ihvertfall ikke 8 timer om dagen. Men jeg jobber i psykiatri. Aldri i livet om jeg hadde innledet et forhold til en kollega jeg jobber i turnus med. Det hadde blitt for tett. Jeg vil ha et skille på jobb-meg og kjæreste-meg. 

Anonymkode: b7dfe...c7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2026 den 13.08):

Kilde?

Anonymkode: f4509...f22

du finner jo en haug med artikler på dette om du gidder ta et kjapt google søk selv siden du ber om kilder, MEN felles for dem alle er at de sier dette om man bruker AI til å oppsummere den og det er egentlig noe "alle vet" fra fær så at du trenger kilder er litt spesielt:

Sitat
Det er som regel en dårlig idé å ha sex med en kollega. Det kan skape vanskelig stemning på jobben, føre til sjalusi eller rykter, og gjøre det svært ukomfortabelt hvis relasjonen tar slutt.
Risikoer
  • Dårlig arbeidsmiljø: Det kan bli kleint å møtes på jobb hver dag.
  • Maktubalanse: Hvis en av dere er sjefen til den andre, kan det få store følger eller oppleves som ubehagelig.
  • Rykter: Kolleger legger merke til ting fort, og sladder kan spre seg raskt.

Anonymkode: a4864...838

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.8.2026 den 10.36):

Hva skjer om en ligger med kollegaen sin? Er det lov ?

Anonymkode: 5b19f...934

Er jo derfor man har pulebord hvert år, tradisjonen tro

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har liggi med en kollega, men jeg har jo ikke kringkasta det på jobb. Var uproblematisk det. En onenightstand på fylla

Anonymkode: 2dcea...e55

AnonymBruker
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (31 minutter siden):

Er jo derfor man har pulebord hvert år, tradisjonen tro

Synd å kun pule en gang i året 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Synd å kun pule en gang i året 

For holde blant kollegar

Skrevet

Pulenissen kommer i pipa bare en gang i året vettu

Anonymkode: 84f9d...14b

Skrevet

Hvis den ene er overordnet den andre så kan det bli litt komplisert. Hvis forholdet i tillegg er hemmelig så er det ikke bra (for de andre på jobben). Men utover de forbeholdene, jeg har selv hatt sex med flere kolleger og ser på det som helt uproblematisk. Og alt det med kjærlighetssorg osv, det må en forvente at voksne folk håndterer uten støy og dikkedarer.

Skrevet
Abraham skrev (1 time siden):

Hvis den ene er overordnet den andre så kan det bli litt komplisert. Hvis forholdet i tillegg er hemmelig så er det ikke bra (for de andre på jobben). Men utover de forbeholdene, jeg har selv hatt sex med flere kolleger og ser på det som helt uproblematisk. Og alt det med kjærlighetssorg osv, det må en forvente at voksne folk håndterer uten støy og dikkedarer.

På hvilken måte? Forskjell på om personen er eier, leder eller på annen måte «høyere opp» i systemet enn den andre? Når det gjelder kjærlighetssorg,  klarer ikke å se hvor det kom inn i bildet eller hva det har med ligging å gjøre. Vi er ikke på ungdomsskolen

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

På hvilken måte? Forskjell på om personen er eier, leder eller på annen måte «høyere opp» i systemet enn den andre? Når det gjelder kjærlighetssorg,  klarer ikke å se hvor det kom inn i bildet eller hva det har med ligging å gjøre. Vi er ikke på ungdomsskolen

Det er selvfølgelig en forskjell på om de to som har seg med hverandre er likestilte kolleger, eller om den andre har en høyere rolle. Det er jo kjernen i "metoo" problematikken. Og er forholdet i tillegg hemmelig for de andre kollegene er dette et enda større problem. Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå.

• Liker 1
Skrevet
Abraham skrev (16 minutter siden):

Det er selvfølgelig en forskjell på om de to som har seg med hverandre er likestilte kolleger, eller om den andre har en høyere rolle. Det er jo kjernen i "metoo" problematikken. Og er forholdet i tillegg hemmelig for de andre kollegene er dette et enda større problem. Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå.

Jeg tror du misforstår spørsmålet. Spørsmålet er om det er forskjell på om en eier/ansatt ligger med hverandre eller om en leder/ansatt gjør det. 

but thanks for stating the obvious 

Skrevet

Sjekk "par historiene" til NRK!

Skrevet
Mr X skrev (15 timer siden):

Sjekk "par historiene" til NRK!

Hva er det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...