Gå til innhold

Hva er dine hverdagsmiddager?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er hverdagsrettene dine? De du lager når du kommer hjem fra jobb, og er sulten, barna er sultne og det må gå litt radig unna.. 😅 

Har akkuratt begynt å jobbe 100%dagtid, og det er en overgang fra turnuslivet med mye fri. Og merker at jeg er tom for ideer til vanlig god hverdagsmat. Har gått masse i salater i sommer, men litt lei det nå. Trenger inspo!! Hvis ikke blir det fiskekaker, brun saus og poteter i ukesvis her 😬😉

Anonymkode: c8a55...49a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det skal gå veldig radig så blir det gjerne noe pastagreier. Enten av en tomatbasert pastasaus om det brukes kjøttdeig, eller en hvit type (oste)saus om det brukes med svin, bacon og den slags.

Alternativt kan det være noe pannestekt kjøtt, med ovnsbakte wokgrønnsaker i form eller folie. Man kan ta det man har, men løk, hvitløk(pulver) finkuttet brokkoli, squash, gulrot, sjampinjong, paprika kan være en god kombo.  Til dette så kan det enten kokes ris, poteter eller lages en potetmos, samt en kjapp kremet saus. Bruner sausen gjerne om den skal spises med poteter eller potetmos, og har i stekesjyen fra kjøttet for å gi det fylde.

Anonymkode: f566d...6ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spagetti på ulike måter går kjapt, betasuppe med pølser i var en favoritt blant ungene da de var mindre, toro gryteretter, indiske gryteretter (slike glass), lapskausblanding med pølse og kjøttrester i, pølse og potetmos, koteletter og potetmos, blomkålsuppe med bacon, stekt ris med kjøttdeig og grønnsaksblanding. Det var det jeg kom på nå. 

Anonymkode: f6345...a00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pasta med kjøttsaus
Laks med agurksalat og rømme
Brennende Kjærlighet (kutter potetene i to så tar det 10-12 min bare å koke dem)

Anonymkode: b2409...9de

• Liker 1
Skrevet

Fiskeburger med søtpotetfries 

Kremet pasta med kylling og soltørket tomat 

Pannekaker 

Laks med pasta

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

kjøper frossen seifilet i blokk.

Steiker løk med karripulver, tomatpure og vann. Slenger seien oppi og hiver i frosne erter. Server med ris eller poteter.

Fiskekaker i pitabrød med hjemmelaga coleslaw (kjøp ferdig kål og gulrotblanding og bland med rømme)

Jeg lager store porsjoner med lasagne i aluminiumsformer og fryser. Kjempe enkelt å ta opp og hive i ovnen.

Det lønner seg å bruke en søndag og lage middag som kan fryses. 

Når det virkelig brenner og alle er sultne: Pasta, kjøttdeig, løk og tomatpure.

Fiskepinner med pommes frites.

Anonymkode: 91484...e6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager ofte store mengder middag og fryser det ned i porsjoner.

Kjøttkaker, pølser eller banekjøring  I brun saus, lapskaus, hjemmelaget supper, lasange, pizza, kålrotstappe, søtpotetstappe, potetstappe og ris kan fryses. Gryterett, mat i slowcooker, ellers er karbonade med egg alltid greit å slenge sammen på 5 min.

Anonymkode: e3941...de1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er hverdagsrettene dine? De du lager når du kommer hjem fra jobb, og er sulten, barna er sultne og det må gå litt radig unna.. 😅 

Har akkuratt begynt å jobbe 100%dagtid, og det er en overgang fra turnuslivet med mye fri. Og merker at jeg er tom for ideer til vanlig god hverdagsmat. Har gått masse i salater i sommer, men litt lei det nå. Trenger inspo!! Hvis ikke blir det fiskekaker, brun saus og poteter i ukesvis her 😬😉

Vi har noen faste middager som alle i huset liker: 

- Spaghetti bolognese 

- Kylling wraps 

- biffburgere, burgere av karbonadedeig spises sammen med grove hamburgerbrød, salat og dressing 

- stekt laks, poteter, agurk salat og rømme 

- stekt laks, brokkoli, poteter og saus 

- ovnsbakt panert torsk med grønnsaksblanding, poteter og saus. 

- Pølser, de med minst 80-% kjøtt, potetstappe og grønnsaker. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen faste middager, men det går mye i kokte poteter, stekt eller kokt kjøtt/fisk og råkost/kokte eller bakte grønnsaker. Av og til fiskekaker eller karbonader. 

Anonymkode: 6fa91...160

Skrevet

Har ikke så mye fast men går mye i elgkjøtt:biff, biff stroganog, gryterett, osv

Og fisk av forskjellige typer

Ska det være noe skikkelig raskt blir det tomatsuppe,med stekte pølse biter og makaroni

Eller en spaghetti rett

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Når jeg har tid liker jeg å lage store porsjoner av ting å fryse sånn jeg kan ta opp å bare sette det i ovnen. Chili con carne,lasagne med mye grønnsaker, lapskaus, kylling curry, gresskarsuppe osv så det er lett å ta opp. Har også fryste rester av feks koteletter og annen type kjøtt som jeg tar opp i med litt grønnsaker osv. Lager ris kvelden før å lager stekt ris kjapt når vi kommer hjem. Ellers er det gjerne stekt scampi med grønnsaker, karbonadedeig med grønnsaker og litt soya, oystersauce og krydder. 

Anonymkode: b86e4...81a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Onepot kyllingpasta, fiskekaker, fleskepannekaker, spaghetti og kjøttsaus, colapasta, stekt laks, kylling og potet, gratenger av ulike slag, kyllingpai osv. Mye kylling her i hus. 

Anonymkode: 355dc...88f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Laksefilet i ovn, med kokt potet og gulrot.

Pølser og potetmos

Seifilet med løk og potet

Stekt kyllingfilet med ris og salat

Spaghetti med kjøttdeig og tomatsaus

Tomatsuppe med hardkokt egg og makaroni

Anonymkode: 6fbea...73d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange gode tips 😊 Holder på å lage en middagsplan for de neste ukene nå, så deilig mef en plan og noen nye retter..!

planen er å lage opp mat og fryse, men må bare komme meg forbi de første ukene der man er utslitt av ny jobb 😅 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frittata i ovnen, pasta med laks eller tomatsaus, wok, bakte rotgrønnsaker med kyllinglår i ovn (eller annen tray bake), biff med stekte poteter, stekt ris med egg, suppe. Gjør ofte klar en del kvelden før, f.eks. koker poteter eller skjærer opp grønnsaker. I helgene lager jeg store porsjoner gryteretter og fryser ned. 

Anonymkode: 187b0...d16

Skrevet

Kikerter + mais stekt i ovn (steikebrett med olje, spisskummen, salt, pepper og grillkrydder), med ris til.

Veldig billeg, veldig enkelt, og smakar godt. 

• Liker 1
Skrevet

Laks i airfryeren, ris og en pose frossengrønnsaker som går i mikroen, er vel noe av det enkleste vi lager. 

AnonymBruker
Skrevet

Tomatsuppe, med ulike ting man kan putte oppi (makaroni, egg, mais, rester av pølser eller kjøttboller, osv)

Nudler, tofu og grønnsaker i tynne strimler, kjapp peanøttsaus 

Fiskepinner med ris eller poteter, ferdiglaget remuladesaus

Stroganoff pølsegryte med ris eller potetmos. 

Kylling og potetbåter på et brett i ovnen. 

Laksefilet med poteter eller ris.

Grønnsaker til blir ofte gulrot-, paprika- og/eller agurkstaver, eller frosne erter varmet i mikro. Går fort og blir spist. 

Anonymkode: 70bf5...519

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger lager jeg hvit saus (gjerne fra pose), og så har jeg bare oppi fiskepudding (eller fiskeboller), amerikansk blanding og  ferdig kokte poteter i biter/litt store terninger. Har i litt karri, salt og hvit pepper. Veldig enkelt, kjapt og like populært hos små og store.

Koker forresten opp mye mer poteter enn jeg trenger når jeg først koker de, og så har jeg det jeg ikke bruker i kjøleskapet. Klart til feks å ha i retten over her, eller til å pannesteke eller bare varme opp i airfryer/mikro.

Anonymkode: aefa7...93d

AnonymBruker
Skrevet

Da lager jeg halvfabrikata. Favoritten er diverse curry fra glass. Stek kylling, ha i sausen, kok i 5 minutter. Nan tas opp fra fryseren og varmes i ovn. Også ris fra riskoker, selvsagt.

Koteletter i air fryer er også veldig fort gjort. Det spiser vi ofte.

Anonymkode: 04c41...36a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...