AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:52 #21 Skrevet tirsdag kl. 13:52 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tviler ikke på at de har mer info om tennene mine. Men jeg ringer og sier at en tann smuldrer opp, og nå mangler det ca 20-25 %av tyggeflaten, og den er vond. Jeg vil at denne skal repareres nå. Så kan vi se på evt andre ting senere. Og jeg gir de en lapp med samme info på for å være 100% sikker på at jeg skal bli forstått. Og får det bekreftet at det skal de gjøre. Men når jeg kommer ut av stolen og kjenner etter så er hullet der enda og jeg får beskjed om at de valgte å heller ta et begynnende hull et annet sted. Som de må ha gjort noe feil med for jeg har gått fra å ikke ha plager på den tannen til kronisk vondt som ikke har gitt seg etter 7 måneder… Da synes jeg at jeg har lov å bli skuffet over at de ikke har gjort det jeg har bestilt time for. Anonymkode: bf329...0f6 Har du gått tilbake til dem og spurt hvorfor de tok det valget? Anonymkode: 628b8...c51
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:00 #22 Skrevet tirsdag kl. 14:00 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du gått tilbake til dem og spurt hvorfor de tok det valget? Anonymkode: 628b8...c51 Jeg spurte der og da, og svaret var at de anså at det var mer prekært, og den tannen som smuldret kunne fint vente til en annen gang, selv om den var/er vond…. Anonymkode: bf329...0f6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:16 #23 Skrevet tirsdag kl. 14:16 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg spurte der og da, og svaret var at de anså at det var mer prekært, og den tannen som smuldret kunne fint vente til en annen gang, selv om den var/er vond…. Anonymkode: bf329...0f6 Det hørtes veldig rart ut. Høres nesten ut som den smuldretanna burde vært trukket. Dra til en ny tannlege og få den ut. Billigere enn fyllinger er det også. Anonymkode: b2884...eac
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:22 #24 Skrevet tirsdag kl. 14:22 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg spurte der og da, og svaret var at de anså at det var mer prekært, og den tannen som smuldret kunne fint vente til en annen gang, selv om den var/er vond…. Anonymkode: bf329...0f6 Men da burde du nesten bestilt time med en gang for å fjerne den tanna som smuldret. Men du kan gjøre det nå, og si til dem at du har vondt også der de fikset. Anonymkode: 628b8...c51
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:30 #25 Skrevet tirsdag kl. 14:30 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Har du bedre info om tennene enn tannlegen? Anonymkode: a9ee0...381 Tannleger er jo ofte uenige. Jeg er litt i ts sin situasjon, jeg byttet tannlege pga flytting, og de ville gjøre noe helt annet enn det jeg ba om. Med bedøvelse får man jo ikke med seg alt. Anonymkode: b286d...72f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:16 #26 Skrevet tirsdag kl. 18:16 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Frem til det blir uutholdelig vondt foretrekker jeg å ta mildt smertestillende…. Anonymkode: bf329...0f6 Det tar jo veldig lang tid før det blir uutholdelig vondt hvis du tar smertestillende da. Og særlig med tanke på det er det viktig at du får gått til fastlegen din og diskutert bruken av smertestillende. Som nevnt tidligere, det kan hende du bør få tatt noen blodprøver, hvis du skal gå på Paracet daglig over lang tid. Anonymkode: 5b2cb...cb3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:39 #27 Skrevet tirsdag kl. 19:39 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Aspirin. Anonymkode: d5ea8...809 Aspirin er en NSAID som ibuprofen. Men i tillegg blodfortynnende. Anonymkode: 503db...b84
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:27 #28 Skrevet onsdag kl. 07:27 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det tar jo veldig lang tid før det blir uutholdelig vondt hvis du tar smertestillende da. Og særlig med tanke på det er det viktig at du får gått til fastlegen din og diskutert bruken av smertestillende. Som nevnt tidligere, det kan hende du bør få tatt noen blodprøver, hvis du skal gå på Paracet daglig over lang tid. Anonymkode: 5b2cb...cb3 Har ikke så lyst å ha det i journalen min, pluss at her har vi ca 8 ukers ventetid hos fastlegen, som ikke tillater blodprøve «bare for å sjekke»… Anonymkode: bf329...0f6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:01 #29 Skrevet onsdag kl. 08:01 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Aspirin. Anonymkode: d5ea8...809 Takk for tipset! Skal teste det!! 😊 Anonymkode: bf329...0f6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:11 #30 Skrevet torsdag kl. 13:11 AnonymBruker skrev (På 19.8.2026 den 10.01): Takk for tipset! Skal teste det!! 😊 Anonymkode: bf329...0f6 Det er ikke noe godt tips. Det er verre enn Ibux... For guds skyld, snakk med legen din. Anonymkode: 5b2cb...cb3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:11 #31 Skrevet torsdag kl. 13:11 AnonymBruker skrev (På 19.8.2026 den 10.01): Takk for tipset! Skal teste det!! 😊 Anonymkode: bf329...0f6 Hvordan har du tenkt å teste om det er mildere? Bruke det i ukesvis og se om du blir syk? Nå må du prøve å tenke klart her. Anonymkode: 5b2cb...cb3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:22 #32 Skrevet torsdag kl. 13:22 Har du noen som kan være med deg til tannlegen? Gjerne en godt voksen person som er flink til å forklare ting og som også kan være støtte for deg. Jeg vet hvor vanskelig det kan være å kommunisere med tannlegen når man har kjeften full av bedøvelse og kanskje ikke helt skjønner hva som skjer. Anonymkode: ba6b6...738
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 13:28 #33 Skrevet torsdag kl. 13:28 Jeg var i samme situasjon. Valgte å bare trekke de tennene det gjalt. Var lei av alle mulige forsøk fra tannlegen som ble mislykket. Ingen klarte å fikse det. Jeg brukte mange titalls tusen på helt unødvendige behandlinger. Uten tann, ingen problem. Det var jeksler, så det synes ikke for andre. Det er en befrielse å aldri mer trenge å tenke på det. Anonymkode: 8c102...a10 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå