Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å ta opp slike ting med denne type mennesker fører sjeldent noe godt med seg.  Det blir gjerne en stor eksplosjon hvor det pekes finger mot den som sier fra, så den andre slipper å forklare seg. Deretter følger gjerne såkalte oppvaskmøter hvor begge parter forstås i hjel, slik at det ikke blir en reell oppvask med den det gjelder og de kjipe minene fortsetter mer skjult.

Anonymkode: 54f51...3ae

Enig. Den største taperen blir den som varslet, og ingenting blir oppnådd. "Sloss man med feieren,  blir en skitten på nevene". 

Anonymkode: 15066...1cd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Etter å ha lest mye i media om varslere, og hva som skjer med de som varsler er jeg skeptisk. Systemet er rigget for å varsle med både avvik og tillitsverv. Men i praksis fungerer det annerledes. 
Har man smisket seg inn i et vennskap med sjefen er man sterkt vernet. 
Jeg har en rettferdighetssans fra en annen verden, og mener brudd på taushetsplikt og manglende rolleforståelse og grenseoverskridende adferd skal varsles om. 
Jeg sitter på mye informasjon om enkelte, og burde etter boka varsle. Men jeg velger å ikke gjøre det. Rett og slett for å redde meg selv. Personen det gjelder har ikke gjort meg noe, men det er flere som reagerer på adferden. 
På et tidspunkt går det ikke lengre. 
Men å varsle kan også være farlig. 
Man kan bli utfryst og jobben er levebrødet vårt. 
Jeg er svært forsiktig med hva jeg sier, og fyrer ikke under ryktene. 
Jeg lar det gå litt inn og ut igjen. 
Håper noen er tøffe nok til å varsle på denne personen. 
slik skal det ikke være i arbeidslivet, men slik er det altså blitt. 

Anonymkode: a7811...e6d

Det er ikke personer det skal varsles om,  men atferd og hendelser som er skadelige og/eller lovbrudd. 

Ja, varsling kan dessverre være svært risikabelt. 

Anonymkode: 45066...ff1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enda et innlegg fokusert på de med  livets harde skole. Et innlegg som kg brukere sluker rått som og innbiller seg at det skulle være ekte.

Folk her inne er skremmende. Dere leser noe på nett og skaper deres egne historier og lager ekkokammer her inne fordi dere har lest et innlegg hvor 1 av 10.000 varslere sliter?

Hadde ts faktisk jobbet, så hadde ts skjønt hva ansvar er. Hadde ts jobbet, så hadde ikke ts ikke sittet på informasjon om personen, men bevis. Skal man varsle så er bevis det man trenger. Ikke informasjon.

Anonymkode: 82f00...8b6

For noe tull. Informasjon i form av notater, eksempler med dato osv er også dokumentasjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts har skrevet ørten innlegg om dette.. Unormalt er det 

Anonymkode: c672d...0cf

Hvis dette er et problem på arbeidsplassen og skader ansatte på noe vis, så er det helt normalt å bli påvirket av dette og ha behov for å snakke om det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...